וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: מנהיג צפון קוריאה עבר ניתוח והוא בסכנת חיים

גורם אמריקני אמר לרשת CNN כי המודיעין עוקב אחרי מצבו של קים ג'ונג און, שנעדר מהחג החשוב ביותר במדינה הקומוניסטית ולא נראה בציבור במשך שבוע. עם זאת, בסיאול ובבייג'ינג הכחישו את הדיווחים. בעבר נעדר קים לתקופות ממושכות בשל בעיות בריאותיות

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נמצא בסכנה בריאותית לאחר שעבר בימים האחרונים ניתוח - כך מסר הלילה (שלישי) גורם אמריקני ל-CNN. לפי הדיווח, המודיעין האמריקני סבור כי קים נמצא במצב קשה, וייתכן כי הוא בסכנת חיים ממשית. הגורם הוסיף כי ארצות הברית עוקבת אחר הנושא, בעקבות מידע מודיעיני שקיבלה.

באתר Daily NK, שבסיסו בסיאול, ציטטו גורמים עלומים בתוך קוריאה הצפונית שאמרו שקים מחלים בווילה באתר נופש בחוף המזרחי אחרי שעבר הליך רפואי בשל בעיה בלב ובכלי הדם ב-12 באפריל.

עם זאת, שני גורמים בממשלה הדרום קוריאנית הכחישו כי מצבו של הרודן קשה. לשכת הנשיאות הדרום קוריאנית אמרה כי אין סימנים חריגים המגיעים מהצפון, שהדיווחים על הנעשה בה חמקמקים, במיוחד כשזה נוגע להנהגתה, לאור השליטה ההדוקה שלה על מידע. גורם אמריקני, המעורה בדיווחים הפנימיים בממשל האמריקני על הנעשה בקוריאה הצפונית, הטיל ספק בדיווח של רשת CNN. ביום ראשון הכחישו בקוריאה הצפונית כי טראמפ שלח לקים מכתב, כפי שטען יום קודם לכן.

גם בבייג'ינג הסתייגו מהדיווחים. גורם רשמי במחלקת הקשר הבינלאומי של המפלגה הקומוניסטית הסינית, התייחס אף הוא לדיווחים על מצבו של המנהיג הצפון קוריאני, ואמר כי הוא אינו מאמין כי קים חולה אנושות. הגורם סירב להזדהות בשל רגישות העניין. מחלקת הקשרים הבינלאומית היא הגוף הסיני העיקרי העוסק בשכנה קוריאה הצפונית.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בישיבת ממשלה, 21 באפריל 2020. רויטרס
קים ג'ונג און בישיבת הממשלה שניהל ב-11 באפריל, שם נראה לאחרונה/רויטרס

קים הופיע לאחרונה בתקשורת הממלכתית בקוריאה הצפונית ב-11 באפריל, בישיבת ממשלה שאותה ניהל. ארבעה ימים לאחר מכן הוא נעדר מחגיגות יום ההולדת של סבו, מייסד המדינה קים איל סונג, שנערכות ב-15 באפריל ונחשבות לחג החשוב ביותר במדינה. היעדרו של קים מהחגיגות נחשב לדבר חריג במיוחד. בעבר, כשמנהיג המדינה לא התייצב לחגיגות אלו, הדבר בדרך כלל רמז על התפתחויות משמעותיות במדינה.

היעדרותו של אביו קים ג'ונג איל ממצעד שחגג את יום השנה ה-60 לעצמאות צפון קוריאה בשנת 2008, גררה שמועות רבות לפיהן הוא במצב בריאותי לקוי. מאוחר יותר התגלה כי היה לו אירוע מוחי, ולאחר מכן בריאותו המשיכה להידרדר עד למותו בשנת 2011. לאחר מותו של אביו, עלה קים ג'ונג און לשלטון.

היעדרות קים מהתקשורת הממלכתית מעוררת לעתים קרובות ספקולציות או שמועות על בריאותו. בשנת 2014 קים נעלם מהעין הציבורית כמעט שישה שבועות לפני שהופיע שוב, כשהוא נעזר במקל הליכה. סוכנות הידיעות בדרום קוריאה דיווחה לאחר כמה ימים כי הוצא גידול לא סרטני מהקרסול שלו.

עוד בוואלה!

כשהעולם עסוק בקורונה, צפון קוריאה משדרת ביטחון - ומשגרת טילים

לכתבה המלאה
קים ג'ונג און מפקח על תרגיל מטובי הקרב בצפון קוריאה - ה-12 באפריל 2020. רויטרס, רויטרס
קים ג'ונג און מפקח על תרגיל מטוסי קרב בקוריאה הצפונית/רויטרס, רויטרס

בחודש שעבר, האיצה קוריאה הצפונית את פיתוח תכנית הטילים שלה וכן את התרגילים הצבאיים הנערכים במדינה בשבועות האחרונים. באותו הזמן, היא מפגינה ביטחון בהצלחתה להימנע מהגעת נגיף הקורונה לשטחה, בעוד שמומחים בינלאומיים מטילים ספק בכך, לאור שכנותה לסין, מוקד ההתפרצות.

קים פגש את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שלוש פעמים בשנת 2018 ו-2019, ונפגש כמה פעמים עם מנהיגים אחרים באסיה, במרדף דיפלומטי בתקווה לסיים את הסנקציות שהושטו על המדינה ולקבל ערבויות ביטחוניות. עם זאת, הוא שמר על זכותו לארסנל גרעיני ומרבית המאמצים הדיפלומטיים קפאו מאז.

לפני כחודשיים ביקר קים בקבר אביו, קים ג'ונג איל, לציון יום הולדתו של האחרון - כך דווח בתקשורת הממלכתית במדינה. בטקס שנערך במוזיליאום נחכו גורמים בכירים במפלגה, בהם צ'ו ריונג היי, נשיא האסיפה העממית העליונה, ופאק פונג ג'ו, סגן יו"ר הנציבות לענייני המדינה. הביקור נחשב להופעתו הציבורית הראשונה מזה 22 יום, מאז השתתף בחגיגות ראש השנה בקוריאה הצפונית ב-25 בינואר.

(עדכון ראשון 05:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully