וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: ישראל מחליפה מסרים עם חמאס על השבויים והנעדרים דרך מתווכים זרים

לפי כלי תקשורת ערביים, חמאס דורש עבור כל פיסת מידע שתועבר לישראל שחרור של 250 אסירים מבתי הכלא. זאת מתוך שאיפה לקדם עסקה להחלפת שבויים או מידע ממוקד של אזרחי ישראל שנמצאים בשבי הארגון

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ישראל מחליפה בשבוע האחרון מסרים עם חמאס בנושא שבויים ונעדרים בסיוע מתווכים זרים, כך על פי דיווחים בתקשורת הערבית. זאת מתוך שאיפה לקדם עסקה להחלפת שבויים או מידע ממוקד של אזרחי ישראל שנמצאים בשבי חמאס, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, ושני חללי צה"ל המוחזקים על ידי הזרוע הצבאית של הארגון ברצועת עזה, הדר גולדין ואורון שאול.

לפי כלי תקשורת ערביים, חמאס דורש עבור כל פיסת מידע שתועבר לישראל שחרור של אסירים מבתי הכלא. בשנה שעברה - הופצה תעמולה מצד הנהגת חמאס שתהליך ההסדרה כולל את שחרורם של אסירים בכירים מבתי הכלא. כחלק מעסקה עם ישראל בהגעה לשקט ארוך טווח.

פעיל חמאס עם נשק במהלך מפגן לציון 32 שנה להקמת חמאס בדרום הרצועה 30 בדצמבר 2019. רויטרס
המגעים טרם הגיעו למבוי סתום/רויטרס

באופן רשמי, חמאס מכחיש עסקה הכוללת את שחרור הישראלים בתמורה לשחרור אסירים קטינים, נשים ומבוגרים. עם זאת, העיתון אל-אחבאר מפרסם כי הארגון קיבל בימים האחרונים פניות ממתווך גרמני שהיה מעורב בעסקת שליט. הארגון הביע נכונות ליישם את השלב הראשון בעסקה, הכולל 250 שמות של אסירים קטינים נשים ומבוגרים בתמורה למידע על גורל ארבעת הישראלים, ולפי הפרסום, הכנרת הרשימה הסתיימה והועברה להנהגת חמאס.

"מה שמציעים המתווכים הוא לדבר על גורל החיילים ולהביא עדויות על מצבם, תוך הקפדה על כך שלא יהיו דיבורים על השלמת שלב מתקדם בעסקה לפני שמסיימים את עניינם של 55 האסירים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש", אמרו לעיתון גורמים המעורים בפרטים. לפי הפרסומים בנושא, את המגעים מרכזים מטעם ישראל מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום בנוסף לראש המוסד יוסי כהן, ששניהם כפופים ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו.

עוד בוואלה!

הלחץ בעזה עולה בעקבות הקורונה, וישראל עלולה לשאת בתוצאות

לכתבה המלאה

בתוך כך, בשבוע שעבר אמר גורם בכיר בצה"ל כי הזירה הדחופה ביותר מבחינת מערכת הביטחון בהקשרי קורונה היא רצועת עזה. "המספרים (של החולים בקורונה - א"ב) לא משנים. אני מתייחס לפוטנציאל שתהיה שם התפרצות משמעותית. זה יכול להביא לשינוי גישה - מחולים שיגיעו לגדר, דרך אתגור של סוררים, ועד אולי שינוי גישת חמאס (כלפי ישראל - א"ב)".

הגורם הגיב גם לריאיון המקיף שנתן יחיא סינואר בשבוע שעבר, בו התייחס לענייני הקורונה אך גם לישראל, ואמר כי הוא משקף גם את מרחב הפרגמטיות של מנהיג חמאס. "הוא לא מתון, אבל הוא נכון לפשרות ודיאלוג מעניין שנכון לנסות ולמצות".

"אני אישית חושב שיש פה מצד אחד התראה של ממש בגלל העניין הביטחוני והנושא של המגפה (אמ"ן פרסם התראה מיוחדת על המצב בעזה בצל הקורונה - א"ב). זה מצריך מענה מידי ודחוף לסייע ככל שידנו משגת", הסביר הקצין, שטען כי ייתכן שמדובר ב"שעת כושר" למהלך דרמטי מול רצועת עזה ויצירת מנגנון הסדרה משמעותי. "אולי זו דעתי האישית - יש לעשות קפיצה חשיבתית", הסביר, "לא הכרה, לא על חשבון הרשות הפלסטינית, וגם לא להיכנס לממד הפוליטי - לנסות לייצב את עזה עם מעורבות בינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully