וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות הקורונה, מדינות בארה"ב מונעות גישה להפלות

25.3.2020 / 9:33

טקסס ואוהיו הורו על דחיית כל הליכי ההפלות, שאותן הן מגדירות הליכים לא חיוניים בעוד שהן זקוקות למשאבים כדי להיאבק בנגיף. המתנגדים טענו שאלו מהלכים פוליטיים

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

מדינות טקסס ואוהיו בארצות הברית הורו על דחיית כל הליכי ההפלות, שאותן הן מגדירות הליכים לא חיוניים בעוד שהן זקוקות למשאבים כדי להיאבק בנגיף הקורונה. המתנגדים טענו שאלו מהלכים פוליטיים של שתי מדינות שבהן המגבלות על הפלות הן הדוקות ממילא.

סגן הנשיא מייק פנס, שמוביל את צוות המשימה למאבק בקורונה, ביקש בשבוע שעבר מבתי החולים במדינה לחדול מניתוחים שאינם דחופים כדי לשחרר מקום וכוח אדם, על רקע מחסור חמור במסיכות ובכפפות.

מחאה באלבמה כנגד החוק שאושר האוסר הפלות 7 במאי 2019. רויטרס
מחאה באלבמה נגד חוק האוסר הפלות, בשנה שעברה/רויטרס

בטקסס אמרו כי לא יבוצעו הפלות שלא הכרחיות להצלת חיי האם או בריאותה. "אף אחד לא מוחרג מהצו המנהלי של המושל, כולל רופאי הפלות", מסר בהצהרה התובע הכללי של טקסס, קן פקסטון.

לפי מסמכים שהגיעו לתקשורת המקומית, התובע הכללי של אוהיו הורה לבתי החולים ולמתקנים רפואיים לעצור הליכי הפלות הדורשים ציוד מגן. יותר מ-50 אלף חולים אותרו ברחבי ארצות הברית, כולל 600 מקרי מוות, מה שהוביל את הרשויות להורות לכשליש מאזרחי המדינה להישאר בבתיהם. אף על פי כן, הנשיא דונלד טראמפ רוצה לפתוח מחדש את הפעילות העסקית בתוך כמה שבועות.

סוגיית ההפלות נותרה אחד הנושאים המפלגים ביותר בחברה האמריקנית, כשבית המשפט העליון אמור לפסוק ביוני בתיק משמעותי המערער על חוק שעבר בלואיזיאנה ויקשה עוד יותר על גישה להליך.

עוד בוואלה!

טראמפ השתתף ב"מצעד החיים" נגד הפלות: "כל נשמה אלוהית"

לכתבה המלאה

הארגון "אמריקנים מאוחדים למען החיים", המתנגד להפלות, אמר כי טקסס ואוהיו פעלו נכון. "האנוכיות העצומה של תומכי ההפלות, המסרבים לעצור את ההליך אפילו לזמן קצר בכדי להעביר כל משאב אפשרי לאנשי הרפואה האמיצים, היא פשוט בלתי נתפסת", אמרה קתרין גלן פוסטר, שעומדת בראש הארגון.

מנגד, כמה קבוצות מקצועיות של מיילדות וגינקולוגים אמרו כי עיכובים בהפלות עלולים להיות מסוכנים. "זה חיוני שנשים שצריכות לעבור הפלה יוכלו לקבל החלטות כה רגישות ללא התערבות פוליטית", אמרה הת'ר שומאכר מהמרכז הלאומי לחוק נשים, ארגון התומך בזכות להפלות.

לפי מכון המחקר גוטמאכר, רוב ההפלות בארצות הברית מבוצעות במרפאות חוץ או בבתים תוך שימוש בתרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully