וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צוות מומחים רפואיים מסין נשלח לסייע בטיפול בקים ג'ונג און

25.4.2020 / 1:34

שלושה בכירים המכירים את הנושא מסרו כי משלחת בראשותו של בכיר במשרד הקשרים הבינלאומיים של המפלגה הקומוניסטית יצאה בחמישי מבייג'ינג לקוריאה הצפונית. זאת, בעקבות הדיווחים לפיהם קים נמצא במצב קשה לאחר שעבר ניתוח. משרד החוץ של סין סירב לאשר את הפרטים

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

סין שלחה לקוריאה הצפונית צוות, הכולל מומחים רפואיים, לטובת יעוץ על המנהיג קים ג'ונג און - כך אמרו הלילה (שבת) שלושה גורמים המכירים את הנושא. זאת סביב הדיווחים הסותרים על מצב בריאותו של הרודן. ברויטרס הבהירו כי הם לא יודעים לקבוע בשלב זה מה אומר הביקור של הרופאים הסינים ביחס לבריאותו של קים.

שניים מן הגורמים, שסירבו להזדהות בשל רגישות הנושא, מסרו כי משלחת בראשותו של בכיר מחלקה לקשרים בינלאומיים של המפלגה הקומוניסטית בסין - הגוף האמון על הקשרים עם פיונגיאנג, עזב ביום חמישי האחרון את בייג'ינג לקוריאה הצפונית. המחלקה לקשרים בינלאומיים ומשרד החוץ של סין טרם התייחסו לדיווח.

הצוות הסיני נשלח ברקע דיווחים סותרים בכלי תקשורת מסביב לעולם בעניין מצבו הבריאותי של קים. ביום שלישי דווח ב-CNN כי גורמים במודיעין האמריקני מאמינים שקים נמצא במצב קשה וייתכן כי הוא עשוי להיות בסכנת חיים ממשית. עם זאת, באתר Daily NK, שבסיסו בסיאול, ציטטו גורמים עלומים בתוך קוריאה הצפונית שאמרו שקים התאושש מהניתוח, והוא מחלים בווילה באתר נופש בחוף המזרחי אחרי שעבר הליך רפואי בשל בעיה בלב ובכלי הדם ב-12 באפריל.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בישיבת  הוועדה המרכזית של מפלגת הפועלים של קוריאה. ינואר 2020. רויטרס
קים ג'ונג און בישיבת הוועדה המרכזית של מפלגת הפועלים, ינואר/רויטרס

מנגד, פקידי ממשל בקוריאה הדרומית ובכיר סיני ערערו על הדיווחים לפיהם קים בסכנה חיים לאחר הניתוח. גורמים רשמיים בסיאול אמרו כי הם לא זיהו סימנים לפעילות חריגה בקוריאה הצפונית. בנוסף לכך, ביום חמישי הגיב נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בביטול לדיווחים. "אני חושב שהדיווח לא היה נכון", אמר טראמפ לעיתונאים, אך הוא סירב לומר אם היה בקשר עם גורמים בקוריאה הצפונית.

גורם בכיר המכיר מקרוב את עבודת המודיעין האמריקני אמר כי ידוע שקים סובל מבעיות בריאותיות, אך לא הייתה סיבה להסיק שהוא חולה באורח קשה או שהוא לא יוכל בסופו של דבר להופיע שוב בפומבי.

ביום שישי אמר גורם בקוריאה הדרומית לסוכנות הידיעות רויטרס כי לפי המידע שלהם, קים בחיים וככל הנראה יופיע בפומבי בקרוב. אותו גורם הוסיף כי כעת אין לו מידע על מצבו הנוכחי של קים, או על מעורבות סינית כלשהי.

ממשרד החוץ האמריקני לא נמסרה תגובה. כשנשאל שר החוץ, מייק פומפאו, בריאיון לרשת פוקס ניוז על מצבו של קים, הוא אמר כי "אין לי שום דבר שאני יכול לחלוק איתך הלילה, אבל העם האמריקני צריך לדעת שאנחנו צופים במצב מקרוב מאוד".

קוריאה הצפונית היא אחת המדינות המבודדות והסודיות ביותר בעולם, ומצבם הבריאותי של מנהיגיה הם בגדר סוד שמור. התקשורת הרשמית במינה דיווחה בפעם האחרונה על מקום הימצאו ב-11 באפריל, אחרי דיון שכינס. הוא נעדר מאירוע לציון הולדתו של סביו, קים איל סונג, ב-15 באפריל, אחד המועדים החשובים ביותר של המשטר הקומוניסטי המבודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully