וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור הנתונים המעודדים: יגובשו הקלות במגבלות על בני ברק וירושלים

שרי הבריאות והפנים שוחחו על גיבוש מתווה שיקל על מגבלות התנועה שהוטלו על שתי הערים. בנוסף, ראשי הערים התחייבו כי עד סוף השבוע מחצית מחולי הקורונה יפונו לבתי מלון. עשרות מפגינים בשכונת מאה שערים נגד הגבלת התפילות. הסגר על 17 שכונות בבירה הסתיים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בעקבות נתונים מעודדים במסגרת המאבק בנגיף הקורונה בבני ברק ובירושלים, הוחלט היום (ראשון) לדון בהקלות על הערים. זאת לאחר שיחה בנושא שקיימו שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. בנוסף, ראשי שתי הערים התחייבו להוציא עד סוף השבוע לפחות מחצית מהחולים הנותרים לבתי מלון. דיון בנושא יתקיים מחר בשעה 10:00.

הלילה בחצות הסתיים הסגר שהוטל על 17 שכונות בירושלים בהן נרשם שיעור תחלואה גבוה בקורונה. החלטת הממשלה תחמה את העיר לרובעים, כשבארבעת הרובעים עליהם הוטל הסגר מתאפשרת יציאה רק במקרים של יציאה לעבודה, טיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים, הליך משפטי וכל צורך חיוני אחר באישור מראש של רשות החירום הלאומית. בעקבות זאת נפרסו בעיר יותר מאלף שוטרים ו-200 חיילים.

במקביל, עשרות תושבים מפגינים הערב באזור שכונת מאה שערים בבירה במחאה על מעצרים בעקבות הגבלות התפילות. במהלך ההפגנה המשתתפים יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה וניסו לעבור לרחובות סמוכים. חמישה נעצרו והועברו לחקירה בחשד להפרדת סדר והתקהלות אסורה.

עשרות חרדים מפגינים באזור מאה שערים בירושלים. 19 באפריל 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
כוחות משטרה בשכונת מאה שערים, הערב/אתר רשמי, דוברות המשטרה

בשבוע שעבר פגה ההכרזה על בני ברק כ"אזור מוגבל" והמשטרה קיפלה את רוב המחסומים שהוצבו בכניסות לעיר. במקביל, ועדת השרים הודיעה על המשך הצעדים למיגור היקף התחלואה הגבוה בעיר ואישרה לתחום את הכניסה והיציאה מהעיר אך ורק לתחבורה ציבורית ולהחריג מההגבלות את אזור התעשייה בחלקה הצפוני של העיר. זאת בעקבות לחצים שהפעילה העירייה והתחייבות שהיא תדאג לפנות 700 מהחולים משטחה למלונות המיועדים לבידוד חולים, וכי יהיה איש קשר לגבי כל בניין בעיר שיסייע בתיאום עזרה לחולים ולמבודדים המתגוררים באותו בניין.

עוד בוואלה!

גרוטו: דנים במתן הקלות לביקורי משפחות שכולות בבתי העלמין ביום הזיכרון

לכתבה המלאה
עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בבני ברק 13 באפריל 2020. ראובן קסטרו
כוחות משטרה ותושבים בבני ברק/ראובן קסטרו

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר עולה כי בפילוח ביחס לגודל האוכלוסייה, בבני ברק נמצא ריכוז החולים בקורונה הגבוה בישראל עם 2,307 חולים - 1,181 חולים בממוצע על כל מאה אלף תושבים - כך שאחד מכל 84 תושבים חולה בקורונה. גם מספר המחלימים בעיר הוא הגבוה ביותר - 417 בני אדם בסך הכול. מספר החולים הגבוה ביותר נרשם בירושלים, שם זוהו 2,579 חולים - שיעור של כ-282 חולים לכל מאה אלף בני אדם.

(עדכון ראשון: 22:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully