וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקפה את סין: ארה"ב הפכה למדינה עם מספר חולי הקורונה הגבוה בעולם

למרות שטראמפ הביע תקווה לחידוש הפעילות הכלכלית תוך שבועות, הזינוק במניין הנדבקים, שעומד על יותר מ-85 אלף בני אדם, מיקם את ארה"ב במצב חמור יותר ממוקד התפרצות הנגיף. עם זאת, הנשיא האמריקני מטיל ספק בנתונים המדווחים: "אנחנו לא באמת יודעים מה המספרים בסין"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: טראמפ מצהיר כי הוא רוצה לפתוח מחדש את הכלכלה בארה"ב)

מניין החולים בנגיף הקורונה ברחבי ארצות הברית זינק הלילה (שישי) שוב, והגיע ל-85,594 בני אדם. בכך, הפכה ארצות הברית למדינה עם מספר החולים הגבוה בעולם, ועקפה את איטליה ואף את מוקד התפרצות הווירוס - סין. עד כה זוהו ברחבי סין 81,340 מקרי הידבקות בנגיף, ובאיטליה חלו 80,589 בני אדם.

גם מניין הקורבנות בארצות הברית ממשיך לעלות, ועד כה מתו כתוצאה מהנגיף 1,300 בני אדם. עם זאת, מספר הקורבנות במדינה עדיין נמוך יותר מאשר בסין, שם מניין המתים עומד על 3,292, כשבאיטליה נרשם מספר גבוה יותר - 8,215 קורבנות.

עם מיקומה של ארצות הברית כמדינה עם ההתפרצות הקשה ביותר בעולם, הנשיא האמריקני דונלד טראמפ הביע ספקנות לגבי הנתונים היוצאים מבייג'ינג באשר למקרי ההידבקות בנגיף. "אנו לא באמת יודעים מה המספרים בסין", אמר הנשיא האמריקני. עוד ציין טראמפ כי הוא ישוחח עם נשיא סין שי ג'ינפינג בטלפון.

פרמדיק מתמגן לפני העברת חולה בקורונה לבית חולים באוקלהומה, ארצות הברית. 26 במרץ, 2020. רויטרס
פראמדיק מתמגן לפני העברת חולה בקורונה לבי"ח באוקלהומה, היום/רויטרס

24 מדינות דיווחו על יותר ממאה מקרים חדשים של הידבקות בנגיף ביום. בניו יורק, 6,447 בני אדם נוספים נמצאו חיוביים לקורונה רק ביממה האחרונה. אחריה ניו ג'רזי עם 2,492 חולים ביממה, אילינוי עם 673 מקרים חדשים, 627 חולים נוספים בוושינגטון, 579 במסצ'וסטס ומישיגן עם 561 נדבקים נוספים בתוך יממה.

המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהתפרצות הקורונה בארצות הברית היא ניו יורק, שבה נדבקו יותר מ-37,200 בני אדם, ו-385 מתו כתוצאה מהנגיף, רובם בעיר ניו יורק עצמה. הביקוש המשוער למיטות בבתי החולים בניו יורק בשיא ההתפרצות קפץ ל-140 אלף, כשנכון לעכשיו, יש רק 53 אלף מיטות זמינות. בכל שלושה ימים, שיעור ההידבקות בניו יורק מכפיל את עצמו, והשיא עלול להגיע בתוך 14 עד 21 ימים.

עוד בוואלה!

אפילו טראמפ ביקש עזרה: ההצלחה של דרום קוריאה במאבק בקורונה

לכתבה המלאה
צוות רפואי מבצע בדיקות לגילוי קורונה בדרייב אין, קליפורניה, ארצות הברית. 26 במרץ, 2020. רויטרס
בדיקות לגילוי קורונה בדרייב אין בקליפורניה, היום/רויטרס

האמריקנים מתמודדים עם אתגר נוסף וקשה לא פחות - משבר כלכלי, מהקשים שידעה ארצות הברית בעשורים האחרונים. בתוך שבוע, יותר מ-3.3 מיליון תושבים נרשמו לקבלת דמי אבטלה על רקע התפשטות הקורונה. מספר דורשי העבודה במדינה עומד על יותר מפי ארבעה מהשפל אליו הגיע המשק האמריקני בפעם האחרונה בשנת 1982.

טראמפ אמר כי הצוות שלו מתכנן לפרסם הנחיות הנוגעות להתרחקות חברתית, שעשויות לגרום להסרת מגבלות באזורים מסוימים, שנפגעו פחות קשה מהנגיף. לדבריו, ההנחיות החדשות ייצרו אזורים בסיכון נמוך, בינוני וגבוה, שיאפשרו לממשלה לייעץ בנושא "שמירה, הגדלה או צמצום של ההתרחקות החברתית והאמצעים הנוספים שננקטו למאבק בנגיף".

בתדרוך שערך טראמפ בבית הלבן, אמר כי יש עוד "קרב ארוך לפנינו", אך הדגיש שהתושבים צריכים לחזור לעבוד. "המדינה שלנו צריכה לחזור לעבודה, היא מבוססת על זה, ואני חושב שזה הולך לקרות די מהר", מסר טראמפ. הוא הוסיף כי "אנשים מפרשים לא נכון את דבריי לגבי החזרה לעבודה. הם יתאמנו ככל שניתן על התרחקות חברתית, שטיפת ידיים, אי לחיצת ידיים, ושאר הדברים עליהם דיברנו".

הסיוע הכלכלי הגדול בהיסטוריה של ארה"ב

אמש אישר הסנאט חבילת תמריצים עצומה, בסך 2.2 טריליון דולר, שאמורה לסייע לעסקים, לעובדים ולמערכות הבריאות במדינה, שעשויה להיות המוקד המרכזי הבא של המגיפה העולמית. אישור החבילה, שהתקבל פה-אחד, הגיע למרות ספקות רבים לגבי חבילת הסיוע - אם היא הולכת רחוק מדי, או שהיא אינה הולכת רחוק מספיק.

חבילת הסיוע עברה אחרי ימים של משא ומתן קשוח, בזמן שוושינגטון חווה אתגר לאומי שכמוהו לא ראתה. החקיקה, הכוללת 880 עמודים, היא הסיוע הכלכלי הגדול ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully