וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מאלף מתים מקורונה בארה"ב; הסנאט אישר סיוע של 2 טריליון דולר

26.3.2020 / 11:22

ציון הדרך העגום נרשם בזמן שהסנאטורים הצביעו בעד חבילת התמריצים הגדולה ביותר בהיסטוריה של המדינה, חרף הסתייגויות רבות. בניו יורק שוטרים אוכפים את הסדר ברחובות ריקים, אך טראמפ חושב קודם כל על הבחירות: "התקשורת רוצה שאסגור את המדינה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

מספר מקרי המוות בארצות הברית מנגיף הקורונה הגיע ליותר מאלף, בציון דרך עגום נוסף של המגיפה המשתוללת ברחבי העולם, הורסת כלכלות ומשבשת את חיי האזרחים. יותר מ-21 אלף איש מתו מהווירוס ברחבי העולם, רובם באירופה, וכ-470 אלף איש נדבקו.

בו-בזמן, הסנאט אישר הלילה (חמישי) חבילת תמריצים עצומה, בסך 2.2 טריליון דולר, שאמורה לסייע לעסקים, לעובדים ולמערכות הבריאות במדינה, שעשויה להיות המוקד המרכזי הבא של המגיפה העולמית. אישור החבילה, שהתקבל פה-אחד, הגיע למרות ספקות רבים לגבי חבילת הסיוע - אם היא הולכת רחוק מדי, או שהיא אינה הולכת רחוק מספיק.

חבילת הסיוע עברה אחרי ימים של משא ומתן קשוח, בזמן שוושינגטון חווה אתגר לאומי שכמוהו לא ראתה. החקיקה, הכוללת 880 עמודים, היא הסיוע הכלכלי הגדול ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית.

רחובות ניו יורק מרקונים מאנשים בעקבות הנחיות הממשל לצורך התפשטות נגיף הקורונה 23 במרץ 2020. רויטרס
חשש מקריסת מערכת הבריאות. רחובות ניו יורק נטושים, אתמול/רויטרס

בכמה מקומות בארצות הברית מתחילים לאמץ מגבלות ואיסורים שעברו במקומות אחרים בעולם. בניו יורק, מוקד ההתפרצות המקומית, אובחנו יותר מ-30 אלף מקרים ו-300 מקרי מוות, רובם בעיר ניו יורק עצמה.

שירותי הבריאות בעיר רודפים אחרי מיטות וציוד רפואי וקראו לעוד רופאים ואחיות מחשש שמספר החולים הגדול יקריס את בתי החולים כפי שקרה באיטליה ובספרד.

חדר מתים מאולתר הוקם מחוץ לבית חולים, והמשטרה בעיר, ששורותיה מתדלדלים כשעוד ועוד שוטרים נדבקים בווירוס, מסיירת ברחובות הריקים כדי לאכוף את ההרחקה החברתית.

עוד בוואלה!

אחרי שהבין שנשיאותו בסכנה, טראמפ הכיר במציאות הקודרת של הקורונה

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בתדרוך על הקורונה, 25 במרץ 2020. רויטרס
"ארצנו לא הוקמה כדי שנהיה סגורים". טראמפ, אתמול/רויטרס

בוושינגטון, הנשיא דונלד טראמפ קרא לאזרחים המריקנים להקדיש 15 ימים לצורך הרחקה חברתית, הכוללת הישארות בבית וסגירת ברים ומסעדות על מנת לעכב את התפשטות המחלה.

עם זאת, הוא התלונן כי "ארצנו לא הוקמה כדי שנהיה סגורים" והבטיח שהוא לא יאפשר "לתרופה להיות גרועה יותר מהבעיה". טראמפ מודאג בעיקר מכך שההשפעות ההרסניות של המגיפה על השווקים ועל שוק העבודה יפגעו בסיכוייו להיבחר לכהונה שנייה בנובמבר.

"תקשורת המיינסטרים הצולעת היא הכוח העיקרי מאחורי הניסיון להשאיר את המדינה שלנו סגורה זמן רב ככל האפשר בתקווה שזה יפגע בסיכויי בבחירות", כתב הנשיא בטוויטר.

הדמוקרטים מאשמים את טראמפ בדאגה רבה יותר לכלכלה מאשר לבריאותם ולביטחונם של האזרחים האמריקנים.

"הייתי רוצה לומר הבה ונחזור לעבוד ביום שישי הבא", אמר ג'ו ביידן, סגן הנשיא לשעבר והמועמד המוביל במרוץ הדמוקרטי. "זה היה יכול להיות נפלא, אבל זה לא יכול להיות שרירותי". על חבית הסיוע בסנאט אמר ביידן כי היא מקיפה ורחבה, אך יש צורך בפיקוח קפדנ עליה.

"צריך לוודא שהכסף יגיע במהירות לכיסים של האנשים ולעקוב מקרוב כיצד התאגידים משתמשים בכספי משלמי המס שהם מקבלים, כדי לוודא שזה יעזור לעובדים, לא למנכ"לים העשירים או לבעלי המניות", אמר ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully