וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו כינס את ועדת השרים לענייני שבויים לדיון במגעים עם חמאס

30.4.2020 / 6:50

ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים התכנסה בשבוע שעבר לדיון במו"מ לעסקת אסירים, שבה ישוחררו השבויים הישראליים. במקביל, מתאם השבויים והנעדרים עדכן את המשפחות בנוגע למגעים. משפחת גולדין: "לא להחמיץ את ההזדמנות". לשכת רה"מ: "הוועדה מתכנסת מעת לעת"

צילום: יותם רונן

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בשבוע שעבר את ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים כדי לדון במגעים לעסקת אסירים עם החמאס. זאת ברקע הדיווחים על התקדמות במגעים לקראת אפשרות של עסקת שבויים, שתביא לשחרורם של אזרחי ישראל שנמצאים בשבי חמאס, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, ושני חללי צה"ל המוחזקים על ידי הזרוע הצבאית של הארגון ברצועת עזה, הדר גולדין ואורון שאול.

בוועדה חברים שר הביטחון נפתלי בנט, שר האוצר משה כחלון ושר הפנים אריה דרעי, והשיחה התקיימה בטלפון מאובטח. הישיבה התקיימה ברקע הדיווחים על משא ומתן בין ישראל וחמאס בתיווך מצרי לחילופי אסירים ושבויים. על ישיבת הוועדה דווח לראשונה בחדשות 13. לשכתו של ראש הממשלה מסרה כי ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים מתכנסת מעת לעת וכי מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום נמצא בקשר רציף עם המשפחות.

במקביל, בשבוע שעבר קיים בלום עם משפחותיהם של הדר גולדין ואורון שאול שיחת עדכון בנוגע למגעים. ממשפחת גולדין נמסר כי "קיימת הזדמנות להשיב מידי חמאס את בננו הדר ואת סמ"ר אורון שאול ואת האזרחים מנגיסטו וא-סייד. להחמיץ עכשיו את ההזדמנות, זה חוסר אחריות לאומית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
דיון במגעים לעסקת אסירים עם החמאס. נתניהו/ראובן קסטרו

בדברים שנשא ושודרו במהלך טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, התחייב נתניהו לעשות מאמצים להחזרת השבויים והנעדרים המוחזקים ברצועת עזה. "כאח שכול, שצלקות האובדן טבועות בו, אני מברך על כל מקרה שנחסך ממשפחות חדשות. כראש ממשלה אני יודע שהמדיניות התקיפה שלנו אל מול מבקשי נפשנו מונעת קורבנות", אמר נתניהו.

לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים בשבוע שעבר, חמאס דורש שחרור של אסירים מבתי הכלא עבור כל פיסת מידע שתועבר לישראל. בשנה שעברה הופצה תעמולה מצד הנהגת חמאס, שתהליך ההסדרה כולל את שחרורם של אסירים בכירים מבתי הכלא. זאת, כחלק מעסקה עם ישראל בהגעה לשקט ארוך טווח.

עוד בוואלה!

דיווחים: ישראל מחליפה מסרים עם חמאס על השבויים והנעדרים דרך מתווכים זרים

לכתבה המלאה
אורון שאול, הדר גולדין. באדיבות המשפחה
"להחמיץ עכשיו את ההזדמנות, זה חוסר אחריות לאומית". הדר גולדין ואורון שאול/באדיבות המשפחה

באופן רשמי, חמאס מכחיש עסקה הכוללת את שחרור הישראלים בתמורה לשחרור אסירים קטינים, נשים ומבוגרים. עם זאת, העיתון אל-אחבאר מפרסם כי הארגון קיבל בימים האחרונים פניות ממתווך גרמני שהיה מעורב בעסקת שליט.

חמאס הביע נכונות ליישם את השלב הראשון בעסקה, הכולל 250 שמות של אסירים קטינים נשים ומבוגרים בתמורה למידע על גורל ארבעת הישראלים, ולפי הפרסום, הכנרת הרשימה הסתיימה והועברה להנהגת חמאס. "מה שמציעים המתווכים הוא לדבר על גורל החיילים ולהביא עדויות על מצבם, תוך הקפדה על כך שלא יהיו דיבורים על השלמת שלב מתקדם בעסקה לפני שמסיימים את עניינם של 55 האסירים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש", אמרו לעיתון גורמים המעורים בפרטים.


(עדכון ראשון: 23:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully