וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרת למרכז הבמה: אחותו של קים ג'ונג און קיבלה מחדש תפקיד בכיר

קים יו-ג'ונג, שהיא אחת מיועציו הקרובים ביותר של אחיה הרודן זו תקופה ארוכה, חזרה לכהן כחברה לסירוגין בלשכה הפוליטית של הוועד המרכזי. זאת אחרי שהודחה בשנה שעברה לאחר קריסת המגעים עם טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אחותו הצעירה של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און הוחזרה לשמש חברה בגוף בכיר במשטר הקומוניסטי. התחזקות מעמדה של קים יו-ג'ונג, שהיא אחת מיועציו הקרובים ביותר של אחיה הרודן זו תקופה ארוכה, חזרה לכהן כחברה לסירוגין בלשכה הפוליטית של הוועד המרכזי במפלגה במסגרת חילופי גברי. על פי סוכנות הידיעות הרשמית, בראש הישיבה עמד המנהיג.

מומחים סבורים שקים יו-ג'ונג הודחה מהתפקיד בשנה שעברה לאחר קריסת הפסגה השנייה בין אחיה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהאנוי. אן צ'אן-איל, עריקה וחוקרת בסיאול, אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "חזרתה היא חלק מהתחזקותה בתוך ההיררכיה" השלטונית בפיונגיאנג.

קים יו ג'ונג לצד אחיה, מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, בפסגה עם עם נשיאה קוריאה הדרומית, 27 באפריל 2018. רויטרס
קים יו ג'ונג לצד אחיה בפסגה בסיאול, אפריל 2018/רויטרס

קים שימשה שליחה של אחיה לדרום בזמן אולימפיאדת החורף בשנת 2018, שהובילה להתחממות דיפלומטית מהירה בחצי האי המפולג. היא צולמה פעמים רבות לצד קים בפסגות עם טראמפ ועם נשיא הדרום מון ג'ה-אין. ואולם, היא החלה לפרסם הצהרות פוליטיות תחת שמה רק בחודש שעבר, מה שלדברי המומחים מדגיש את תפקידה המרכזי במשטר.

זה הגיע אחרי מינויה לסגנית הראשונה של הוועד המרכזי במפלגת הפועלים השלטת - תפקידה העיקרי במדינה הטוטליטרית.

רי סון-גוון, שמונה בינואר לתפקיד שר החוץ, מונה גם כן כחבר לסירוגין בלשכה הפוליטית לצד אחותו של קים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully