וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפון קוריאה לא מזכירים את מצבו של קים, טראמפ: "מקווה שהוא בסדר"

22.4.2020 / 12:31

כלי התקשורת הרשמיים בקוריאה הצפונית לא הזכירו היום (רביעי) את מצבו הבריאותי או מקום הימצאותו של המנהיג קים ג'ונג און, על רקע הדיווחים בעולם על כך שהוא במצב קשה אחרי שעבר ניתוח בלב ובכלי דם. התקשורת המקומית הציגה עסקים כרגיל, דיווחה על "הישגיו" של קים ופרס

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

כלי התקשורת הרשמיים בקוריאה הצפונית לא הזכירו היום (רביעי) את מצבו הבריאותי או מקום הימצאותו של המנהיג קים ג'ונג און, על רקע הדיווחים בעולם על כך שהוא במצב קשה אחרי שעבר ניתוח בלב ובכלי דם. התקשורת המקומית הציגה עסקים כרגיל, דיווחה על "הישגיו" של קים ופרסמה ציטוטים, ישנים או כאלו שלא ברור מתי נאמרו, על נושאים שונים, כמו הכלכלה.

גורמים דרום קוריאניים וסיניים ומקורות הקשורים למודיעין האמריקני הטילו ספק על הדיווחים שפורסמו בכלי תקשורת בקוריאה הדרומית ובארצות הברית, בעוד שבבית הלבן אמרו כי הם עוקבים מקרוב אחרי הנושא. הנשיא דונלד טראמפ, שנפגש עם קים שלוש פעמים ב-2018 וב-2019 כדי להגיע להסכם גרעין, אמר כי הדיווחים לא מאומתים וכי הוא לא מייחס להם אמינות רבה.

"אני מקווה שהוא בסדר, יש לי יחסים טובים מאוד עם קים ג'ונג און. אני מקווה שהוא יהיה בסדר. נראה איך הוא, אנחנו לא יודעים אם הדיווחים נכונים". הוא לא שלל את האפשרות שינסה לשוחח עם קים כדי לבדוק את שלומו.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און מתבונן בניסוי  טילים ארוכי טווח 22 במרץ 2020. רויטרס
ללא יורש ברור. מנהיג הצפון קים ג'ונג און/רויטרס

השמועות לגבי מצבו הבריאותי של קים צצו לראשונה בעקבות היעדרותו מיום השנה ליום הולדתו של מייסד המשטר וסבו, קים איל סונג, ב-15 באפריל.

באתר "דיילי NK", שבסיסו בסיאול, דיווחו ביום שני כי קים, שלפי ההערכות הוא בן 36, אושפז ב-12 באפריל, שעות לפני שעבר ניתוח. אתמול שונתה הגרסה האנגלית של הדיווח, ונאמר כי הוא מתבסס על מקור אחד בקוריאה הצפונית, ולא על כמה מקורות כפי שדווח בתחילה. לפי הדיווח, מצבו התדרדר מאז אוגוסט בעקבות עישון כבד, משקל עודף ועומס בעבודה, וכי הוא מקבל טיפול בווילה בהר מיוהיאנג שמצפון לבירה פיונגינאג.

אתמול דווח ברשת CNN מפי גורם אמריקני כי ארצות הברית "עוקבת אחרי מידע מודיעני" שלפיו קים נמצא בסכנת מוות אחרי ניתוח שעבר. עם זאת, שני גורמים בסיאול דחו את הדיווח ולשכת הנשיאות אמרה כי אין סימנים חריגים מקוריאה הצפונית. סין, בעלת בריתה המרכזית היחידה של קוריאה הצפונית, דחתה אף היא את הדיווחים.

היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, רוברט אובריאן, אמר כי הבית הלבן עוקב אחרי הדיווחים "מקרוב מאוד". גורם בכיר בממשל טראמפ אמר כי "יש הרבה השערות", כשנשאל לגבי אמינות הדיווחים.

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ בעדכון יומי בנושא הקורונה, וושינגטון, 19 באפריל 2020. רויטרס
נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ בעדכון יומי בנושא הקורונה, וושינגטון, 19 באפריל 2020/רויטרס

מומחים לקוריאה הצפונית הזהירו כי קשה לקבל מידע מהימן לגבי מצבו של קים, אולם אמרו כי היעדרותו מיום השנה להולדת סבו מצביעה על כך שמשהו קרה. בנוסף לכך, כלי התקשורת גם לא הדפו את השאלות לגבי מעמדו של קים כפי שקרה בעבר.

העובדה שלקים, שירש את אביו שמת ב-2011 ושולט ביד ברזל מאז, אין יורש ברור עלולה לגרום לחוסר יציבות בינלאומי. טראמפ אמר כי הוא שאל בעבר את קים בנושא, אך הוא סירב לפרט. יועצו לביטחון לאומי אמר כי ההנחה הבסיסית היא שיהיה זה מישהו מתוך המשפחה. פרשנים מעריכים כי אחותו של קים או בכירי המפלגה עשויים לשמש מעין עוצרים עד שילדיו הצעירים של קים יהיו בוגרים.

בשנים האחרונות קים פתח בקמפיין דיפלומטי למיצובו כמנהיג עולמי, כשנפגש עם טראמפ שלוש פעמים, ארבע פעמים עם נשיא הדרום וחמש פעמים עם נשיא סין שי ג'ינפינג. הוא רצה בהסרת הסנקציות הבינלאומית על ארצו, אולם הוא סירב לפרק את תכנית הגרעין שלו והשיחות עם ארצות הברית נמצאות במבוי סתום כבר במשך יותר משנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully