וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונסון שב לתפקיד אחרי שהחלים מקורונה: "מסוכן לבטל את הסגר"

ראש ממשלת בריטניה חזר לדאונינג 10 אחרי שהבריא מהנגיף שהשבית אותו מאז תחילת החודש. הוא עשוי להקל במגבלות, לאור ההאטה במספר המתים מהווירוס: "מתקרבים לסוף השלב הראשון". עם זאת, הוא הזהיר מפני גל שני של הווירוס. באופוזיציה דורשים מהממשלה לגבש תכנית יציאה

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שב היום (שני) לעבודתו, כחודש אחרי שנדבק בנגיף הקורונה ונאלץ להעביר זמנית את המושכות בזמן שהממלכה מתמודדת עם המגיפה. הוא חוזר לדאונינג 10 כדי להתמודד עם ביקורת הולכת וגוברת על התנהלות ממשלתו ביחס לנגיף, ובזמן שמתחזקות הקריאות להקל בסגר. עם זאת, ג'ונסון הדגיש כי עדיין מוקדם מדי לשחרר את צעדי הסגר שפגעו בכלכלה החמישית בגודלה בעולם.

בנאומו הראשון מאז שובו לתפקיד, ג'ונסון הודה היום לאזרחים שצייתו להוראות הסגר ואמר כי המגמה במאבק בקורונה משתנה לטובה. "בכל יום אני יודע שהווירוס הזה מביא עצב ואבל לבתים ברחבי המדינה וזה עדיין נכון שזהו האתגר הגדול ביותר שעמו מתמודדת המדינה מאז המלחמה", אמר מחוץ ללשכתו.

עם זאת, ג'ונסון, שבשלב מסוים כבר היה בטיפול נמרץ, הוסיף שבריטניה מתקרבת ל"סוף השלב הראשון של הסכסוך הזה. עלינו להכיר בסכנה של גל שני, בסכנה לאבד שליטה על הווירוס ובכך שקצב ההדבקה יהיה גבוה מאחד, משום שהמשמעות היא לא רק גל חדש של מוות ומחלה, אלא גם של אסון כלכלי".

חזרתו מגיעה אחרי שאתמול נרשם המספר הנמוך ביותר של מקרי המוות מהווירוס זה קרוב לחודש. לפי נתוני משרד הבריאות הבריטי, 413 בני אדם מתו בממלכה ביממה האחרונה, מה שמעלה את מספר המתים הכללי ל-20,732. הפעם האחרונה שבה מתו פחות אנשים ביממה, הייתה ב-31 במרץ, אז נרשמו 381 מקרי מוות. מהנתונים אף עולה כי עוד 4,463 אנשים נמצאו חיוביים לנגיף, מה שמביא את סכום החולים במדינה לכמעט 153 אלף.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בהצהרה עם שובו לתפקיד אחרי שהחלים מנגיף הקורונה, 27 באפריל 2020. רויטרס
"עלינו להכיר בסכנה של גל שני". ג'ונסון, הבוקר/רויטרס

הדאגה המידית של ג'ונסון עם שובו לתפקיד תהיה ההחלטה אם להקל על כללי ההרחקה החברתית המחמירים שעליהם הכריז ראש הממשלה לפני שחלה בעצמו. בטלגרף הבריטי דווח כי ג'ונסון צפוי להכריז על הקלת ההגבלות החברתיות כבר השבוע.

למרות ההאטה היחסית במקרי המוות, שר הסביבה ג'ורג' אוסטיס אמר אתמול כי הסגר צריך להישאר על כנו. "יש סימנים מעודדים להתקדמות", אמר בתדריך היומי לעיתונות. "אך לפני שנחשוב אם לבטוח בכך ולהתאים את הצעדים להתרחקות חברתית למצב החדש, עלינו להיות מרוצים על כך שעמדנו בחמשת התנאים שנקבעו בשבוע שעבר".

עוד בוואלה!

ג'ונסון שוחרר מבית החולים: "הצוות הרפואי הציל את חיי"

לכתבה המלאה
שוטר בריטי מפטרל מול ביתו של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, לקראת שובו מהתאוששות לאחר שחלה בקורונה. 27 באפריל 2020. רויטרס
שוטר בריטי מפטרל מול ביתו של ג'ונסון, לקראת שובו/רויטרס

בריטניה הוכנסה לראשונה לסגר ב-23 במרץ. הסגר הוארך ב-16 באפריל והצעדים אמורים להיבחן מחדש רק ב-7 במאי. אוסטיס הדהד את הצהרותיו של שר החוץ, דומיניק ראב - שמילא את מקומו של ג'ונסון - כי הכללים לריחוק חברתי "יישארו אתנו עד זמן מה" ויהפכו ל"נורמלי החדש".

עם זאת, מתוך המפלגה השמרנית נשמעו קריאות להקלת הכללים, ומנהיג הלייבור שבאופוזיציה, קיר סטארמר, כתב בינתיים לג'ונסון וביקש ממנו פרטים על הסרת מגבלות אפשרית. הוא האשים את הממשלה בטעויות שבוצעו בתחילת המשבר, והוסיף כי "הממשלה לא יכולה לברוח מהכישלונות שלה כי הגיע הזמן להפסיק את צעדי הריחוק החברתי".

"הממשלה לא יכולה לברוח מהכישלונות שלה"

למרות כמות המתים הנמוכה יחסית, בריטניה נותרה אחת המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר בעולם מהנגיף. ביקורת רבה נמתחה על הממשלה, במיוחד בגלל מחסור בציוד מגן והיעדר בדיקות נרחבות, במיוחד בקרב עובדי הבריאות.

בינתיים, ממשיכה הביקורת על התפקיד שמילאה היועץ הראשי של ג'ונסון, דומיניק קאמינגס, לאחר שהתברר שהוא השתתפף בישיבות של הקבוצה המדעית העיקרית המייעצת לשרים בנושא מגיפת נגיף הקורונה. הממשלה הכחישה כי קאמינגס ויועץ נוסף היו חברים בקבוצה המייעצת מדעית לשעת חירום (SAGE) - גוף שאמור להיות עצמאי. גורמים רשמיים הסבירו כי היועצים השתתפו בישיבות כדי "להבין טוב יותר" את הדיונים המדעיים.

(עדכון ראשון: 4:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully