וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה לחבישת מסיכות: משרד הבריאות שינה את הנחיות המיגון לרוקחים

27.3.2020 / 12:55

אחרי הפרסום בוואלה! NEWS, המשרד עדכן באופן חלקי את הוראות מיגון צוותי בתי המרקחת מפני נגיף הקורונה. בארגון הרוקחות בירכו על ההחלטה, אך דרשו להשלים את ההנחיות ולוודא את מלאי ציוד המגן הנדרש

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: אביחי ברוך

משרד הבריאות עדכן היום (שישי) את הנחיות המיגון לרוקחים באופן חלקי, וקבע כי עליהם להתמגן באמצעות מסיכות. זאת לאחר שבוואלה! NEWS פורסם השבוע כי רוקחים בקופות החולים ובבתי המרקחת זעמו על החלטתו הקודמת של משרד הבריאות, לפיה הם לא זקוקים למיגון מפני הידבקות בקורונה.

בארגון הרוקחות בישראל בירכו על ההחלטה, אך הבהירו כי ימשיכו לפעול מול משרד הבריאות עד לעדכון כלל ההנחיות. הארגון פנה למשרד בבקשה להשלים את החוסר בהנחיות ולוודא את מלאי ציוד המגן המחייב לבתי המרקחת. בנוסף לכך, דרשו להפיץ הנחיות מיגון אישי לקהל המטופלים, שלדבריהם מורכבת ברובה מאוכלוסייה של חולים כרוניים הנמצאים בסיכון.

שיעור התחלואה בקורונה בקרב הצוותים הרפואיים מוסיף לעלות בימים האחרונים. מאז תחילת התפשטות הנגיף בישראל חלו 108 אנשי צוות, בהם 27 אחיות, 27 רופאים, 14 עובדי מקצועות בריאות, שבעה אנשי מד"א, חמישה עובדי מעבדה ו-28 עובדי מנהלה.

רוקחת בבית מרקחת בעיירה סאן פיוראנו, איטליה, שהושמה בהסגר בשל נגיף הקורונה, 25 בפברואר 2020. רויטרס
"בימים אלו הרוקחים בקהילה חשופים ביותר לנגיף הקורונה"/רויטרס

"אני מברכת על כך שמשרד הבריאות משנה את ההנחיות בהתאם לפנייה שלנו, אך לצערי אין מדובר בהנחיות שלמות", אמרה יו"ר ארגון הרוקחות בישראל, ד"ר אלינה אמיתי. "בימים אלו הרוקחים בקהילה חשופים ביותר לנגיף הקורונה. לבתי מרקחת מגיעים מדי יום מאות ואלפי מטופלים. כל רוקח מטפל ביום בעשרות מטופלים אשר עלולים להיות נשאים של הנגיף. אני קוראת למשרד הבריאות להוציא הנחיות מלאות לאמצעי מיגון עבור רוקחי ישראל ולא להפקיר את בריאותם".

כוחות הכבאות בראשון לציון מחטאים את המרחב הציבורי לבלימת התפשטות הקורונה. 21 במרץ 2020. עיריית ראשון לציון, אתר רשמי
דורשים להשלים את ההנחיות. צוות חיטוי בראשון לציון/אתר רשמי, עיריית ראשון לציון

חני לוינגר, רוקחת בבית מרקחת באשדוד, סיפרה השבוע על תחושותיה הקשות. "אנחנו מגיעים לעבודה מתוך הרגשת שליחות, ועושים את המקסימום בתקופה קשה זו. לעיתים אנחנו הראשונים שפוגשים בחולים, עוד לפני שהגיעו לרופא", שיתפה. "אנחנו מטפלים באנשים מקרוב, נוגעים במרשמים, כרטיסים מגנטיים וכסף. אנשים מגיעים חולים, עם חום, משתעלים בחדר ההמתנה, ועלינו לעבוד ללא אמצעי מגן. זה מסכן אותנו, את ילדינו ואת הורינו המבוגרים ששומרים על הילדים, על מנת שנוכל להגיע לעבודה. אנחנו עושים את עבודתנו מכל הלב, ורק מבקשים שידאגו למגן אותנו. אם אנחנו נחלה, כל מערכת הבריאות תקרוס בעקבותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully