וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הקורונה: 189 מתים בישראל, עלייה קלה במספר החולים במצב קשה

בועז אפרת, דנה ירקצי, יואב איתיאל, אלי אשכני, מאיה הורודניצ'אנו, לירן לוי וסוכנויות הידיעות

22.4.2020 / 23:00

מניין החולים עלה ל-14,498 בני אדם, מתוכם 106 מונשמים. תשלום המע"מ לעסקים יידחה עד ל-18 במאי. היקף הבדיקות לגילוי קורונה צנח בכ-2,000 אתמול. הצעת החוק לאפשר איכונים לחייבי בידוד לא תקודם. הממשלה אישרה קיום חתונות עד 19 איש בשטח פתוח. עדכונים שוטפים

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

המאבק בנגיף הקורונה בישראל נמשך, ומניין הנדבקים עלה הבוקר (רביעי) ל-14,498 בני אדם, בהם 141 במצב קשה ו-106 מונשמים. מניין המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-189 בני אדם, בהם ניצולת שואה בת 98 שמתה בבית החולים שערי צדק. עד כה 5,125 בני אדם החלימו ושוחררו. במקביל, הממשלה אישרה הטלת סגר ביום הזיכרון, יום העצמאות וחודש הרמדאן.

התפשטות הנגיף ברחבי העולם נמשכת אף היא, עם יותר מ-2.5 מיליון חולים, כ-181 אלף מתים וכ-710 אלף מחלימים. מניין המתים מקורונה בארצות הברית עלה ליותר מ-45 אלף בני אדם, בעוד שכמה מדינות הציגו תכניות ליציאה מההגבלות להכלת הנגיף. ארגון הבריאות העולמי הודיע כי לא ניתן לקבוע את המקור המדויק של נגיף הקורונה בשלב זה. בערב הסעודית לא ייערכו תפילות במסגדים המרכזיים גם במשך כל חודש הרמדאן בשל התפשטות נגיף הקורונה.

שוטרים עוטים מסכה בשכונת מאה שערים בירושלים 22 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
שוטרים עוטים מסכות בשכונת מאה שערים בירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

23:00 - צרפת: 544 מתים מנגיף הקורונה ביממה

544 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה בצרפת ביממה האחרונה - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס בצרפת ל-21,340. על פי ההודעה, מספר המאושפזים ביחידות לטיפול נמרץ בבתי החולים ברחבי המדינה ירד ל-5,218 בני אדם.

21:35 - בתי המשפט צפויים להרחיב פעילותם בתחילת מאי

בתי המשפט צפויים להרחיב פעילותם החל מ-3 במאי, לאחר שזו צומצמה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. בין היתר, יוכלו להישמע כמעט כל סוגי הדיונים הפליליים בבתי משפט מחוזיים, מלבד דיוני הוכחות.

21:32 - משה בר סימן טוב הביע את הערכתו למנהלי בתי החולים

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וצוות משרדו קיימו שיחה עם כלל מנהלי ומנהלות בתי החולים הציבוריים על המשך ההתמודדות המשותפת עם נגיף הקורונה. בראשית הפגישה הביע בר סימן טוב את הערכתו ותודתו למנהלים ולצוותים הרפואיים שנמצאים בחזית המאבק.

21:14 - משרדי הבריאות והתחבורה גיבשו מתווה שיאפשר לימודי נהיגה

משרדי הבריאות והתחבורה גיבשו במשותף מתווה שיאפשר קיום לימודי נהיגה ומבחנים מעשיים, תוך שמירה על בריאות הציבור בתקופת התפשטות הקורונה. אמצעי הזהירות בהם יש לנקוט על פי המתווה הם הימצאות של שני בני אדם ברכב בכל זמן נתון, חבישת מסכה לאורך השהות ברכב, הימנעות ממגע פיזי, לבישת כפפות, מחיצת ניילון שיחצוץ בין המורה לתלמיד. כמו כן, יש לחטא את הרכב בכל פעם שמתחלף תלמיד, ועל שני חלונות הרכב האחוריים להיות פתוחים. עוד על פי המשרדים, על המורים, הבוחנים והנבחנים להיות מתחת לגיל 67.

21:07 - משרד הבריאות: מניין המתים מקורונה עלה ל-189

משרד הבריאות פרסם שמניין המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-189 בני אדם. מספר החולים עלה גם הוא ל-14,498, בהם 141 במצב קשה ומתוכם 106 מונשמים. 5,215 מהנדבקים החלימו ושוחררו לבתיהם.

21:00 - חומות העיר העתיקה בי-ם הוארו כמחווה לכוחות המשטרה

חומות העיר העתיקה בירושלים הוארו במחוות תודה והוקרה לשוטרי משטרת ישראל ולמערכת הביטחון בישראל, הפועלים לשמור על ביטחון האזרחים ובמסגרת המאבק בנגיף הקורונה. מדובר במחווה של עיריית ירושלים לשוטרים הפועלים בבירה.

חומות העיר העתיקה בירושלים הוארו במחוות תודה והוקרה לשוטרי משטרת ישראל ולמערכת הביטחון בישראל. 22 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
"ירושלים מצדיעה למשטרת ישראל". חומות העיר העתיקה, הערב/דוברות משטרת ישראל

19:22 - איטליה: ירידה חדה במספר המתים מקורונה ביממה

437 בני אדם מתו מנגיף הקורונה באיטליה ביממה האחרונה - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים ל-25,085 בני אדם. מדובר בירידה חדה במספר המתים היומי באיטליה, לעומת 534 מתים אתמול ומספרים דומים ואף גבוהים יותר בשבוע האחרון. עוד הודיעו גורמי הבריאות כי מאתמול זוהו 3,370 מקרי הידבקות חדשים, עלייה לעומת 2,729 ביממה שלפני כן. מספר חולי הקורונה באיטליה עלה ל-187,327.

18:57 - רשות המסים: תינתן הארכה לעסקים בתשלום המע"מ עד ל-18 במאי

תינתן הארכה נוספת בתשלום המע"מ לעסקים עד ל-18 במאי לאור משבר הקורונה - כך הודיעה רשות המסים. על פי ההחלטה, ידחה התשלום עבור החודשים ינואר ופברואר עבור עסקים המדווחים למע"מ בדיווח דו חודשי וקבע. הודעה זו היא המשך לארכה קודמת שניתנה ב-17 במרץ, אז נקבע מועד הדיווח והתשלום עד ל-27 באפריל.

18:00 - שירות התעסוקה: כ-11 אלף דורשי עבודה נוספים ביממה

10,873 דורשי עבודה נוספו ביממה האחרונה - כך הודיע שירות התעסוקה. בכך, עלה מספר המובטלים בישראל מאז פרוץ משבר הקורונה ל- 1,108,941 בני אדם. על פי ההודעה, 3,131 מבין אלה שנרשמו כדורשי עבודה שהוצאו לחופשה ללא תשלום - חזרו לעבוד.

17:31 - ניצולת שואה בת 87 שנמצאה מתה בביתה תובא לקבורה בב"ש

מגדה גרייף בת ה-87 תובא בשעה 21:00 לקבורה בבית העלמין החדש בבאר שבע. שלשום נמצאה גרייף, ניצולת השואה, כשהיא ללא רוח חיים ובמצב של ריקבון קשה בביתה שבעיר. בעקבות המצב הקשה בו נמצאה הגופה, לא ניתן היה לבצע זיהוי בתחילה. לאחר איתור צילומי שיניים ואמצעים נוספים, בוצע הזיהוי במכון הלאומי לרפואה משפטית. יו"ר זק"א יהודה משי זהב פנה לציבור ואמר כי "מדובר במקרה קשה שזעזע מדינה שלמה. אני מתחנן, כל אחד שיש לו לב - תבדקו מה עם השכנים שלכם, שמרו איתם על קשר רציף".

17:14 - משרד הבריאות: מספר בדיקות הקורונה ירד אתמול בכ-2,000

משרד הבריאות פרסם עדכון למספר הבדיקות לגילוי נגיף הקורונה שנערכו בימים האחרונים. על פי הנתונים המעודכנים, אתמול בוצעו 11,422 בדיקות קורונה, לעומת 13,342 בדיקות שנערכו שלשום.

דיון הוועדה לנושא הקורונה, כנסת, 22 באפריל 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
דיון הוועדה בנושא משבר הקורונה בכנסת, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

16:55 - חולת קורונה בת 98 מתה בבית החולים שערי צדק

חנה וייזר בת ה-98 מתה מנגיף הקורונה בבית החולים שערי צדק שבירושלים. משפחתה מסרה כי "אמנו וסבתנו היקרה שרדה את אימת השואה ובנתה בית יהודי לתפארת בארץ ישראל".

16:39 - משרד הבריאות: ניתן לקיים חתונות עד 19 איש בשטח פתוח

משרד הבריאות פרסם את התיקון לתקנות החדשות לשעת חירום למאבק בנגיף הקורונה, שאושרו בישיבת הממשלה. על פי התקנות החדשות, יתאפשר קיום של חתונות בשטח פתוח ובהשתתפות של עד 19 אנשים, תוך שמירת מרחק של שני מטרים לפחות בין אדם לאדם. עוד אושר כי יתאפשר לצאת מהבתים לצרכי ראיון עבודה.

16:24 - שר האוצר תקף את התנהלות משרד הבריאות בישיבת הממשלה

שר האוצר משה כחלון תקף במהלך ישיבת הממשלה את התנהלות משרד הבריאות במשבר הקורונה, וההחלטה לא לפתוח עסקים נוספים במסגרת ההקלות. "למה הציינג'ים לא פתוחים? יש זכוכית משוריינת בין האנשים ולכן אין בעיה לפתוח", אמר כחלון. "יש היום הרבה קוסמטיקאיות שעובדות בשחור, צריך לתת הנחיות ולאפשר להם לעבוד עם ציוד והגנה". למרות שישיבת הממשלה עסקה בהגבלות על יום העצמאות ויום הזיכרון, שר הכלכלה אלי כהן אמר כי "הנזק להמשך הסגר עולה על התועלת. צריך לפתוח את המספרות ולקדם את הנושא של מתן אפשרות למסעדות לעשות 'טייק אוואי'". כהן הצטרף לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ, בדרישה לאפשר למורי הנהיגה לחזור לעבודה. מחר יתקיים דיון בממשלה שבו ידונו השרים בנוגע להקלו בענפים נוספים במשק.

15:32 - 1,133 דוחות ניתנו על הפרות תקנות הבריאות

המשטרה חילקה ביממה אחרונה 1,133 דוחות. מדובר בהמשך הנתונים הנמוכים של הימים האחרונים. בין היתר, הוצאו שלושה צווי סגירה לעסקים, ונפתחו 204 חקירות בגין הפרת צווים, הפרת הוראה חוקית והפצת מחלה.

בנוסף לכך, ניתנו שתי דוחות על הפרת הוראת גורם מוסמך לשהות במקום בידוד מטעם המדינה, ושתי דוחות על הפרת חובת בידוד. 902 דוחות על יציאה למרחב הציבורי למטרה או פעולה בניגוד לתקנה 2, ו-23 דוחות על סירוב להוראה על התפזרות מהתקהלות/התכנסות.

מספקים מזון לתושבים בלאגוס, נגריה, בעקבות מגיפת הקורונה. 22 באפריל 2020. רויטרס
הובלת מזון לתושבי לאגוס בניגריה/רויטרס

15:08- הצעת החוק לאפשר איכונים לחייבי בידוד לא תקודם

ועדת החוץ והביטחון הקפיאה את הצעת החוק שתאפשר למשטרה לערוך איכונים אקראיים למי שחייב בבידוד כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. זאת לאחר ששר המשפטים אמיר אוחנה ביקש להקפיא את ההצעה בעקבות הביקורת.

14:53 - הממשלה אישרה: סגר יוטל ברמדאן וביום העצמאות והזיכרון

הממשלה אישרה את ההחלטה להטיל סגר במהלך חודש הרמדאן בשעות הלילה, וביום העצמאות ויום הזיכרון.

14:33 - התגלו תקלות בכ-10,000 מטושים לבדיקת הנגיף

משרד הבריאות הנחה לארבע קופות החולים שלא להשתמש בכ-10,000 מטושים המשמשים לבדיקת נגיף הקורונה. זאת, לאור השינויים בצבע הנוזל בחלק מערכות המטושים. עוד מסר משרד הבריאות לקופות החולים כי "אנא וודאו כי הערכות הנ"ל נשמרות בטמפרטורה אשר לא עולה על 25 מעלות צלזיוס".

14:20 - עסקים לא פעילים בירושלים יקבלו פטור מארנונה ל-3 חודשים

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון אישר פטור מארנונה למשך שלושה חודשים, לעסקים בעיר שנסגרו בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה בישראל. ליאון מסר כי "אני נרגש על הבשורה החשובה לפיה העסקים יקבלו פטור משלושה חודשי ארנונה. פעלתי נמרצות מול ראש הממשלה ומשרדי הממשלה, כדי שהחלטה כזו תתקבל, ואני שמח שבקשתי אומצה ואף הוחלה על כל המדינה".

הפטור מארנונה יינתן בתקופה של 1 במרץ ועד 31 מאי. הוא יחול על עסקים כמו חנויות, שירותים, מסחר, מפעלי תעשיה, בתי מלאכה, חניונים ועוד. הפטור יוענק בהתאם לנקבע בתקנות משרד הפנים.

חיילים בצבא קולומביה מספקים מזון לתושבים בבוגוטה, בעקבות מגיפת הקורונה. 22 באפריל 2020. רויטרס
חיילים בצבא קולומביה מספקים מזון לתושבים בבוגוטה, היום/רויטרס

14:12 - הצעת חוק מעצרי חולי קורונה אושרה לקריאות שנייה ושלישית

הצעת חוק המעצרים לחשודים כחולי קורונה או חייבי בידוד אושרה לקריאות שנייה ושלישית. ברגע האחרון הוסרה מהצעת החוק מגבלת זמן המעצר לחמישה ימים, אותה הוסיפה הוועדה לנוסח רק אתמול. 9 ח"כים תמכו בחוק: עפר שלח והח"כים יואב סגלוביץ' (יש עתיד-תל"ם), טלי פלוסקוב, מיכל שיר, אופיר כץ, עוזי דיין (הליכוד), רם שפע (כחול לבן), משה אבוטבול (ש"ס), יעקב טסלר (יהדות התורה). 4 ח"כים התנגדו לחוק: אנטאנס שחאדה, אוסאמה סעדי, ג'אבר עסאקלה (הרשימה המשותפת), ניצן הורביץ (מרצ).

הצעת החוק הממשלתית מעגנת בחקיקה ראשית את ההסדר, לפיו בית המשפט ובתח הדין הצבאיים יהיו רשאים להורות על מעצרו של חשוד או להאריך את מעצרו, גם אם יש מניעה לקדם את החקירה שלו נוכח הסיכון הבריאותי הכרוך בחקירת אדם החולה בקורונה או המצוי בבידוד בשל מחלת הקורונה. ההסדר מתייחס לחשוד או לעד חיוני בלבד.

כמו כן, מוצע להבנות את שיקול הדעת של השופט ולקבוע כי השופט יורה על מעצר בנסיבות אלה רק אם שוכנע שיש הצדקה לכך לאחר ששקל את חומרת העבירה, את משך התקופה הצפויה שבה לא ניתן יהיה לקדם את החקירה, ואת הפגיעה הצפויה בחשוד. הוועדה ערכה מספר תיקונים להצעת החוק: קיצור תקופת הוראת השעה לחודש וחצי במקום שלושה חודשים, הכללת דרישת חיוניות המעצר שצפויה לצמצם את כמות המעצרים, וכן את קביעת חובת הנמקה למעצר.

14:00 - התקהלות אסורה פוזרה מדירה בבני ברק

המשטרה פיזרה התקהלות אסורה ומסכנת חיים של אנשים בדירה בבני ברק. בדירה אותרו 12 אנשים בחדר קטן, ללא מסכות וללא שמירת מרחק האחד מרעהו. ההתקהלות פוזרה מהדירה, ברחוב ישמח משה בבני ברק, לאחר שלמפרי תקנות הבריאות נרשמו דוחות.

13:56 - הממשלה תצביע על האפשרות לזיקוקים ביום העצמאות

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן יביא לאישור הממשלה את הסיכום שגובש עם המשטרה והשלטון המקומי ולפיו מפגני זיקוקים יתקיימו השנה בכמה מוקדים בכל רשות מקומית. על פי המתווה, פיזורי מוקדי הזיקוקים יאפשר למספר רב ככל הניתן של תושבי הרשות המקומית לצפות בהם, מבלי להפר את הוראות משרד הבריאות ומבלי לצאת מטווח ה-100 מטרים המותר ליציאה.

13:45 - מתחילת אפריל התקבלו 142,000 תביעות לדמי אבטלה

מתחילת חודש אפריל התקבלו בביטוח הלאומי 142,000 תביעות לדמי אבטלה. אם מורידים שבתות ומועדים, אז מדובר בממוצע בכ-10 אלפי מובטלים מידי יום.

ג'וזט ודוד דנסק,זוג נשוי העובד ביחידה לטיפול נמרץ באיסוואקה, וושינגטון, ארה"ב. רויטרס
ג'וזט ודוד דנסק,זוג נשוי העובד ביחידה לטיפול נמרץ באיסוואקה, וושינגטון, ארה"ב/רויטרס

13:05 - האוצר: לא מתחייבים שההורים לא ישלמו תוספות לגנים

בדיון בוועדה המיוחדת לענייני רווחה ועבודה שהתקיים בכנסת, אמר סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אסף וסרצוג כי "אנחנו לקראת סיכום עם מעונות היום המפוקחים על מענק שמגלם החזר על הוצאות קבועות שנדרשו מהם מאז פרוץ משבר הקורונה, יחד עם היערכות נדרשת לטובת חזרה לפעילות". מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, אביגדור קפלן ציין כי "המעונות אינם על סף קריסה".

לגבי הגנים הפרטיים אמר וסרצוג כי "הם יהיו זכאים למענק גבוה מאוד, עד כ-30% מהמחזור החודשי שלהם עבור חודשים מרץ ואפריל, במסגרת מענק הסיוע לעסקים שהמדינה נותנת". הוא הסביר כי "הם יקבלו סיוע כמו כל שאר העסקים הפרטיים. אנחנו לא מתחילים לדבר עם כל אחד בנפרד, כי אז נצטרך לתת פתרון פרטני לכל עסק במדינת ישראל. העזרה שהעצמאים מקבלים מהאוצר היא עזרה אדירה בעשרות מיליארדי שקלים". לשאלת חברי הכנסת השיב: "אני אומר בכנות, אני לא יכול להתחייב שההורים לא ישלמו תשלומים נוספים לגנים. אם יהיה צורך בסיוע נוסף, נבחן זאת".

12:35 - עסקים לא פעילים בביתר עילית יקבלו פטור מארנונה ל-3 חודשים

בתי עסק בביתר עילית שאינם פעילים בשל הנחיות הרשויות, יזכו לפטור מתשלום ארנונה לתקופה של שלושה חודשים - זאת בעקבות הנחיית ראש העיר מאיר רובינשטיין. ההחלטה התקבלה לאחר אישור ותיקון החוק על ידי שר הפנים אריה דרעי. לפי ההחלטה, בעלי עסקים שבית העסק שלהם אינו פעיל לפי ההנחיות, יקבלו פטור אוטומטי מתשלום בהתאם לתקנות משרד הפנים.

ראש העיר מאיר רובינשטיין אמר כי "זו בשורה של ממש לבעלי העסקים. המציאות הקשה שכולנו מתמודדים איתה פוגעת במיוחד בבעלי עסקים שאין להם היכולת להפעיל את בית העסק שלהם. מחובתנו לסייע להם".

12:25 - ההצבעה על מעצרי חשודים כחולי קורונה תתקיים ב-13:00

הוועדה לנושא הקורונה בכנסת בראשות ח"כ עפר שלח, התכנסה להצביע על בקשות לבחינה מחדש של מספר הסתייגויות להצעת חוק מעצרים לחשודים חולי קורונה. הוועדה אישרה ברוב של 7 מול 6 ח"כים את הבקשה לדון מחדש בהסתייגותם של סיעות הרשימה המשותפת, מרצ וח"כ מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם), הקובעת מגבלה של 5 ימים למעצר.

לאחר שח"כ טסלר ביקש התייעצות סיעתית, והיו"ר שלח הודיע כי בעקבות לוח הזמנים של דיוני הוועדה ומליאת הכנסת ההצבעה תידחה למחר, הגיבה ח"כ טלי פלוסקוב (הליכוד): "זה לא ראוי, היה דיון ואני חושבת אולי להצביע בניגוד למה שנקבע כרגע בליכוד, ואתם פוסלים ממני את הזכות להתייעץ ".

שלח השיב כי "מי שעשה את כל המאמצים להביא את הצ"ח כעת זה אני ולא אחרים. אני לא חייב שזה יעלה היום למליאה והבהרתי לכם אתמול שהבקשה שלכם תדחה את ההצבעה ביום". הוא הוסיך כי "קבענו דיון נוסף בנוכחות משתתפים חיצוניים ובמקום חמש דקות התייעצות, אני נותן לכם יום להתייעץ". למרות זאת, כעת, לאחר שקיבל את אישור יו"ר הכנסת לחידוש הדיון, הודיע שלח על חידוש ההצבעות בשעה 13:00.

שילוט איסור כניסה המוצב בכניסה לחופים. יחידת פיקוח ואכיפה רשות הכינרת, אתר רשמי
שילוט איסור כניסה המוצב בכניסה לחופים/אתר רשמי, יחידת פיקוח ואכיפה רשות הכינרת

12:20 - מסגד פעל בניגוד להנחיות בכפר נחף; 7 מתפללים קיבלו דוחות

כוחות משטרה איתרו בכפר נחף מסגד שפעל בניגוד להוראות משרד הבריאות ובתוכו מתפללים. לשבעה מתפללים נרשמו דוחות בסך 500 שקלים, בגין הפרת ההנחיות.

12:11 - ספרד: 435 איש מתו מהנגיף ביממה האחרונה

מניין המתים מנגיף הקורונה בספרד עלה ל-21,717, זאת לאחר ש-435 בני אדם מתו ביממה האחרונה - כך מסר משרד הבריאות הספרדי. עוד נמסר כי מניין הנדבקים במדינה עלה ב-4,211 ל-208,389.

11:40 - אישה בת 30 מהכפר עקב הסמוך לירושלים נדבקה בקורונה

אישה בת 30 מהכפר עקב הסמוך לירושלים אובחנה חיובית לנגיף הקורונה. בסך הכל התגלו עד כה 474 מקרים של הידבקות בנגיף בשטחי הרשות הפלסטינית.

11:26 - החל דיון הממשלה בהגבלות התנועה ביום הזיכרון ויום העצמאות

שרי הממשלה דנים בשעה זו בשיחת ועידה, בהגבלות התנועה שיחולו ביום הזיכרון ויום העצמאות ולאורך חודש הרמדאן. התקנות יעוגנו במסגרת תקנות לשעת חירום. בימים האחרונים עוררו המגבלות ביקורת רב בקרב המשפחות השכולות, שזעמו על העיכוב בקבלת ההחלטה בנושא.

בית הקברות הצבאי בקריית שאול לפני יום הזיכרון  לחללי צה"ל תש"ף, 22 באפריל 2020. ראובן קסטרו
משפחות שכולות בבית העלמין בקריית שאול, היום/ראובן קסטרו

11:18 - פולין: מניין הנדבקים עלה ל-10,034; 404 מתים

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בפולין עלה ל-10,034 - כך מסר משרד הבריאות במדינה. עוד נמסר כי מניין המתים מהנגיף עלה בפולין ל-404 בני אדם. זאת, לאחר שביום שני המדינה החלה לבצע הקלות במגבלות שהוטלו על האזרחים עם פרוץ המגפה.

10:56 - הדייר ה-20 מבית אבות "יוקרה" ביבנאל: בן 85 מת מקורונה

קשיש בן בן 85 מת במרכז הרפואי "שהם" פרדס חנה - מחלקת כתר מנגיף הקורונה. הקשיש הוא הדייר ה-20 בבית האבות "יוקרה" ביבנאל שמת כתוצאה מהנגיף. הוא גם החולה החמישי שמת מאלה שהועברו ממוסדות אחרים למחלקת הקורונה של שהם פרדס חנה. בנוסף אליו, פונו שלושה דיירים מיוקרה ביבניאל, אחד ממעון הורים שומרי החומות בירושלים ועוד דיירת ממעון הורים שומרי החומות ירושלים, שהועברה לשהם ופונתה משם לבית החולים הלל יפה, שם מתה.

10:40 - רוסיה: אובחנו 5,236 חולים ביממה האחרונה

5,236 חולים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו ברוסיה ביממה האחרונה, מה שהעלה את מניין הנדבקים במדינה ל-57,999 - כך מסר הבוקר (רביעי) המרכז לניהול המשבר במדינה. עוד נמסר כי 57 בני אדם מתו מהנגיף ביממה האחרונה והעלו את מניין המתים ל-513.

10:23 - בר סימן טוב: 15% מסך המבודדים מפרים את חובת הבידוד

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב חשף בועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי כ-15% מסך כל המבודדים מפרים את הבידוד שהם מחויבים בו. לדבריו, "אם מישהו רוצה להפר בזדון את הבידוד ולהשאיר טלפון בבית, גם זה אפשר". בר סימן טוב לא ידע כמה מתוך חולי הקורונה מפרים את הבידוד, וחברי הכנסת ביקשו ממנו לאתר את הנתון לפני שהם מאשרים את הצעת החוק שתאפשר למשטרה לערוך איכונים כדי לאתר מחויבים בבידוד שיפרו את הבידוד שבו הם צריכים להיות.

10:11 - קשישה בת 95 מתה מהנגיף בבית החולים סורוקה

קשישה בת 95, שסבלה מריבוי מחלות רקע, מתה אמש מנגיף הקורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

09:40 - אישה בת 52 עם מחלקות רקע מתה מקורונה

אישה בת 52 עם מחלקות רקע מתה אמש לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה במחלקה המבודדת במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים. במחלקות המבודדות לחולי קורונה בבית החולים מאושפזים 74 חולים, מתוכם 21 במצב קשה.

09:30 - מנכ"ל משרד החינוך: "נערכים לכמה חלופות לגבי פתיחת הלימודים"

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב הסביר בוועדת החינוך, כיצד מתכוונים במשרד החינוך לפתוח מחדש את מערכת החינוך. "נערכנו לכמה חלופות, נתחיל עם גנים וכיתות קטנות ולאחר מכן זה יהיה בתי ספר וגנים של החופש הגדול שישלבו בתוכם קריאה ומשחקים", אמר אבוהב. "כדי לאפשר לכסות את כל חודש יולי צריך לנהל מו"מ עם האוצר. איך עוברים ממצב החירום ויוצאים ממנו", הוסיף.

לדבריו, "סדר העדיפות צריך להיות כדלקמן: בשלב הראשון לפתוח את גני הילדים בשלוש חלופות, או לחלק את גני הילדים למספר המותר על ידי משרד הבריאות, או לקיים לימודים במתכונת של יומיים - יומיים. או להפעיל צהרון, נאפשר למחצית הגן המותרת להגיע לגן, ולאפשר מסגרת של אחר הצהריים".

הוא הוסיף כי "בשלב ראשון חטיבות הביניים והתיכון לומדים מרחוק. איננו יודע מה ההחלטות שתתקבלנה, התפקיד שלנו ליצור את החלופות, אם יחליטו שחצי גן מותר נהיה ערוכים לזה. אף אחד לא יודע באיזה תנאים אפשר לקיים את שגרת הלימודים, התפקיד שלנו לאפשר את כל החלופות".

09:25 - משרד הבריאות: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-187

משרד הבריאות עדכן כי מניין החולים מנגיף הקורונה עלה ל-187. עוד נמסר כי מניין הנדבקים הכולל עלה ל-14,326, בהם 148 במצב קשה ומתוכם 111 מונשמים. עד כה החלימו ושוחררו 4,961 בני אדם.

דיון הוועדה לנושא הקורונה, כנסת, 22 באפריל 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
יו"ר ועדת הקורונה בדיון הוועדה, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

09:15 - כ-100 גננות מפגינות מול הכנסת בקריאה לסיוע כלכלי

יותר ממאה גננות מגנים פרטיים מפגינות מול הכנסת, בקריאה לסיוע במשבר הכלכלי שבעקבות התפרצות מגיפת הקורונה. "פקידי האוצר שלחו אותנו אתמול לבקש עוד כסף מההורים שקורסים תחת נטל האבטלה על מנת להשלים את ההפסדים הכבדים - לא ניתן לזה יד", הבהירו הגננות.

09:10 - 3,561 ישראלים שבו לארץ בשבועיים האחרונים

1,809 חולים בנגיף הקורונה מגיעים מבני ברק, ירושלים עדיין ראשונה במספר החולים - כך עולה מפילוח החולים לפי רשויות מקומיות. עוד עולה כי באלעד עלה מניין החולים ל-258 ובמודיעין עילית 256 חולים.

09:00 - 6,458 בקשות להלוואות בערבות המדינה לעסקים התקבלו; 2,288 פניות נדחו

הקרן להעמדת הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה מסרה כי עד כה נבדקו על ידי הבנקים 8,801 בקשות להלוואות, מתוכן אושרו 6,458. בסך הכל הוגשו כ-44 אלף פניות בבקשה להלוואה, ו-2,288 פניות נדחו. מדובר בהיקף הלוואות העומד על כ-2.5 מיליארד שקל. המערכת הבנקאית ממשיכה בעבודתה לבחינת יתר הפניות. הלוואה ממוצעת עומדת על כ-400 אלף שקל.

08:40 - 3,561 ישראלים שבו לארץ בשבועיים האחרונים

רשות האוכלוסין וההגירה מסרה כי בשבועיים האחרונים נכנסו לישראל 3,561 אזרחים ששבו מחו"ל, 305 מתוכם במהלך היממה האחרונה. עוד נמסר כי במהלך התקופה הזאת עזבו את ישראל 1,783 אזרחים זרים.

מפגינים נגד הסגר שהוטל באוהיו, כדי לעצור את התפשטות הקורונה בבניין הקפיטול בעיר קולומבוס. 20 באפריל 2020.. רויטרס, רויטרס
מפגינים נגד הסגר שהוטל באוהיו, כדי לעצור את התפשטות הקורונה/רויטרס, רויטרס

08:22 - 1,809 חולים בבני ברק; ירושלים עדיין ראשונה

1,809 חולים בנגיף הקורונה מגיעים מבני ברק, ירושלים עדיין ראשונה במספר החולים - כך עולה מפילוח החולים לפי רשויות מקומיות. עוד עולה כי באלעד עלה מניין החולים ל-258 ובמודיעין עילית 256 חולים.

07:42 - גרמניה: 281 איש מתו ביממה האחרונה

מניין המתים מנגיף הקורונה בגרמניה עלה ל-4,879, זאת לאחר ש-281 חולים מתו ביממה האחרונה - כך מסר המכון למחלות זיהומיות במדינה. עוד נמסר כי מניין הנדבקים בגרמניה עלה ב-2,237 בני אדם, וכעת הוא 145,694.

07:32 - דרום קוריאה: 11 חולים חדשים אובחנו ביממה האחרונה

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בקוריאה הדרומית עלה ל-10,694, זאת לאחר שאובחנו 11 חולים חדשים ביממה האחרונה - כך מסר משרד הבריאות במדינה. עוד נמסר כי אדם נוסף מת מהנגיף ומניין המתים עלה ל-238.

עובדים מרססים חומר חיטוי מול הארמון הלאומי בכיכר זוקלו, מקסיקו סיטי, מקסיקו. 21 באפריל, 2020. רויטרס
ריסוס חומר חיטוי במקסיקו סיטי, היום/רויטרס

05:31 - ארה"ב: יותר מ-45 אלף מתים מנגיף הקורונה

2,731 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה ברחבי ארצות הברית ביממה האחרונה - כך עלה מספירה של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס במדינה ל-45,039. מאתמול זוהו 37,179 מקרי הידבקות נוספים בנגיף, ומספר חולי הקורונה בארצות הברית עלה ל-824,438 בני אדם.

04:46 - ארה"ב: צפויה התפרצות קורונה נוספת וקשה יותר בחורף

מנהל המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, ד"ר רוברט רדפילד, הזהיר בריאיון ב"וושינגטון פוסט" מפני גל נוסף של התפרצות נגיף הקורונה בארצות הברית. לדבריו, התפרצות כזו צפויה להתרחש בחורף הקרוב. עוד אמר ד"ר רדפילד כי גל זה יהיה "ככל הנראה קשה יותר" משום שהשפעת הרגילה תתפרץ במקביל, והדבר ייצור עומס על מערכת הבריאות.

04:22 - סין: 30 מקרי הידבקות בנגיף הקורונה ביממה

30 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה זוהו בסין ביממה האחרונה - כך הודיעו הלילה (רביעי) גורמי הבריאות במדינה. עוד נמסר כי זוהו חמישה חולים אסימפטומטיים נוספים. בכך, עלה מספר חולי הקורונה בסין ל-82,788 בני אדם. ביממה זו לא נרשמו מקרי מוות מהנגיף, ומניין המתים נותר 4,632 בני אדם.

בלון בדמות נגיף הקורונה בחנות בפואלה, מקסיקו. רויטרס
בלון בדמות נגיף הקורונה בחנות בפואלה, מקסיקו/רויטרס

03:49 - מקסיקו: מניין חולי הקורונה עלה ל-9,501

יותר מ-700 מקרים נוספים של הידבקות בנגיף הקורונה זוהו במקסיקו ביממה האחרונה - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מספר החולים במקסיקו ל-9,501 בני אדם. עוד נמסר כי מתו 145 בני אדם נוספים כתוצאה מהנגיף, וכי מניין המתים עלה ל-857.

02:53 - טראמפ: "ההגירה לארה"ב תופסק למשך 60 ימים"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי ההגירה למדינה תופסק למשך 60 ימים, במטרה "להגן על האמריקנים שאיבדו את עבודתם בשל משבר הקורונה". בתדרוך היומי לעיתונאים בבית הלבן אמר טראמפ כי "עצירת ההגירה תעזור להבטיח את הצבת המובטלים האמריקנים ראשונים בתור למשרות". עוד ציין הנשיא האמריקני כי ייתכן שבהמשך הוא יודיע על הארכת תוקף ההחלטה או על שינויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully