וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-10,000 מתים מקורונה בעולם; יום שני ברציפות ללא נדבקים בסין

עם מספר הקורבנות ההולך וגדל באירופה, המגיפה רשמה ציון דרך עגום, יחד עם כרבע מיליון חולים. מבייג'ינג ממשיכים להגיע נתונים מעודדים, אך מנגד יש עלייה במספר החולים השבים מחו"ל. ספרד היא המדינה הרביעית שבה מספר המתים חצה את האלף

אתר רשמי

מספר הקורבנות ברחבי העולם מנגיף הקורונה גבוה מעשרת אלפים עם המשך התפשטותו, בעוד שבסין - מקור התפרצותו - דיווחה הלילה (שישי) על יום שני ברציפות שבו לא נרשמו הדבקות מקומיות. על פי אוניברסיטת ג'ון הופקינס בארצות הברית, שהחלה לאסוף את הנתונים זמן קצר לאחר פרוץ המגיפה, מספר החולים המאומתים בעולם מתקרב לרבע מיליון.

מוקד המגיפה המרכזי כעת הוא אירופה, ובמיוחד איטליה, שאתמול עקפה את סין עם מספר הקורבנות הכולל שהמריא ל-3,045. בספרד, מניין הקורבנות עלה ל-1,002, וקרוב ל-20 אלף איש נדבקו. היא מצטרפת לאיטליה, סין ואיראן, שגם בהן מספר המתים מנגיף הקוביד-19 חצה את האלף.

עוברי אורח עוטי מסכות בטיימס סקוור, ניו יורק. AP
הנגיף מתפשט בארה"ב. כיכר טיימס בניו יורק, אתמול/AP

בסין, בעוד שהיה זה היום השני ברציפות שבו לא היו מקרי הדבקה מקומיים בפנים המדינה, מספר החולים מקרב אלו ששבים לשטחה מחו"ל ממשיך לעלות, עם 39 מקרים חדשים ביממה האחרונה, ו-228 בסך הכול. זה צפוי להגביר את הלחץ על הרשויות להגביל כניסה ולהרחיב את הבדיקות הרפואיות.

סיבה לדאגה נוספת היא הונג קונג, שרשמה את הקפיצה היומית הגדולה ביותר שלה עד כה, עם 48 מקרים חדשים. מומחים רפואיים מזהירים מהתמשכות המגיפה בשל תושבים החוזרים מעבר לים אל הטריטוריה הסינית. 208 מקרים אובחנו עד כה בהונג קונג, לצד ארבעה מקרי מוות.

עוד בוואלה!

המוקד באירופה גבר על סין: מניין קורבנות הקורונה באיטליה עלה ל-3,405

לכתבה המלאה

איראן תציין את חגיגות השנה הפרסית החדשה, הנורוז, תחת עננת הקורונה, כשמספר הקורבנות היומי ממשיך להיות כ-150 בממוצע, אף שרבים מאמינים כי המספרים האמיתיים גבוהים יותר. סך מספר מקרי המוות המאומת מהנגיף, שהתפשט מאיראן למזרח התיכון, עלה ל-1,433 עם יותר מ-19,600 נדבקים.

בארצות הברית, מספר הקורבנות הגיע ל-200, ומדינת קליפורניה הורתה לכ-40 מיליון מתושביה להישאר בבתים. מחלקת מדינה הזהירה כי אמריקנים שלא ישובו מחו"ל עשויים להיתקע מחוץ למדינה לתקופת זמן ממושכת.

ארגנטינה הכריזה על עוצר כולל, המדינה הראשונה באמריקה הלטינית שעושה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully