וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשרות תאונות וחמישה הרוגים, בדרום זועקים לזרז את הטיפול בכביש המסוכן

1.5.2020 / 11:36

52 תאונות התרחשו בחמש השנים האחרונות בכביש 293, העובר בשלוש מועצות אזוריות. התאונה הקטלנית אתמול מחדשת את קריאת התושבים להאיץ את הרחבת הדרך: "הסיבובים חדים ואין שוליים". משרד התחבורה: "התכנית לשדרוג הכביש תיכנס בקרוב להליך ביצוע"

אתר רשמי

אישה בת 70 נהרגה אתמול (חמישי) בתאונת דרכים בין שתי משאיות ורכב פרטי. זוהי תאונת דרכים נוספת המתרחשת באחד הכבישים המסוכנים באזור הנגב, שבו אירעו עשרות תאונות דרכים שהביאו למותם של חמישה בשנים האחרונות - כביש 293.

קטע הכביש מצומת בית קמה ועד לכניסה לנתיבות חוצה את גבולותיהן של שלוש מועצות אזוריות: שדות נגב, מרחבים ובני שמעון. התאונה הקשה עוררה פעם נוספת את זעמם של תושבי המועצות, שדורשים להפעיל מידית את התכניות להרחבת הכביש הקטלני. "מדובר בכביש מסוכן מאוד, יש בו עשרות תאונות בשנה, הסיבובים בו חדים ובחלק מהכביש אין אפילו שוליים כדי לעצור", אמר אחד התושבים באזור.

אורך כל המקטע המדובר הוא 17 קילומטרים בודדים, וכבר שנים שקברניטי האזור דורשים להפוך אותו מכביש דו-סטרי לחד-סטרי בעל ארבעה נתיבי נסיעה.

זירת התאונה סמוך לצומת קלחים 30 באפריל 2020. דוברות איחוד והצהלה, אתר רשמי
"חייבים לטפל, זו סכנה ממשית". התאונה בכביש 293, הבוקר/אתר רשמי, דוברות איחוד והצהלה

על פי נתוני הרשות לבטיחות בדרכים, משנת 2015 ועד היום אירעו בכביש 52 תאונות דרכים. שבע תאונות דרכים שהוגדרו כקלות אירעו ב-2015, שתי תאונות קשות ותאונה אחת קטלנית. בשנת 2016 אירעו שש תאונות קלות בכביש 293, ושלוש קשות. בשנים 2018-2017, התרחשו 17 תאונות קלות וארבע קשות. בשנתיים שלאחר מכן אירעו 13 תאונות קלות, שתיים קשות ושלוש שהוגדרו קטלניות. התאונה האחרונה אירועה אתמול.

בשנה האחרונה עובדים בחברת נתיבי ישראל על היציאות מהישובים בכביש, אך העבודה הופסקה למשך תקופה עקב בעיות מול קבלן העבודות. בשבוע הבא העבודות צפויות להתחדש, אך לא בכל חלקי הכביש. בין האזורים שאינם נכללים בעבודות נתיבי ישראל נמצא גם המקום בו אירעה תאונת הדרכים הבוקר.

עוד בוואלה!

אישה בת 70 נהרגה בתאונת שרשרת ליד רהט; 3 נוספים נפצעו בינוני וקל

לכתבה המלאה

לדברי התושבים באזור, היו חייבים לטפל ולהגדיל את הכביש כבר לפני שנים. "זאת סכנה, חייבים להפוך את הכביש לחד-סטרי ומהר. עולות על הכביש הזה עשרות משאיות מדי יום וכמעט אין בו מרווחים בין הנתיבים. מה שמגדיל את ההיתכנות לתאונות", אמר אחד מהם.

לדברי שי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים, המועצה פנתה למשרד התחבורה ולחברת נתיבי ישראל כבר כמה פעמים בדרישה להרחיב את הכביש. "יש תכנית מאוד מסודרת לטיפול בכביש 293 כולל הרחבתו לארבעה נתיבים, אך היא עדיין לא תוקצבה". כמו כן, חג'ג' טוען כי מספר עבודות על הכביש הופסקו באמצע על ידי חברת נתיבי ישראל.

זירת התאונה סמוך לצומת קלחים 30 באפריל 2020. דוברות איחוד והצהלה, אתר רשמי
זירת התאונה סמוך לצומת קלחים, היום/אתר רשמי, דוברות איחוד והצהלה

חג'ג' סיפר כי בעבר "עשרות מיליונים הוקצו לתכנון הכביש והם נמצאים בסיום התכנון. בשנים האחרונות פנינו מספר פעמים כדי לטפל במקטע הכביש המדובר, ואכן החלו עבודות נקודתיות בכביש".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "התוכנית לשדרוג כביש 293 נמצאת כיום בתכנון מוקדם. עם סיום התכנון צפויה התוכנית להיכנס להליך הביצוע, במסגרת תכנית החומש של חברת נתיבי ישראל, בכפוף לאישור משרד האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully