וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהעולם עסוק בקורונה, צפון קוריאה משדרת ביטחון - ומשגרת טילים

23.3.2020 / 12:51

למרות הספקות של המומחים, בפיונגיאנג ממשיכים לטעון שלא אותר אצלם ולו מקרה אחד של הנגיף. בנוסף לכך, חיילים כבר לא מתועדים עוטים מסיכות, ובחודש הבא יתקיים כינוס גדול של הפרלמנט. "קים מנסה להפגין את ביטחונו ואת חוסנו בפני עמו"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בזמן שהעולם מתמקד בנגיף הקורונה, קוריאה הצפונית האיצה את פיתוח תכנית הטילים שלה ואת התרגילים הצבאיים שלה בשבועות האחרונים. בו בזמן, היא מפגינה ביטחון שהיא הצליחה להימנע מהגעת הווירוס לשטחה, בעוד שמומחים בינלאומיים מטילים ספק בכך, לאור שכנותה לסין, מוקד ההתפרצות, וקוריאה הדרומית, אחד ממוקדי המגיפה הגדולים בעולם.

עם זאת, לראשונה מאז סוף פברואר, נראו החיילים שערכו תרגילים צבאיים ושיגרו טילים בליסטיים קצרי-טווח בסוף השבוע ללא מסיכות. קוריאה הצפונית הודיעה שהיא שחררה כמעט את כל האזרחים שהיא הכניסה לבידוד, ובהחלטה שהפתיעה כמה מומחים, היא הכריזה על כינוס גדול של הפרלמנט שלה בתחילת החודש הבא.

"אני קצת מופתעת מכך", אמרה רייצ'ל מיוניאנג לי, מומחית לצפון באתר NK News, הפועל מסיאול. "ואולם, זה עולה בשינוי המסתמן בסיקור של התקשורת הצפונית קוריאנית בשבועיים האחרונים, שמצביע על הביטחון הגובר של המשטר הצפון קוריאני בטיפול במצב".

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, צופה בניסוי הטילים בקוריאה הצפונית - ה-22 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
מהבית הלבן לא נמסרה תגובה. קים צופה בניסוי הטילים, אתמול/רויטרס, רויטרס

פרט להכרזה על הכינוס, אחותו של קים פרסמה הצהרה אתמול על המכתב ששלח נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שבו הציע סיוע. לפי דייון קים, יועץ בכיר במכון המחקר International Crisis Group, נראה שחלק ניכר מהמסר היה ממוקד בקהל הביתי.

"נראה שהוא ניסה להפגין את ביטחונו ואת חוסנו בפני עמו, שהוא בשליטה ושהמשטר מתפקד באופן נורמלי כשהוא מקדם את מטרותיו האסטרטגיות למרות משבר לאומי סביב וירוס שאין להם שליטה עליו", אמרה. "הוא צריך לשמור על תומכיו בפיונגיאנג שמחים ולהראות להם שקוריאה הצפונית בלתי-פגיעה".

ניסוי הטילים בקוריאה הצפונית - ה-22 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
ניסוי הטילים בקוריאה הצפונית, אתמול/רויטרס, רויטרס

בכלי תקשורת הרשמיים דווח בהרחבה על תשומת הלב הרבה שמעניק המשטר למאמציו למניעת התפשטות הקורונה.

בדיווח שפורסם היום בביטאון המפלגה "רודונג סינמון" דווח כי חבר מפלגה נענש אחרי שהפר את ההוראות כשארגן מסיבות שתייה. בעיתון נאמר בעיתון כי "תחת מצב העניינים הנוכחי שבו מחריף הקמפיין נגד הקוביד-19, חשוב מבחינה פוליטית שכולם יישמעו לתקנות ולהוראות שנקבעו תחת המערכת למצבי חירום נגד מגיפות".

כמה משקיפים זרים ציינו כי המשטר הרודני נמצא למעשה בעמדה טובה להטיל את סוג המגבלות שהצליחו להאט את התפשטות הקורונה במדינות אחרות, וכי קוריאה הצפונית נהנית ממספר גבוה של רופאים לנפש.

ואולם, ארגוני הסיוע הזהירו כי מערכת הבריאות של צפון קוריאה סובלת ממחסור כרוני במשאבים, כשהיא לרוב אינה מצליחה לענות על צרכיהם היומיומיים של האזרחים. לכן, יהיה לה קשה להתמודד עם התפרצות משמעותית של הנגיף, שממנו נדבקו יותר מ-337 אלף בני אדם בעולם וכ-14,650 איש מתו.

"לפי קרובי משפחה שלי שם, דבר אחד שבטוח הוא שהמצב חמור מאוד", אמר עריק צפון קוריאני שחי בדרום."אחרת הם לא היו עוסקים כל כך בזה בחדשות. לתושבים אין שום דרך לדעת מי מת.

ההתעקשות על שום מקרים של נגיף קורונוי, נשיאות SPA ובדיקות הטילים נועדו להראות שזה עסק כרגיל בצפון קוריאה, אמר

רמון פצ'או פרדו, מומחה לקוריאה מקולג' קינג בלונדון, אמר כי כל האירועים האחרונים נועדו לשדר עסקים כרגיל.

"קים ג'ונג און מנסה מאוד לצייר תמונה שלפיה הכול טוב", כתב בטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully