וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוסטרלים לא נשמעו להגבלות הקורונה, והמשטרה פשטה על חופי הים העמוסים

המשטרה סגרה את חוף "בונדי" בסידני, לאחר שכמות הרוחצים בו חצתה את מגבלות ההתקהלות. ראש הממשלה הזהיר כי חופים נוספים יסגרו אם הציבור לא יעקוב אחר ההנחיות החדשות. מספר החולים במדינה חצה את רף ה-1,000

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

משטרת אוסטרליה סגרה הבוקר (שבת) באופן זמני את חוף "בונדי" הידוע בסידני, בשל הפרת הנחיות ההתקהלות החדשות שהוצאו בעקבות התפשטות הקורנה. במהלך סוף השבוע כמויות גדולות של אנשים נהרו לחופי סידני, כשהם מתעלמים מההנחיות להישאר בבתים. דיוויד אליוט, שר המשטרה של ניו סאות' ויילס, הזהיר שצעדים דומים ינקטו בחופים נוספים אם ההנחיות יופרו. לאחרונה, אוסטרליה אסרה על התקהלויות ציבוריות של יותר מ-500 אנשים בניסיון להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה.

בתמונות שפורסמו אתמול, נראו אנשים שוחים, גולשים ומשתזפים על חולו של חוף בונדי בצפיפות גדולה. נכון לעכשיו, אין עדיין צפי למועד פתיחתו מחדש. אליוט אמר במסיבת עיתונאים שמצילים יערכו ספירות של כמות השוהים בחופים. אם מספרם יחצה את ה-500, החוף ייסגר והרוחצים יפונו. במידה ויהיו מסרבים לפינוי, המשטרה תקרא למקום.

צפיפות בחוף בונדי, אוסטרליה. רויטרס
הכחשה מוחלטת. התקהלות בחוף בונדי/רויטרס

שר הבריאות גרג האנט אמר שהתנהגותם של השוהים בחופים הייתה "בלתי מתקבלת", וקרא לעיריות המקומיות להתערב ולוודא שאנשים מצייתים להנחיות שמירת המרחק, המורות על מטר וחצי לפחות בין אדם לאדם. בראיון לחדשות ABC, האנט אמר כי "כמה מהתמונות שראיתי מהחוף הספציפי הזה (בונדי), של אלפי משפחות משתמשות במקלחות ושירותים משותפים, הן הכחשה מוחלטת של נגיף הקורונה".

שר האוצר מטעם האופוזיציה בסאות' ויילס, וולט סקורד, הפציר בממשלה לשקול את סגירת החופים לחלוטין. "ההחלטות שאנחנו מקבלים היום יכולות להיות החלטות של חיים ומוות עבור אנשים אחרים בתוך כמה ימים. אנשים מתעלמים מהנחיות שמירת המרחק, ואני חושב שזה פשוט מגוחך".

עוד בוואלה!

הקורונה משביתה את ארה"ב: סגר בקליפורניה, נאסרו התקהלויות בניו יורק

לכתבה המלאה
צפיפות בחוף בונדי, אוסטרליה. רויטרס
חופים נוספים יסגרו. התקהלות בחוף בונדי/רויטרס

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון הודיע בשישי האחרון על חוקים החדשים הנוגעים להתקהלות. מקומות סגורים כמו מסעדות וברים מחויבים בצפיפות של לא יותר מאדם אחד לארבעה מטרים מרובעים, כאשר ההגבלות הקודמות של עד מאה אנשים בחללים פנימיים ועד 500 בחללים חיצוניים נשארות גם הן בתוקף.

מספר מקרי הקורונה ברחבי אוסטרליה עלה ליותר מ-1,000 חולים ושבעה מתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully