וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה שוגרה מעזה לשטח ישראל; צה"ל תקף בצפון הרצועה בתגובה

יניר יגנה, אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

28.3.2020 / 0:50

כלי טיס וטנק של צה"ל תקפו עמדות חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי רקטה מוקדם יותר מעזה לישראל, שבעקבותיה נשמעה התרעת צבע אדום בשדרות ובאיבים שבעוטף עזה. הרקטה נפלה בשטח פתוח ולא גרמה לנפגעים או לנזק

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מתיחות בדרום - עדכונים אחרונים

  • צה"ל: כלי טיס של חיל האוויר וטנק תקפו בצפון הרצועה
  • הרקטה נחתה בשטח פתוח, ללא נזק או נפגעים
  • צה"ל: רקטה נורתה מעזה לשטח העוטף, צבע אדום הופעל בשדרות

כלי טיס של חיל האוויר וטנק צה"ל תקפו הלילה (שישי) עמדות חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי רקטה ששוגרה לעבר שטח ישראל - כך הודיע דובר צה"ל. בעקבות השיגור, התרעת צבע אדום הופעלה בשדרות וביישוב איבים שבעוטף עזה, אך הרקטה נחתה בשטח פתוח ולא גרמה לנזק או לנפגעים. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו מוקדם יותר כי תקיפת צה"ל בוצעה לעבר בית לאהיא שבצפון הרצועה.

שיגור הרקטה הלילה מגיע אחרי כמה שבועות שבהם נשמר השקט בגזרה. לפני חודש, מטוסי קרב הפילו מל"ט שהמריא משטח הרצועה. הוא טס באופן חריג לכיוון מערב מעל הים התיכון, במרחק של חמישה עד שמונה מיילים מהחוף, וזהה על ידי יחידת הבקרה האווירית של חיל האוויר. הוחלט להזניק זוג מטוסי קרב מסוג F-15I של חיל האוויר מטייסת 69 לאחר שהתחזק החשד שמדובר בכלי טיס של אחד מארגוני הטרור.

שובל של רקטות שנורו מרצועת עזה לשטח ישראל, 13 בנובמבר 2019. AP
רקטה שנורתה מרצועת עזה, בנובמבר/AP

ההתרעה בעוטף עזה מגיעה בעוד התושבים ברצועה מתמודדים עם התפרצות נגיף הקורונה, עם שבעה חולים חדשים שאובחנו אמש באזור. מדובר באנשי ביטחון ששמרו באחד ממרכזי הבידוד שהוקמו ברצועה סמוך למעבר רפיח. הם מצטרפים לשני חולים נוספים שהתגלו לפני כחמישה ימים - תושבי הרצועה ששבו מפקיסטן.

(עדכון ראשון: 21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully