וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות לוויין תיעדו את הרכבת של קים באתר נופש בצפון קוריאה

26.4.2020 / 1:45

הרכבת המיוחדת, המשמשת את מנהיג קוריאה הצפונית, נצפתה פעמיים במהלך השבוע בתחנה בעיר וונסאן בצל הדיווחים הסותרים על בריאותו. האתר "צפון 38", שפרסם את התמונות, הדגיש כי התיעוד אינו מעיד בהכרח על מיקומו של הרודן או מצבו הרפואי

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

רכבת מיוחדת, שככל הנראה שייכת למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, נצפתה השבוע בעיר נופש במדינה - כך עולה מתמונות לוויין שנבחנו על ידי האתר "צפון 38", שעוקב אחרי המתרחש במדינה המסוגרת. זאת, על רקע הדיווחים הסותרים על מצבו הבריאותי של קים ועל מקום הימצאו. ברויטרס דווח בלילה שבין שישי לשבת כי סין שלחה לקוריאה הצפונית צוות, הכולל מומחים רפואיים, על מנת לייעץ בנוגע למצבו של קים.

על פי המיזם, שבסיסו בוושינגטון, הרכבת חנתה בתחנה בוונסאן ב-21 באפריל וב-23 באפריל. בסוכנות הידיעות רויטרס הבהירו כי הם לא יכולים לאמת שאכן מדובר ברכבת של קים, או אם הוא נמצא בוונסאן. גם באתר הדגישו כי נוכחות הרכבת אינה מוכיחה שקים נמצא שם או מרמזת על מצבו הבריאותי, אלא שהיא "מחזקת את הדיווחים על כך שקים שוהה בשטח שבחוף המזרחי של המדינה". לפי האתר, התחנה שבה נצפתה הרכבת, "תחנת ההנהגה", שמורה לשימוש משפחתו של קים.

לפי גורם בממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, המשך השתיקה בכלי התקשורת הרשמיים בקוריאה הצפונית לגבי מקום הימצאותו של קים הגבירו את החששות לגבי מצבו, וכי המידע שמגיע ממדינה, המוגדרת בידי המודיעין האמריקני "קופסה שחורה", נותר זעום. במחלקת המדינה לא התייחסו הלילה להתפתחויות במדינה הקומוניסטית.

זאת אחרי שביום חמישי הגיב טראמפ בביטול לדיווחים. "אני חושב שהדיווח לא היה נכון", אמר טראמפ לעיתונאים, אך הוא סירב לומר אם היה בקשר עם גורמים בקוריאה הצפונית.

תמונת לוויין מהעיר וונסאן שבה נצפית רכבת שככל הנראה שייכת למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, 23 באפריל 2020. רויטרס
הרכבת בתחנת "ההנהגה" בעיר וונסאן, חמישי/רויטרס

הספקולציות לגבי מצבו הבריאותי של מנהיג המדינה המבודדת החלו לצוץ אחרי שנעדר מיום השנה להולדתו של סביו, מייסד המשטר קים איל סונג, שנחוג ב-15 באפריל. הדיווחים מתוך המדינה מוגבלים ביותר בשל הפיקוח ההדוק על המידע הזורם ממנה.

באתר Daily NK, שבסיסו בסיאול, ציטטו גורמים עלומים בתוך קוריאה הצפונית שאמרו שקים התאושש מהניתוח, והוא מחלים בווילה באתר הנופש היינגסן שבחוף המזרחי, אחרי שעבר הליך רפואי בשל בעיה בלב ובכלי הדם ב-12 באפריל. מאז, דיווחים רבים שפורסמו בקוריאה הדרומית וציטטו גורמים עלומי שם אמרו שייתכן שקים שוהה באזור וונסאן.

ביום שישי דווח בסוכנות הידיעות המקומית Newsis, שציטטה מקורות בביון הדרום קוריאני, שרכבת מיוחדת המשמשת את קים נראתה בוונסאן, בזמן שמטוסו הפרטי נותר בפיונגיאנג. האתר דיווח שייתכן שקים מסתתר מחשש להידבקות בנגיף הקורונה, אף שבאופן רשמי לא אישרה המדינה ולא מקרה אחד בשטחה. עם זאת, רבים מאמינים שהיא מסתירה את הנתונים האמיתיים.

קים, השלישי בשושלת המשפחתית, עלה לשלטון ב-2011, אחרי מותו של אביו. ללא יורש ברור, חילופי שלטון במדינה הגרעינית עלולים להוביל לאיום על היציבות הבינלאומית. המנהיג, ככל הנראה בן 36, נפגש עם טראמפ שלוש פעמים ב-2018 וב-2019 באופן חסר תקדים, ועל אף ששיחות הגרעין בין המדינות הגיעו למבוי סתום, טראמפ ממשיך להגדיר אותו כידידו.

עוד בוואלה!

האחות, הבן או בכירי המפלגה: היורשים האפשריים של קים ג'ונג און

לכתבה המלאה

קוריאה הצפונית היא אחת המדינות המבודדות והסודיות ביותר בעולם, ומצבם הבריאותי של מנהיגיה הם בגדר סוד שמור. התקשורת הרשמית במינה דיווחה בפעם האחרונה על מקום הימצאו ב-11 באפריל, אחרי דיון שכינס. הוא נעדר מאירוע לציון הולדתו של סביו, קים איל סונג, ב-15 באפריל, אחד המועדים החשובים ביותר של המשטר הקומוניסטי המבודד.

(עדכון ראשון: 22:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully