וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד שעיתונאי האזין לישיבת הממשלה: מנדלבליט הזהיר כי יפתח בחקירה

22.4.2020 / 20:29

היועמ"ש פנה למזכיר הממשלה לאחר שעלה חשד שאחד המשתתפים בישיבות הממשלה האחרונות, שנערכו בטלפון, איפשר לעיתונאי להאזין בזמן אמת למתרחש. לדבריו, אם חשד זה יעלה פעם נוספת - הוא יורה על פתיחה בחקירה. "חריגה מסמכות ופגיעה בתקינות תפקוד הממשלה"

צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הזהיר היום (רביעי) כי הוא יורה על פתיחה בחקירה פלילית אם יעלה פעם נוספת החשד שאחד מהמשתתפים בישיבת הממשלה יאפשר לעיתונאי להאזין לה בזמן אמת. זאת, לאחר שעלה חשד שאחד המשתתפים בישיבות הממשלה האחרונות - שנערכו בטלפון ולא במפגש פיזי - עשה זאת.

מנדלבליט, שפנה למזכיר הממשלה צחי ברוורמן, אמר כי זהותו של המשתתף שעלה חשש שאיפשר לאיש תקשורת להאזין לישיבה, איננה ידועה לו. לדבריו, בדרך זו איש התקשורת למעשה השתתף בישיבות, ואף "נתן פומבי, לעיתים בזמן הישיבות, לתוכן מדויק של מידע שנמסר".

היועמ"ש הוסיף כי ביום חמישי הופץ מכתב לחברי הממשלה, שבו הודגש כי "ישיבות הממשלה המתקיימות בשיחות ועידה טלפונית הן ישיבות ממשלה לכל דבר ועניין", וכי אין לשתף בהן גורמים נוספים, פרט לחברי הממשלה והגורמים שאושרו מראש על ידי מזכירות הממשלה. הוא הזכיר כי על פי תקנון הממשלה, תמליל הישיבות מוגדר כ"סודי ביותר".

היועמ"ש אביחי מנדלבליט, במהלך כנס בשבע בירושלים 24 בפברואר 2020. -, אתר רשמי
ביקש להחתים את המשתתפים על ההתחייבות שהם לא מאפשרים לאיש להאזין. מנדלבליט/אתר רשמי, -

לדבריו, בישיבת הממשלה שהתקיימה היום, ברוורמן ביקש מגורמים שאינם מורשים להאזין לישיבת הממשלה להפסיק זאת, אך "לא רק שאיש התקשורת לא הורד מהשיחה, אלא אף הגיב ברשת החברתית, תוך כדי הישיבה ובסמוך לאמירתך המתוארת, כדלקמן: 'לא יורד מהישיבה, גם במחיר שלום'".

מנדלבליט הוסיף כי חבר ממשלה או עובד מדינה המורשה להשתתף בישיבת הממשלה, שמאפשר לגורם שאינו מורשה להשתתף בה, "חורג מסמכותו ומפר את חובותיו על פי דין. הוא פועל בניגוד לכללי המנהל התקין של השירות הציבורי, ופוגם עד מאוד בתקינות התפקוד של ממשלת ישראל. בנוסף הדבר מצר את יכולת משתתפי הדיון להתבטא ולמלא את תפקידם כהלכה, ובכך פוגע בעבודת הממשלה כולה דווקא בנושאים הרגישים ביותר הקשורים לחברה הישראלית בימים אלה".

בסיום דבריו, הוא הודיע כי "ככל שיעלה פעם נוספת" חשש זה, הוא ישקול לפתוח בחקירה פלילית. מנדלבליט גם ביקש מברוורמן להנחות את מזכירות הממשלה להקפיד לקיים רישום מפורט של כלל הגורמים המורשים להשתתף בישיבת הממשלה, ולהחתים אותם על התחייבות לכך שלא יאפשרו לאיש להאזין לישיבות מבלי לקבל תחילה את אישורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully