וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הנחה להיערך להידוק מגבלות התנועה: "בוחנים סגר לשבועיים"

27.3.2020 / 19:13

עם המשך התפשטות הקורונה, רה"מ בוחן אפשרות להידוק ההגבלות: "אם לא יהיו שינוי בשיעור הנדבקים - לא יהיה מנוס מסגר". ב-48 השעות הקרובות יוצגו בפניו חלופות. באוצר יגבשו מתווה לצמצום נוסף של העבודה במשק. שר שהשתתף בדיונים: "נשקל צמצום היקף העובדים במשק ל-10%"

עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה הנחה היום (שישי) להיערך להידוק משמעותי של מגבלות התנועה. זאת, במטרה לצמצם אף יותר את מספר השוהים מחוץ לבית כדי למנוע את התפשטות מגיפת הקורונה. התכניות החדשות להחמרת מגבלות התנועה יוצגו לראש הממשלה ולשרים במהלך 48 השעות הקרובות.

במהלך היום קיים נתניהו שורת דיונים מקצועיים בעניין המשך הצעדים להתמודדות עם משבר הקורונה, שעסקו בהצטיידות ורכש וכן בהיערכות לקראת הסגר. במהלך הדיונים הוא ציין כי אם לא נראה שינוי בשיעור הנדבקים ביומיים הקרובים - "לא יהיה מנוס מהטלת סגר". כמו כן, משרד האוצר יגבש מתווה לצמצום נוסף של העבודה במשק.

בדיונים השתתפו שרי האוצר, הבריאות, הביטחון, האנרגיה, הפנים, ביטחון הפנים. כמו כן, השתתפו בהם ראש המל"ל, מנכ"לי משרדי ראש הממשלה, הבריאות והאוצר, נגיד בנק ישראל, היועמ"ש לממשלה, מ"מ המפכ"ל וגורמים נוספים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרתו בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 25 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
אם מספר החולים יגדל, המגבלות יהודקו עוד יותר. נתניהו בלשכתו/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

אחד השרים שהשתתף בדיון אמר לוואלה! NEWS, "בוחנים את האפשרות להחמיר את הסגר במהלך השבוע. נכון לעכשיו, מדברים על סגר של שבועיים עד סוף פסח ובוחנים הורדה במתכונת העבודה מ-30% היקף עובדים במשק - ל-10%, למעט מפעלים חיוניים". השר הוסיף כי "ככל הנראה ביום ראשון יציגו את התוכנית הכלכלית". הוא סיפר כי במהלך הדיון התנהל ויכוח על חומרת הסגר. "משרד הבריאות דוחף לסגר מלא ואילו במשרדי האוצר, הכלכלה והיבטחון - מתנגדים לכך ואומרים שיש הרבה מדינות אחרות ששם אין סגר מלא ובישראל שיעורי התמותה לא גבוהים".

ראש הממשלה הנחה גם להגביר את האכיפה ברשתות המזון ובפארמים כדי להבטיח את השמירה על ההנחיות, הכוללות חיטוי וכן שמירה על מרחק. במסגרת ההנחיות הנוכחיות, כל חנות רשאית לבצע משלוחים - אך לא קנייה במקום ואיסוף עצמי. המשטרה הבהירה היום כי "לצד המשך מיקוד המאמץ המשטרתי בפיקוח, פעולות הסברה והכוונת התנהגות אוכלוסייה, משטרת ישראל תמשיך גם בפעילות אכיפה במסגרת המאמץ הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל ולצורך שמירה על שלום הציבור ובריאותו".

התכניות החדשות להידוק הגבלות התנועה יוצגו לראש הממשלה ולשרים במהלך 48 השעות הקרובות. בימים אלה משרד האוצר פועל למציאת חלופות לצמצום נוסף של הפעילות במשק, והן יוצגו בישיבה שתתקיים מחר בערב.

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: מספר הבדיקות יגדל משמעותית

לכתבה המלאה
מחסומים בכניסה לירושלים לבדיקת העמידה בתקנות מניעת התפשטות הקורונה, 26 במרץ 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מחסום אכיפת מגבלות בכניסה לירושלים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

הדברים מגיעים בעוד מספר החולים בקורונה ממשיך לעלות, והבוקר אף חצה את ה-3,000 בישראל. כמו כן, ביממה האחרונה נוספו ארבעה חולים נוספים למניין קורבנות הקורונה - כולם בשנות ה-70 עד ה-90 לחייהם וחלקם סבלו ממחלות רקע. בכך עלה מניין המתים מהנגיף בישראל ל-12. בצה"ל, נמצאו עד כה 52 חולים, כולם במצב קל, ו-3,697 מצויים בבידוד בהם חיילי חובה, משרתי קבע ועובדי צה"ל.

במהלך היום, הממשלה אישרה במשאל טלפוני שורת תקנות לשעת חירום, הכוללות קיצור משך הזמן הדרוש לקבלת דמי אבטלה לחצי שנה, סיוע לבני 67 ומעלה שהופסקה עבודתם בעקבות משבר הקורונה, קיום דיונים פליליים דחופים בעניינם של כלואים באמצעים טכנולוגיים ושחרור מוקדם של אסירים שמועד שחרור מתוכנן להיות בעוד כמה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully