וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסה להתמודד לכנסת ולא הצהיר על עברו הפלילי: "לא היה מודע לחוק"

אדיב יחיא נאשם בניסיון לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות לאחר שהגיש את מועמדותו לכנסת ה-22, אך לא הצהיר כי ריצה שישה חודשי מאסר בעבודות שירות בגין עבירות מס. אם יורשע, הפרקליטות עשויה לדרוש מאסר בפועל. סנגורו: "אין למדינה עם מה להתעסק בימים אלו?"

אתר רשמי

(בווידאו: דיון בוועדת הבחירות המרכזית, פברואר 2020)

כתב אישום הוגש אתמול (רביעי) נגד אדיב יחיא, תושב כפר קרע בן 42, בניסיון לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות בעקבות הגשת מועמדות לכנסת תוך הצהרה כוזבת כי לא ריצה עונש מאסר. הפרקליטות מסרה כי אם יורשע, ישנה אפשרות כי תדרוש להטיל עליו מאסר בפועל.

מעובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מוחמד מולא, עולה כי בסוף שנת 2016 הורשע יחיא בבית המשפט השלום בחיפה בגין עבירות על פי חוק המע"מ. השופט ערן קוטון גזר עליו עונש של שישה חודשי מאסר בעבודות שירות.

הרכב השופטים יגאל גריל, כמאל סעב ואבי לוי, דחה ערעור על גזר הדין שהגישה הסנגוריה הציבורית באמצעות עו"ד שלמה עובדיה, לבית המשפט המחוזי בעיר. יחיא ריצה את עונשו בתחנת המשטרה בעירון מאמצע 2017 ועד ינואר 2018.

אדיב יחיא. אתר רשמי, אתר רשמי
ריצה שישה חודשי עבודות שירות. אדיב יחיא/אתר רשמי, אתר רשמי

יחיא הגיש את מועמדותו לכנסת ה-22 ברשימת "עוצמה כלכלית - קולם של העסקים בישראל". לטענת הפרקליטות, בסוף יולי 2019 הוא חתם על כתב ההסכמה בו הצהיר שלפי מיטב הבנתו וידיעתו לא נמנע ממנו להתמודד, לרבות בשל ריצוי עונש מאסר בפועל לרבות בעבודות שירות. אולם, חוק יסוד הכנסת קובע כי כל אזרח ישראלי בן 21 ומעלה, זכאי להיבחר לכנסת, "זולת אם בית משפט שלל ממנו זכות זו על פי חוק או שנידון, בפסק דין סופי, לעונש מאסר בפועל לתקופה העולה על שלושה חודשים, וביום הגשת רשימת המועמדים טרם עברו שבע שנים מהיום שגמר לרצות את עונש המאסר בפועל".

הפרקליטות טוענת כי את כתב ההסכמה הוא הגיש לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 באמצעות הרשימה, בנסותו לקבל אישור למועמדותו לכנסת וזאת ביודעו כי הצהרתו כוזבת, ובכוונה לקבל במרמה מוועדת הבחירות אישור מועמדות לכנסת. ועדת הבחירות עלתה על העניין בזמן אמת והודיעה ליחיא כבר ב-13 באוגוסט 2019 כי אינו זכאי להיבחר לכנסת.

עוד בוואלה!

חשד שעיתונאי האזין לישיבת הממשלה: מנדלבליט הזהיר כי יפתח בחקירה

לכתבה המלאה
ועדת הבחירות המרכזית, כנסת, ירושלים, 16.09.19. ראובן קסטרו
הגיש מועמדות, אך לא הצהיר על עברו. ועדת הבחירות לכנסת ה-22/ראובן קסטרו

סנגורו של יחיא, עו"ד טל אבריאל, מסר לוואלה!NEWS בתגובה כי "מצער שהפרקליטות לא קיבלה את טענותיו בשימוע שערכה לו רק לפני ימים אחדים ומיד הגישה נגדו כתב אישום. הוא כלל לא היה מודע להוראות החוק ולכך שהרשעה בעבירת מס, לא חמורה, מהווה הרשעה פלילית, המונעת להתמודד ברשימה לכנסת".

עוד הוסיף כי "לצורך הגשת המועמדות הנאשם ביקש וגם קיבל מהמשטרה תעודת יושר, אשר לא הזכירה את הרשעתו, ובכך התחזקה מחשבתו שאין מדובר בהרשעה פלילית והוא הוטעה למעשה על ידי אותה מדינה שכעת מאשימה אותו. לנאשם לא היה את היסוד הנפשי הדרוש ולא ניסה לקבל דבר במרמה וכשהובהר לו שלא יוכל להתמודד קיבל זאת בהבנה. אין למדינה עם מה להתעסק בימים אלו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully