וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגד בעמנו": פעיל חברתי עזתי דיבר בזום עם ישראלים - ונעצר ע"י חמאס

10.4.2020 / 10:23

הפלסטיני השתתף בשיחת ועידה שאורגנה ככל הנראה על ידי פעילי שלום ישראלים, במטרה ליצור נתיב הידברות בין עזתים וישראלים. אולם, הוא וכמה ממקורביו נעצרו בעקבות המקרה על ידי שלטון חמאס - וגונו בחריפות. "קיום כל קשר עם הכיבוש הישראלי תחת כל כיסוי שהוא - זהו פשע"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: הנדבקים הראשונים בקורונה ברצועה, מרץ)

פלסטיני נעצר ברצועת עזה אתמול לאחר שהשתתף בשיחת וידאו דרך אפליקציית זום עם אזרחים מישראל - פעולה שתוארה כ"בגידה" על ידי שלטון חמאס - כך נודע היום (שישי). על פי משרד הפנים בעזה, האיש הוא רמי אמאן. עוד נמסר כי כמה ממקורביו נעצרו אף הם, למרות שפרטיהם לא פורסמו.

אמאן הציג את עצמו כעיתונאי עצמאי וחבר בקבוצת "ועדת הנוער העזתי" בדף הפייסבוק שלו. הפגישה שבעקבותיה נעצר התקיימה ביום שני, וככל הנראה אורגנה בידי פעילי שלום ישראלים.

תושבים בעזה מתמגנים וחוששים מפני התפשטות נגיף הקורונה. 14 במרץ 2020.. רויטרס, רויטרס
עזה תחת הקורונה/רויטרס, רויטרס

קישור ההזמנה לשיחה קיבל את הכותרת "מפגש עם אקטיביסטים מעזה" בעמוד האירוע ברשת הפייסבוק, שמאז ירד מהרשת. "סוף סוף, הזדמנות לדבר עם עזתים שלא רק שאינם שונאים אותנו אלא גם פועלים ללא לאות כדי לפתוח ערוץ לשיחות בין עזתים וישראלים". אמאן מופיע בהזמנה כאחד המשתתפים.

עוד בוואלה!

הלחץ בעזה עולה בעקבות הקורונה, וישראל עלולה לשאת בתוצאות

לכתבה המלאה

"קיום כל פעילות או קשר עם הכיבוש הישראלי תחת כל כיסוי שהוא - זהו פשע שעונש קבוע בחוק בצידו ובגידה בעמנו ובהקרבה שלהם", מסר דובר משרד הפנים, איאד אל-בוזום בהצהרה מטעמו. לא ניתן היה ליצור קשר עם משפחתו של אמאן עבור תגובה. שני ארגוני זכויות אדם אמרו לסוכנות רויטרס כי קרוביו של אמאן לא פנו אליהם בנושא.

נגיף הקורונה והמגבלות בעקבותיו הביאו לעלייה בשימוש באפליקציית זום בשבועות האחרונים משום שהיא חינמית ופשוטה למדי עבור המשתמשים. יחד עם זאת, עולה חשש כבד בנוגע למצב ההצפנה של השיחות, כמו גם ביחס לתופעות בעייתיות אחרות הקשורות באפליקציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully