וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר יד לבנים: "המשפחות מקבלות מסרים כפולים, לא רוצים עימותים עם שוטרים"

20.4.2020 / 9:12

אלי בן שם מתח ביקורת על היעדר מסר ברור למשפחות השכולות לקראת יום הזיכרון, בו עלולה להתרחש הדבקה בקורונה בבתי העלמין: "מצטער שלא קיבלו החלטות בנושא קודם לכן". בנט צפוי להמליץ לנתניהו שלא לאפשר למשפחות להגיע לבתי העלמין מחשש להתפרצות

בווידאו: יום השואה תש"פ/צילום: רוני כנפו, ShutterStock, באדיבות משפחות המצולמים, יד ושם, ראובן קסטרו, רויטרס, גחש״א ״קהילת ירושלים״, עריכה: אביחי ברוך

שר הביטחון נפתלי בנט צפוי להמליץ היום (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לאפשר למשפחות השכולות להיכנס לבתי העלמין ברחבי הארץ במהלך יום הזיכרון לחללי צה"ל ופעולות האיבה, זאת בצל הטיפול במשבר הקורונה. הצעד מעורר ביקורת בקרב המשפחות השכולות, שכועסות על העיכוב בקבלת ההחלטה בנושא.

שר הביטחון נפגש אמש עם ראשי המועצה הציבורית להנצחת החייל, יחד עם יו"ר יד לבנים אלי בן-שם וסמנכ"ל משרד הביטחון וראש אגף משפחות שכולות והנצחה אריה מועלם, אח שכול בעצמו, ושמע מהם את המלצותיהם.

במהלך השיחה עלתה הטענה לפיה רוב ההורים השכולים הם מעל גיל 67 ונמצאים בקבוצות סיכון, ולכן לא נכון יהיה לאשר להם להגיע לבתי העלמין. לדברי מקורות שבקיאים בתהליך, מסתמן ששר הביטחון נפתלי בנט יאמץ את המלצתם ויעביר אותה היום לראש הממשלה שאמור להכריע בנושא.

טקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם אינו נודע, הר הרצל, ירושלים. ניב אהרונסון
מסתמן כי ייאמץ את ההמלצה. בנט בטקס לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם אינו נודע/ניב אהרונסון

לצד זאת, משפחות שכולות מותחות ביקורת קשה על התנהלות משרדי הממשלה, בהם משרד הבריאות, משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה, על העיכוב בהחלטה בנושא. "ישבתי אתמול עם נפתלי בנט, אומר אלי בן שם, יו"ר יד לבנים, "הוא שמע ממני ומשאר הנציגים של המועצה הציבורית להנצחת החייל את את אותה המלצה לאסור על משפחות שכולות לעלות לקברי יקיריהן ביום הזיכרון. אחוזים גדולים מאוד מהמשפחות השכולות הן בטווח הסיכון לקורונה ונכון לשמור עליהן בתקופה הזו".

עם זאת, הוא מתח ביקורת על היעדרו של מסר ברור מהממשלה. "אני מצטער שלא קיבלו החלטות בנושא קודם לכן, ואני מתקשה להבין את המסרים הכפולים - במקום לקבל בדעה אחידה החלטה בנושא שלא תבלבל את המשפחות השכולות. אף אחד מאיתנו לא רוצה לראות אב שכול מתעמת עם שוטר. אני באופן אישי חוטף קללות ונאצות בעקבות עמדתי, אך מטרתי היא לשמור על המשפחות השכולות. שלא נצטער על זה. אני מצפה מראש הממשלה להביע עמדה באופן אישי ופומבי כאח שקול לא לעלות אל הקבר".

עוד בוואלה

גרוטו: דנים במתן הקלות לביקורי משפחות שכולות בבתי העלמין ביום הזיכרון

לכתבה המלאה

אמש אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, בריאיון לוואלה! NEWS, כי הם דנים בסוגיית העלייה לקברים. "אנחנו מבינים את הרגישות והחשיבות של העניין הזה ואני מקווה שנמצא דרך נכונה לקיים את זה".

דבריו אלו מגיעים על רקע הצהרתו של בנט בסוף השבוע, לפיה "הטקסים המקומיים ב-52 בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ יבוטלו במתכונתן הרגילה ובמקומם יוצב 'משמר נר' של חיילי צה"ל, העומדים לצד אבוקת זיכרון, הצדעת מפקד וחזן צבאי עם אמירת קדיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully