וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מוקדים בכל רשות מקומית: הממשלה אישרה מופעי זיקוקים ביום העצמאות

22.4.2020 / 18:48

השרים אישרו את הצעת ההחלטה בנושא במשאל טלפוני לקראת יום העצמאות שיפעל בתנאי סגר, בניסיון למנוע הדבקה בקורונה. בכל רשות מקומית בה מתגוררים יותר מ-20 אלף תושבים, יופעלו שני מפגני זיקוקי דינור

חגיגות יום העצמאות ה-71/צילום: שלומי גבאי, יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

הממשלה אישרה היום (רביעי) הצעת החלטה בעניין הפעלת זיקוקי דינור ומופעי לייזר לקראת ציון יום העצמאות שייערך השנה תחת סגר כללי, בניסיון למנוע גל הדבקה בקורונה. על פי ההחלטה, ברשות מקומית בה מתגוררים יותר מ-20 אלף תושבים יופעלו שני מוקדי הפעלה של זיקוקי דינור תוך פיזור מרבי של אתרי ההפעלה ברשות, כדי למנוע התקהלות. כמו כן, על הרשויות לידע בכל דרך אפשרית את התושבים בדבר האיסור להגעה למוקדי ההפעלה וכן התקהלות בזמן ההפעלה.

השרים אישרו את ההצעה במשאל טלפוני, לאחר גיבושה בידי השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. בסיכום שערך יחד עם המשטרה והשלטון המקומי, הוחלט כי יש לאפשר למספר רב ככל הניתן של תושבי הרשות המקומית לצפות במופעים, מבלי להפר את הוראות משרד הבריאות ומבלי לצאת מטווח המאה מטרים המותר ליציאה.

הצורך בגיבוש המדיניות עלה לאור חשש במשטרת ישראל ומשרד הבריאות, שקיום מפגני זיקוקים במתכונת המסורתית, ממוקד מרכזי אחד בלבד בכל רשות, יביא ליצירת התקהלויות גדולות של קהל שיפר את הוראות משרד הבריאות ויגיע לצפות במפגן. בסיכום שהוביל השר ארדן מול מרכז השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות, המייצגים את הרשויות המקומיות, סוכם כי הרשויות יפעלו לפזר את מוקדי הדלקת הזיקוקים, וכן יחדדו בפני התושבים את האיסור להפר את הוראות משרד הבריאות ולהתקהל באזורי ההדלקה. סיכום זה אפשר למשטרה לאשר את הפעלת הזיקוקים.

זיקוקים בחגיגות יום העצמאות ה-71 בחדרה. שלומי גבאי
זיקוקים בחגיגות יום העצמאות ה-71 בחדרה, 2019/שלומי גבאי

טרם אישור ההחלטה אמר ארדן כי "לצערנו השנה, לראשונה מקום המדינה, לא יוכלו אזרחי המדינה לצאת לכיכרות על מנת לחגוג את עצמאותנו, ועלינו לעשות כל מה שביכולתנו כדי שהחגיגות יתקיימו ככל שניתן בצד ההקפדה הנדרשת על מגבלות הקורונה. הסיכום אליו הגעתי יאפשר למשטרה לאשר את מפגני הזיקוקים, ויאפשר לאזרחי ישראל לצפות במופעי הזיקוקים המשמחים מביתם".

מוקדם יותר היום שרי הממשלה אישרו את הגבלות התנועה שיחולו ביום הזיכרון ויום העצמאות ובלילות לאורך חודש הרמדאן. התקנות יעוגנו במסגרת תקנות לשעת חירום על מנת למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בישראל. לצד המגבלות, הממשלה אישרה כי ניתן לצאת מהבית גם לצורך ריאיון עבודה. יתאפשר קיום של חתונות בשטח פתוח, ובהשתתפות של עד 19 אנשים תוך שמירת מרחק של שני מטרים לפחות בין אדם לאדם.

החל מיום שלישי בשעה 17:00 ועד ליום רביעי בשעה 20:00, ב-28-29 באפריל, יוכל אדם לצאת מביתו רק לצורך הצטיידות בתרופות ובמוצרים חיוניים בלבד, וקבלת שירותים חיוניים בלבד בתחום יישוב מגוריו, אלא אם בתחום זה לא קיימים שירותים אלה, ואז יוכל לקבל אותם ביישוב הסמוך אליו. בתקופה זו תופסק פעילות התחבורה הציבורית.

משרד הבריאות הדגיש כי "על האזרחים לחגוג את יום העצמאות בבתיהם". במסגרת זו, לא תתאפשר רכישה של מזון במהלך ערב יום העצמאות ויום העצמאות עצמו. תתאפשר יציאה מהבית להתאווררות ופעילות גופנית בקרבת הבית בהתאם לתקנות, ובדומה למתכונת שחלה בליל הסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully