וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-13,491, ירידה במספר החולים הקשים

בועז אפרת, דנה ירקצי, אמיר בוחבוט, אלי אשכנזי, יניר יגנה, יקי אדמקר, מאיה הורודניצ'אנו, דניאל דולב

19.4.2020 / 23:28

בין החולים 146 במצב קשה, בהם 109 מונשמים. מאז שעות הבוקר נרשם מקרה מוות אחד מהנגיף, וסך הכול מתו 172 ישראלים. 3,754 מהנדבקים החלימו ושוחררו לבתיהם. רופא בביה"ח העמק נמצא חיובי לנגיף. יותר מ-40 אלף מתו מקורונה בארה"ב - המספר הגבוה בעולם. עדכונים שוטפים

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

התפשטות נגיף הקורונה בישראל נמשכת, ומניין הנדבקים עלה הערב (ראשון) ל-13,491 בני אדם. במקביל, נרשמה ירידה במספר המאושפזים במצב קשה והמונשמים, שמספר הוא 146 ו-109 בהתאמה.
עד כה מתו מהנגיף 172 בני אדם, בהם צעירה בת 29 שסבלה ממחלת רקע. כמו כן, 3,754 מהנדבקים החלימו ושוחררו לבתיהם.

הממשלה אישרה הלילה הקלות במגבלות שהוטלו במסגרת משבר הקורונה. מתכונת העבודה הועלתה ל-30%, פתיחת חנויות במרחב הפתוח תתאפשר לפי ענפים מסוימים, מניין התפילה עלה ל-19 בני אדם וכן אושרה פעילות ספורטיבית בזוגות קבועים לטווח של עד 500 מטרים. כמו כן, החליטה הממשלה להשאיר את המגבלה על יציאה מהבית לטווח של עד 100 מטרים. נציגת משרד הבריאות אמרה בוועדת החוץ והביטחון כי כ-5% מהאנשים שאותרו ע"י שב"כ כחייבי בידוד - התבררו כטעויות.

יותר מ-40 אלף בני אדם מתו מנגיף הקורונה בארה"ב - המספר הגבוה בעולם. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה כי המדינות ורמונט וטקסס יאפשרו החל ממחר פתיחה של עסקים מסוימים תחת שמירה והקפדה על כללי הזהירות. בטורקיה נדבקו יותר מ-86 אלף אזרחים, ומספר הנדבקים בקוריאה הדרומית עלה ביממה האחרונה בשמונה בלבד, לראשונה מזה חודשיים.

חיטוי בית ספר לחינוך מיוחד "צעד קדימה" בראשון לציון 18 באפריל 2020. ראובן קסטרו
חיטוי בבית ספר לחינוך מיוחד "צעד קדימה" בראשון לציון/ראובן קסטרו

23:28 - פרו: מניין הנדבקים בנגיף הקורונה עבר את ה-15 אלף

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בפרו עבר את ה-15 אלף - כך דיווח משרד הבריאות במדינה. בכך הפכה פרו למדינה השנייה באמריקה הדרומית במספר הנדבקים בקורונה, רק בברזיל יש יותר מקרים. עוד דיווח על 15,628 מקרי הידבקות בנגיף וכ-400 מקרי מוות.

23:10 - עשרות חרדים מפגינים באזור מאה שערים בירושלים

כמה עשרות חרדים הפגינו באזור מאה שערים בירושלים. במהלך המחאה הפרו המפגינים את הסדר במקום, ידו אבנים לעבר שוטרים וניסו לצאת לרחובות סמוכים. השוטרים הדפו את מפרי הסדר לשטח ההפגנה המקורי.

עשרות חרדים מפגינים באזור מאה שערים בירושלים. 19 באפריל 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
שוטרים בהפגנה בירושלים, הערב/אתר רשמי, דוברות המשטרה

22:35 - משרד הבריאות: מספרי הבדיקות שפורסמו ביומיים האחרונים - שגויים

משרד הבריאות פרסם את מספר הבדיקות שנעשו בשתי היממות האחרונות, בעקבות מספים שגויים שפורסמו בתקשורת. לפי נתוני המשרד, בתאריך 18 באפריל בוצעו 10,010 בדיקות. כמו כן מספר הבדיקות שנעשו בתאריך 17 באפריל עומד על 10,039 בדיקות ולא על 9,950 כפי שפורסם. התיקון נובע בעקבות איגום וטיוב נתונים נוספים שמתעדכנים באופן רציף במערכת של המשרד.

22:20 - לקראת סיום הסגר: הקלות במגבלות על בני ברק וירושלים

לקראת סיום הסגר על ירושלים, הוחלט לקיים מתווה מקל על בני ברק וירושלים, לאור נתונים ראשוניים מעודדים, אינדיקציות חיוביות ולאור התחייבותם של ראשי הערים בני ברק וירושלים להוציא לפחות מחצית מהחולים מהעיר לבתי מלון. שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, יקיימו דיון מיוחד בנושא מחר בבוקר.

22:10 - צה"ל פתח בקמפיין הסברה בערבית על הקורונה לקראת הרמדאן

פיקוד העורף פתח בקמפיין הסברה לחברה הערבית, במטרה להנחות את הציבור לשמירה על מנהגי חודש הרמדאן, תוך הקפדה על הנחיות הבריאות הנובעות מסכנת ההידבקות בנגיף הקורונה - כך מסר דובר צה"ל. במסגרת הקמפיין יחולקו שלטי הסברה לרשויות המקומיות ויחולקו כ-270 אלף עלונים ומדבקות בשפה הערבית הכוללים טיפים והנחיות. כמו כן, היום חולקו כ-250 אלף מארזי מזון בערים ורשויות מקומיות שונות רחבי הארץ, ביניהן בני ברק, ירושלים, בית שמש, מודיעין עילית ואלעד. עד כה נארזו וחולקו מעל ל-2.5 מארזי מזון ומנות חמות.

21:50 - טורקיה: טראמפ וארדואן סיכמו לפעול יחד במלחמה בקורונה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח עם עמיתו הטורקי רג'פ טייפ ארדואן, והשניים סיכמו לעבוד יחד כדי להתמודד עם האיום הנשקף מהתפרצות נגיף הקורונה - כך נמסר מלשכת הנשיאות בטורקיה.

21:27 - רופא בביה"ח העמק בעפולה נדבק בקורונה

רופא ביחידה לטיפול נמרץ לב בבית החולים העמק בעפולה אובחן חיובי לקורונה. הרופא נשלח לבידוד ביתי, וכן כל אנשי הצוות שבאו עמו במגע. היחידה נסגרה עד מחר לטובת חיטוי ועד בירור תוצאות המעבדה של העובדים.

21:20 - מניין הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-13,491

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-13,491, מהם 146 במצב קשה ו-109 מונשמים - כך מסר משרד הבריאות. מניין המתים עלה ל-172. 3,754 החלימו מהנגיף.

21:03 - לשכת עורכי הדין תסייע לעורכי דין במיליון שקלים

המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין תעמיד מיליון שקלים לקרן סיוע לעורכי דין - כך הודיע ראש לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי. בעקבות החלטת המועצה הארצית על הקמת הוועדה לקרן סיוע כלכלי לעורכי דין, אישרה ועדת הכספים של הלשכה את המלצת הוועדה, והקצתה מיליון שקלים לטובת הקרן.

שומרים על ריחוק בתחנת רכבת ביפן, בשל מגיפת הקורונה. 15 באפריל 2020. אי-פי, AP
שומרים על ריחוק בתחנת רכבת ביפן, בשל מגיפת הקורונה/AP, אי-פי

20:54 - ארה"ב: יותר מ-40 אלף מתו מקורונה, המספר הגבוה בעולם

מניין המתים בארצות הברית כתוצאה מהנגיף הקורונה עלה ליותר מ-40 אלף, הנתון הגבוה ביותר בעולם, וכמעט כפול ממקרי המוות באיטליה. 38 יום לאחר שרשמה את מקרה המוות הראשון ב-29 בפברואר. בארצות הברית יש ללא ספק את מספר ההידבקויות הגדול ביותר בעולם עם יותר מ-744 אלף מקרים שאושרו כקורונה. בנוסף לכך, יותר מ-22 מיליון אמריקנים הגישו בקשה לדמי אבטלה בחודש האחרון.

20:24 - מדינת ניו יורק: 507 בני אדם מתו מקורונה ביממה האחרונה

קצב עליית מקרי המוות במדינת ניו יורק ממשיך לרדת, כאשר ביממה האחרונה מתו 507 בני אדם, 43 מתים פחות מהיום קודם לכן. מושל ניו יורק אנדרו קואומו אמר כי המדינה נמצאת "מעבר לשיא" וכי נהלי הריחוק החברתי ממשיכים במטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה.

19:30 - טורקיה: מספר הנדבקים בקורונה עלה ליותר מ-86 אלף

מקרי נגיף הקורונה המאושרים בטורקיה עלו ל-86,306 - כך אמר שר הבריאות פרטין קוקה. זהו המספר הגבוה ביותר של נדבקים מחוץ לאירופה או לארצות הברית. עלייה של 3,977 מקרים ביממה האחרונה העלתה את מספר המקרים בטורקיה מעל לכמות של סין, שם הופיע לראשונה נגיף הקורונה. בנוסף לכך, 127 אנשים נוספים מתו והעלו את מספר המתים הכולל במדינה ל-2,017.

ניקיוניות בשדה התעופה בבנקוק, בעיצומו של משבר הקורונה. 16 באפריל 2020. רויטרס, רויטרס
ניקיוניות בשדה התעופה בבנקוק, בעיצומו של משבר הקורונה/רויטרס, רויטרס

19:22 - בנט קיים דיון על אירועי הזיכרון והעצמאות בצל הקורונה

שר הביטחון נפתלי בנט קיים דיון בנושא אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות, לאור הגבלות נגיף הקורונה. הדיון נערך בהשתתפות מנכ"ל משרד הביטחון, ראש אגף כח האדם בצה"ל, סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, ראש היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון וגורמים נוספים. בנט יתייעץ גם עם יו"ר ארגון יד לבנים אלי בן שם, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל תמי שלח, ופרופ' שלמה מוריוסף, יו"ר המועצה הציבורית להנצחת החייל. על החלטתו הוא צפוי להודיע מחר.

19:12 - צרפת: 395 בני אדם מתו מקורונה ביממה האחרונה

395 בני אדם מתו ביממה האחרונה לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה בצרפת. בכך עלה מספר המתים הכולל במדינה ל-19,718, וקצב העלייה בתמותה המשיך להאט. ראש הבריאות הציבורית בצרפת ג'רום סלומון, אמר בתדרוך לכתבים כי המספר הכולל של אנשים ביחידות לטיפול נמרץ ממשיך לרדת זה היום ה-11 ברציפות..

18:50 - התקלה במכון ויצמן: אותרו 19 בדיקות שתוצאותיהן שגויות

משרד הבריאות הודיע על סיום בדיקת התקלה במעבדה במכון ויצמן. התקלה אותרה על ידי בתי החולים אסותא, קפלן וברזילי, ובאמצעות בדיקות חוזרות במעבדות של בתי החולים. במשרד הבריאות עדכנו כי לפי הבדיקה במכון היו 19 בדיקות שתוצאותיהן היו שגויות, כלומר אנשים נמצאו כחולים על אף שהם לא היו חולים. המשרד הבהיר כי לא ניתנה הנחייה למעבדות לתרגם תשובה גבולית לתשובה חיובית.

18:35 - מענקי הבטחת הכנסה, נכות, מזונות ועוד יופקדו מחר

מענקי הבטחת הכנסה, מזונות, נכי עבודה וזכאי ניידות יופקדו מחר - כך הודיע הביטוח הלאומי. 93,092 זכאי קצבת הבטחת הכנסה יקבלו מחר את המענק בסכום כולל של 46,546,000 שקלים. במידה ו-2 בני הזוג זכאים להבטחת הכנסה, יקבלו יחד אלף שקלים. 11,690 זכאים לדמי מזונות יקבלו מחר מענק בסך כולל של - 5,845,000 שקלים. 54,017 זכאים יקבלו את המענק בסך כולל של - 27,046,750 שקלים. 33,675 מוגבלי ניידות יקבלו מחר את המענק בסך כולל של - 16,837,500 שקלים.

חיטוי בית ספר לחינוך מיוחד "צעד קדימה" בראשון לציון 18 באפריל 2020. ראובן קסטרו
חיטוי בבית ספר בראשון לציון/ראובן קסטרו

18:30 - נשיאות המגזר העסקי דורשת מרה"מ לטפל במשבר הכלכלי

לראשונה מפרוץ מגיפת הקורונה העולמית יוצאות נשיאות המגזר העסקי והתאגדות רשתות האופנה והמסחר בקריאה לראש הממשלה להזרים באופן בהול כספים למגזר העסקי לפני שמיליון עובדים יהפכו למובטלים ויאבדו את מקום עבודתם. ראשי שני הגופים הגיעו למסקנה כי גם אחרי 50 ימים בתוך המשבר, אין שום תכנית עם וודאות שתפצה את העסקים, ולכן הקמפיין פונה ישירות לראש הממשלה ודורש ממנו לקחת אחריות לפני שהמשבר הכלכלי ייצא מכלל שליטה.

18:22 - צ'ילה: יותר מעשרת אלפים נדבקים בנגיף הקורונה

צ'ילה דיווחה על יותר מעשרת אלפי מקרים של נגיף הקורונה, שאותרו במדינה. זה המספר השלישי בגובהו של נדבקים בנגיף באמריקה הדרומית. משרד הבריאות הצ'יליאני מסר כי 133 מקרי מוות נרשמו במדינה בסך הכל.

יהונתן פרידנן הופתע ע"י המשטרה לרגל יום הולדתו

יהונתן פרידנן מגני תקווה חגג היום יום הולדת 10. הוא לא דמיין לעצמו שאת יום ההולדת הזה הוא לא יוכל לחגוג עם חבריו בשל משבר הקורונה. וונדי, אימו של יהונתן רצתה לשמח אותו ופנתה למועצת גני תקווה ולשוטרי תחנת מסובים במרחב דן, שלצד עבודת האכיפה השוטפת התגייסו ובאו לשמח את יהונתן. אימו כתבה בהתרגשות:
"חשבתי איך אני יכולה לשמח אותך בני במצב הנוכחי, בו לא ניתן להפגש עם חברים ובקושי ניתן לצאת מבית המגורים.
השנה זו שנה עגולה והבטחתי לך לחגוג בגדול.. אבל המציאות התהפכה בין רגע..
התלבטתי איך להרים את מצב רוחך ולהשיא את נחת רוחך..
ואולם אתה באת אלי אתמול ולחשת לי בעצב: "אמא לא נורא שלא נחגוג לי יום הולדת 10. העיקר שאנחנו יחד ושכל המשפחה שלנו בריאה. נחגוג בשנה הבאה..".

18:01 - קנדה: מספר המתים מנגיף הקורונה עלה ל-1506

המספר הכולל של המתים מנגיף הקורונה בקנדה עלה בכמעט 12% ביממה האחרונה - כך לפי נתונים רשמיים של סוכנות הבריאות הציבורית. בכך עלה מספר המתים הכולל במדינה מקורונה ל-1506. מספר הנדבקים בנגיף עלה ל-33,922.

17:55 - מתווה מיוחד גובש לחגיגות ל"ג בעומר במירון בשל הקורונה

משרד הבריאות והמשרד לשירותי דת החלו בגיבוש מתווה מיוחד לקראת חגיגות ל"ג בעומר בהר מירון, זאת בצל המגבלות במרחב הציבורי בשל התפשטות נגיף הקורונה. המתווה צפוי לעלות לאישור בימים הקרובים בממשלה באמצעות תקנות לשעת חירום. הוחלט להגביל את הכניסה להר מירון למורשים בלבד, לאסור הקמת אוהלים בכל היישוב ולקבוע מראש את זהות מדליקי המדורות. עד כה הוגשו כ-19 בקשות על ידי חסידויות וקהילות חרדיות לערוך הדלקה בל"ג בעומר, וההערכה היא כי רק חלקן יאושרו. לפי המתווה, בכל שעה במהלך ה-24 שעות של החגיגה ידליק אדמו"ר או רב באישור מראש יחד עם 10 אנשים בלבד (המספר טרם נקבע סופית). ההדלקות ייערכו בארבעה מתחמים נפרדים והן יועברו בשידור חי בוידאו ובתחנות הרדיו החרדיות.

17:18 - חגיגות נבי שוועיב ב-25 באפריל לא יתקיימו

לראשונה בתולדות העדה הדרוזית בישראל לא יתקיימו חגיגות נבי שוועיב ב-25 באפריל - כך הודיע ראש העדה הדרוזית השיח' מואפק טריף. ההחלטה התקבלה בהתחשב במצב החירום שהמדינה עוברת מאז החלה התפשטות נגיף הקורונה.

16:50 - בשל הקורונה: עצרת השואה ביד מרדכי תיערך ללא קהל

בשל מגיפת הקורונה ולראשונה משנת 1951, עצרת השואה המרכזית שמתקיימת מדי שנה בקיבוץ יד מרדכי ונועלת את אירועי השואה בישראל, תתקיים השנה וירטואלית וללא קהל. העצרת תשודר בערוץ 13 ובאתרי חדשות נוספים.

זוג עוטה מסיכות נגד קורונה, תל אביב, 18 באפריל 2020. מרים אלסטר\ פלאש 90, פלאש 90
זוג עוטה מסיכות נגד קורונה, תל אביב/פלאש 90, מרים אלסטר\ פלאש 90

16:44 - בריטניה: 596 בני אדם מתו ביממה האחרונה מקורונה

מניין המתים בבתי החולים בבריטניה מנגיף הקורונה עלה ב-596 לסך של 16,060. מדובר בעלייה הקטנה ביותר במשך כמעט שבועיים - כך הודיע משרד הבריאות הבריטי.

16:32 - המתים מקורונה: 42 מתו בירושלים, 13 בבאר שבע ובני ברק

משרד הבריאות פרסם את נתוני המתים מנגיף הקורונה. מהנתונים עולה כי מספר המתים הגדול ביותר הוא בירושלים, שם מתו 42 בני אדם לאחר שנדבקו בנגיף. בבאר שבע ובבני ברק מתו 13 בני אדם, 9 מתל אביב ו-7 מרמת גן.

הנתונים המלאים

16:10 - החל ממחר: התחבורה הציבורית תתגבר את מערך הקווים

התחבורה הציבורית תתגבר את מערך הקווים, כחלק מהנחיות הממשלה המאפשרות את הגדלת מספר האנשים המורשים לצאת מהבית לעבודה. ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה נקבע כי יתוגברו קווי התחבורה הפעילים, ויתווספו חלק מקווי התחבורה הציבורית שפעילותם הופסקה לפני כחודש ומובילים למרכזי תעסוקה ומרכולים. החזרה לפעילות תערך בהדרגה החל ממחר, ובהתאם ליכולת מפעילי התחבורה לגייס נהגים שהוצאו לחל"ת. התחבורה הציבורית תמשיך לפעול עד לשעה 20:00 בערב מידי יום, ופעילותה תיפסק בסופי השבוע. בנוסף, נוסעי התחבורה הציבורית נדרשים לחבוש מסכה, ולא תתאפשר נסיעה ללא מסיכה. שורת הנוסעים הראשונה בסמוך לנהג תישאר ריקה, ובכל קו תותר נסיעה של 20 נוסעים לכל היותר.

16:03 - חולה במצב בינוני מטופלת בפלסמה בבי"ח אסותא באשדוד

בית החולים אסותא אשדוד עדכן כי חולה נוספת בת 88, שהגיעה לבית החולים לפני מספר ימים במצב בינוני בעקבות הידבקות בנגיף הקורונה, החלה לקבל טיפול פלסמה (נוזל הדם). החולה מגיבה טוב לטיפול וחל שיפור במצבה. בסך הכל מטופלים בבית החולים בפלסמה שמכילה נוגדנים שנתרמו על ידי חולים שהחלימו מנגיף הקורונה שני חולים.

רופא שהחלים מקורונה יוצא מבית החולים בבריסל עם אשתו, בלגיה, 19 באפריל 2020. רויטרס
רופא שהחלים מקורונה יוצא מבית החולים בבריסל עם אשתו/רויטרס

15:55 - מחלקה לחולי קורונה מונשמים נפתחה בביה"ח בנהריה

במרכז הרפואי לגליל בנהריה נפתחה מחלקה שנייה לחולי קורונה, המיועדת בעיקר עבור חולים במצב קשה, ובהם חולים מונשמים. המחלקה כוללת 34 מיטות אשפוז, מתחם נפרד לצוות המטפל וחדר בקרה משוכלל, המשקיף על כלל החדרים והמאושפזים. המחלקה השנייה לחולי קורונה הוקמה לפי הנחיות משרד הבריאות, במטרה לאפשר את אשפוזם של חולים מונשמים, זאת לאור העובדה שהמחלקה הראשונה כוללת בעיקר חולים במצב קל.

15:48 - פרופ' גמזו: בקרוב יבוצעו 15 אלף בדיקות קורונה ביום

האחראי על המאבק בנגיף הקורונה במערך בתי האבות פרופ' רוני גמזו, נפגש עם מנהלי בתי האבות ואמר כי במהלך היום יפרסמו גרפים בנוגע לבדיקות, שבהם רואים שיש עליה בבדיקות. הוא הוסיף כי בתוך שבועיים יגיעו במשרד הבריאות ל-15 אלף בדיקות ביום, וההמלצה שלו לראש הממשלה היא שבאופן קבוע שליש מהבדיקות יוקדשו לבתי האבות.

15:30 - ריבלין לנציגי מאבק העצמאים: לא צריכים להפקיר אף אחד

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הזמין את העצמאים שהפגינו מחוץ לביתו להיכנס, ושוחח עם שניים ממובילי המחאה. "זהו מצב חירום שהוא כמצב מלחמה ואנחנו צריכים לראות את התמונה השלמה בלי להפקיר אף אחד", אמר ריבלין.

14:56 - תפילה בכותל תורשה בהתאם להנחיות הממשלה

לפי החלטת הממשלה, התפילה ברחבת הכותל תורשה בכפוף להנחיות. החל מהערב תחולק רחבת הכותל המערבי למספר מתחמי תפילה במרווחים הנדרשים, והכניסה תותר לאנשים הגרים במרחק של עד 500 מטרים מהמקום, תוך שמירה על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם. בכניסה למקום יעמוד דייל מטעם הקרן למורשת הכותל שיערוך רישום של הבאים, יבצע בדיקת חום ויוודא שלכל אחד יש מסכה.

רופא שהחלים מקורונה יוצא מבית החולים בבריסל עם אשתו, בלגיה, 19 באפריל 2020. רויטרס
רופא שהחלים מקורונה יוצא מבית החולים בבלגיה עם אשתו, היום/רויטרס

14:51 - ירידה בכמות הדוחות שחולקו למפירי הנחיות הקורונה

1,572 דוחות חולקו ביממה האחרונה על הפרת תקנות נגיף הקורונה, ירידה מהימים הקודמים. סך הכול, 43,122 קנסות ניתנו מאז פרוץ המגיפה, בהם 34,239 הנוגעים ליציאה למרחב הציבורי, 1,047 על סירוב פיזור התקהלות, ו-1,106 על תפילה משותפת.

14:45 - ראש העיר ב"ש: מבקש לפתוח את השוק העירוני מחדש

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', ביקש ממקבלי החלטות לפתוח את השוק העירוני בעיר, שנסגר כחלק מההנחיות למניעת התפשטות נגיף הקורונה. "הרשות המקומית תסייע בכל הנוגע לפיקוח ולבקרה, אני מצפה מהמנהיגות לקבל החלטה אמיצה בנושא", אמר דנילוביץ'.

14:40 - מח"ש בודקת את תקרית פגיעת רימון ההלם בילדה במאה שערים

מח"ש פתחה בבדיקה ראשונית של תקרית פגיעת רימון ההלם בילדה במאה שערים. ביום חמישי האחרון, במהלך עימותים בין מפגינים לשוטרים בצל איסור התפילות בזמן הקורונה, זרקו השוטרים רימון הלם לפיזור ההפגנה, שפגע בפניה של ילדה בת תשע ופצע אותה קל.

חלוקת ערכות מזון והסברה לכפרים הלא מוכרים בנגב, 19 באפריל 2020. -, אתר רשמי
חלוקת ערכות מזון והסברה לכפרים הלא מוכרים בנגב, היום/אתר רשמי, -

14:09 - שוויץ: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-1,135

מניין המתים מנגיף הקורונה בשוויץ עלה ל-1,135, זאת לאחר ש-24 בני אדם מתו מהנגיף ביממה האחרונה - כך מסרה סוכנות הבריאות הציבורית במדינה. עוד נמסר כי מספר הנדבקים עלה ל-27,740.

14:01 - מתחם היבדק וסע נפתח בסמוך לבסמת טבעון ולזבולון

מתחם היבדק וסע לבדיקות קורונה נפתח בסמוך למועצה האזורית זבולון ולמועצה המקומית בסמת טבעון, שרוב תושביה בדואים. "זהו עוד מהלך במטרה לצמצם את שרשרת ההדבקה, בדגש ובמאמץ מרוכז לפני חג הרמאדן", נמסר מפיקוד העורף.

13:55 - חבר מועצת עוספיא שחלה בקורונה הועבר לאשפוז ברמב"ם

חבר מועצת עוספיא, מחרז מחרז, שחלה בקורונה לפני קצת יותר משבוע, עדכן כי הועבר אתמול לאשפוז בבית החולים רמב"ם. "בתור נבחר ציבור וכמי שרגיל לשתף אתכם הכל בשקיפות, מצאתי לנכון לעדכן על מצבי", אמר מחרז, והוסיף כי שלומו מצוין והוא מקווה להשתחרר במהרה.

ניידת הקורונע של כללית מחוז דרום את פעילותה בכפרים הבדואים בנגב, 19 באפריל 2020. עדו שפירא, אתר רשמי
ניידת לבדיקות קורונה בכפרים הבדואיים בנגב, היום/אתר רשמי, עדו שפירא

13:51 - חברי כנסת יוכלו להשתתף בדיוני הוועדות באמצעות שיחות זום

חברי כנסת שנמנע מהם להשתתף בדיוני וועדות הכנסת בגלל הקורונה יוכלו להשתתף בדיונים באמצעות שיחות זום. הוועדה המסדרת אישרה את המהלך, ובתנאי שחברי הכנסת לא יוכלו להצביע בוועדות.

13:44 - עשרות אלפי סלי מזון חולקו לכפרים הלא מוכרים בנגב

עשרות אלפי סלי מזון וערכות הסברה והעשרה חולקו לכפרים הלא מוכרים בנגב, בכדי לשפר את מצבם בזמן משבר הקורונה. במסגרת המבצע, ביוזמת מטה החירום של הארגונים האזרחיים והרשויות המקומיות בנגב, חולקו ערכות חיטוי, ערכות יצירה ולימוד לילדים, וחומרי הסברה המפנים לאנשי מקצוע בתחום הנפשי ופיזי.

13:34 - ארדן יסייר בדיר אל-אסד ובענה: "הרמדאן - האתגר המשמעותי ביותר"

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, יסייר בדיר אל-אסד ובענה, בהן החל הסגר אתמול. ארדן יבדוק את עבודת המשטרה וכוחות החירום בביצוע הסגר, ויקיים מפגש עם ראשי רשויות מהמגזר הערבי כדי לקדם שיתוף פעולה במסגרת המאבק בקורונה לקראת ובחודש הרמדאן. "חודש הרמדאן הוא האתגר המשמעותי ביותר בפנינו במאבק בקורונה, במיוחד על רקע העלייה במספר חולי הקורונה ביישובים הערבים", אמר.

13:26 - שלח: "ספורטאים רואים את הקריירה הולכת לאיבוד, לא נניח לנושא"

יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תלם), אמר בסיום הדיון בוועדת הקורונה שעסק בנושא הספורט במשבר כי "אין דיון פרטני מה באמת צריך להגביל ומה לא. בינתיים ילדים ומבוגרים עולים במשקל ויורדים בבריאות, וספורטאים רואים את כל הקריירה שלהם הולכת לאיבוד. לא נניח לנושא הזה עד שיוסדר". הדברים התייחסו לאמירתו של פרופ' גרוטו שבחצי השנה הקרובה לפחות לא יתקיים ספורט תחרותי.

מורי נהיגה המושבתים בשל הקורונה מעיסוק במקצועם מוחים בכניסה הדרומית של חיפה, 19 באפריל 2020. חלי קיסרי, אתר רשמי
שיירת המחאה של מורי הנהיגה בחיפה, היום/אתר רשמי, חלי קיסרי

13:11 - משרד הדתות בעזה צפוי להודיע אם המסגדים ימשיכו להיות סגורים

המשרד לענייני וקף ודת בעזה יודיע במהלך השבוע האם המסגדים ימשיכו להיות סגורים. במידה וכן, תגובש תכנית חלופית שתתבסס בעיקר על העברת התכנים של חודש הרמדאן ברשתות החברתיות.

12:38 - גרוטו: לפחות בחצי השנה הקרובה לא יתקיים ספורט תחרותי

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר בדיון וועדת הקורונה הנוגע לתחום הספורט כי עמדתו היא שבחצי השנה הקרובה לפחות לא יהיה ניתן לקיים ספורט תחרותי. "הנושא הבעייתי הוא עניין המסכות ושמירת המרחק של שני המטרים. עם יתר הדברים אפשר יהיה להתקדם. מאמין שעוד כשבועיים נוכל להתקדם בהיבטים של הספורט היחידני", אמר גרוטו. יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם), הביע חשש מהשלכות האיסור, "אתם קיצוניים מידי ואני בטח לא צריך לומר לכם את הנזק הבריאותי והנפשי שיצטברו כתוצאה מכך".

12:19 - ספרד: 410 איש מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה

מניין המתים מנגיף הקורונה בספרד עלה ל-20,453, זאת לאחר ש-410 בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה - כך מסר משרד הבריאות במדינה. עוד נמסר כי מניין הנדבקים עלה ל-195,944.

ילד עוטה מסכה על אופנוע בהו צ'י מין, ויאטנם, 19 באפריל 2020. רויטרס
ילד עוטה מסכה על אופנוע בהו צ'י מין, ויאטנם/רויטרס

12:09 - הסתדרות המורים: "לא נלמד מעבר לתשעה ימים בקיץ"

הסתדרות המורים מסרה בתגובה לדרישת להחזרת ימי עבודה בקיץ כי הם לא ילמדו מעבר לתשעת ימים בחופשת הקיץ. "לא ניתן לא לאוצר ולא לבעלי אינטרסים לפגוע בלמידה מרחוק כדי לגזול מעובדי ההוראה את החופש שלהם, שמגיע להם ע"פ חוק. הסתדרות המורים לא תיתן מעבר לתשעה ימים שניתנו", נסמר בתגובה. "עובדי ההוראה לא מכייפים עכשיו, הם סגורים בבתיהם, עובדים, מלמדים ונותנים מעצמם למען כלל תלמידי ישראל".

12:06 - אינדונזיה: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-582

47 בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה באינדונזיה, ובכך עלה מניין המתים מהנגיף במדינה ל-582 - כך מסר משרד הבריאות האינדונזי. עוד נמסר כי מניין הנדבקים במדינה עלה ב-327 ל-6,575.

12:04 - מורים לנהיגה מחו על איסור העבודה במשבר הקורונה

מורים לנהיגה נסעו בשיירת מחאה, בסמוך לכניסה הדרומית של חיפה. המורים מושבתים מעיסוקם מאז קביעת הנחיות נגיף הקורונה.

12:03 - מרפאת הקורונה ניידת החלה לפעול בכפרים הבדואים בנגב

ניידת לבדיקות קורונה של קופת החולים כללית החלה לפעול בכפרים הבדואים בנגב. הניידת, שמיועדת לסובלים מתסמיני הנגיף, תפעל במהלך השבוע בכפרים אל-עסאם, ואדי אל-נעים ואל-סייד.

צילום: רויטרס, משטרת שראל עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

11:51 - שישה נדבקים חדשים בקורונה ברשות הפלסטינית

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה ברשות הפלסטינית עלה בשישה, חמישה מתוכם בני משפחה - אם וארבעה ילדיה, שנדבקו מהאב העובד בישראל. סך הכול 430 מתושבי הרשות הפלסטינית נדבקו בנגיף, 111 מהם בפרברי ירושלים.

11:43 - נציגת המשטרה: רק 20% ממאותרי השב"כ נרשמו במאגר

נציגת המשטרה בדיון בוועדת החוץ והביטחון, סנ"צ איה גורצקי, אמרה כי מתוך האנשים שקיבלו הודעה על כך שאותרו על ידי שב"כ כמגעים קרובים עם חולה מאומת - רק 20% נרשמו בפועל באתר משרד הבריאות, ורק הם נכנסים למאגר האנשים שלגביהם נבדקים איכונים. "בשלב הזה, אנחנו לא נוגעים באיכונים של מי שלא נרשמו", אמרה גורצקי.

11:31 - ראש עיריית ירושלים: "אפשרו לשוק מחנה יהודה להיפתח"

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, פנה במכתב לשר הבריאות וראש הממשלה, וקרא להם לאפשר לשוק מחנה יהודה להיפתח שוב. "עיריית ירושלים מוכנה לקחת על עצמה את האחריות על שוק מחנה יהודה, ולהציב את הפיקוח העירוני שיאכפו את הכללים", אמר ליאון, "ההקיף ההפסדים הכלכליים שנגרמו לסוחרי שוק מחנה יהודה, שברובם מוגדרים כעסקים קטנים והבינוניים, הוא גדול מאוד, וישנו חשש אמיתי לקריסה כלכלית טוטאלית של רבים מהם".

ועדת חוץ וביטחון - הסמכת המשטרה לקבל נתוני מיקום של חייבים בבידוד ללא צו בית משפט, 19 באפריל 2020. שמוליק גרוסמן, לשכת העיתונות הממשלתית
ועדת החוץ והביטחון, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, שמוליק גרוסמן

11:25 - צעירה בת 29 שסבלה ממחלות רקע מתה מנגיף הקורונה

צעירה בת 29 שסבלה ממחלה ממארת וסופנית, מתה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. היא אושפזה כשהיא מונשמת וחסרת הכרה בשל קורונה בה נדבקה ומתה לאחר שהיתה במצב אנוש. בנוסף, בבית החולים מתה מהנגיף אישה בת 76, גם היא עם ריבוי מחלות רקע, היא אושפזה במקום במשך שבועיים במצב קשה.

11:21 - רוסיה: 6,060 חולים חדשים בקורונה אובחנו תוך יממה

6,060 חולים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו ביממה האחרונה ברוסיה - כך מסר המרכז לטיפול במשבר הקורונה במדינה. עם אבחון החולים החדשים, עלה מניין הנדבקים הכולל במדינה ל-42,853.

11:12 - חמאס: אם ישראל לא תכניס לעזה ציוד רפואי - כל האופציות פתוחות

חבר הלשכה המדינית של חמאס, ח'ליל חיה, אמר כי כל האופציות פתוחות בפני הארגון בשביל לחייב את ישראל להכניס ציוד רפואי לרצועת עזה. חיה הבהיר כי חמאס לקח על עצמו להיות חוליית הקשר בין עזה לגורמים הבינלאומיים, בדרישה לספק אפשרויות למאבק בנגיף, והוסיף כי "הכיבוש נושא באחריות מלאה על הגדה והרצועה לפי החוק הבינלאומי".

10:56 - משרד הבריאות: כ-5% ממאותרי שב"כ התבררו כטעות

במהלך דיון בוועדת החוץ והביטחון, נשאלה נציגת משרד הבריאות, עו"ד טליה אגמון, כמה מהאנשים שאותרו על ידי שב"כ כחייבים בבידוד בשל מגע קרוב עם חולה, אותרו בטעות. לדבריה, מדובר בכ-5% מסך האנשים שאותרו על ידי שב"כ. "מתחילת הפעילות עם השירות שלחנו בסביבות 50 אלף מסרונים", הסבירה עו"ד אגמון, "מתוכם כ-5,000 פנו אלינו בהשגה וטענו שלא היו בזמן הזה בחשיפה לחולה. קצת יותר ממחצית מההשגות נמצאו מוצדקות, אף שבחלק מהמקרים זה רק בהתבסס על הצהרה של אנשים".

בדיקת חום בכניסה לחנות, דיר אל אסד, 18 באפריל 2020. Basel Awidat\ Flash 90, פלאש 90
בדיקת חום בכניסה לחנות, דיר אל-אסד/פלאש 90, Basel Awidat\ Flash 90

10:51 - ח"כ שלח: "הכרזת ראש הממשלה לפני הדיון - מצב בלתי אפשרי"

יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תלם), מתח ביקורת בפתח הדיון בוועדה על תהליך קבלת ההחלטות. "זהו מצב בלתי אפשרי שראש הממשלה מכריז על צעדים לפני 21:00 בערב ורק אח"כ מתכנסת ישיבת הממשלה כדי לדון בהם", אמר שלח, "זו התעלמות מהצורך שהציבור יבין את הצעדים שננקטים. אם השרים לא מבינים את הצעדים, מה נלין על הציבור? הדברים האלה צריך להתנהל בצורה טובה יותר".

10:36 - סינגפור: מניין הנדבקים מנגיף הקורונה עלה ל-6,588

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בסינגפור עלה ל-6,588, זאת לאחר שאובחנו 596 חולים חדשים - כך מסר משרד הבריאות במדינה. עוד נמסר כי רוב החולים החדשים הם מהגרי עבודה ורק 25 מהם אזרחי המדינה.

10:35 - מאות מפגינים ליד הכנסת במחאת העצמאים

כ-200 מפגינים ליד הכנסת במסגרת מחאת העצמאים, שמתרחשת כעת בכמה מוקדים ברחבי הארץ. לעת עתה, המשטרה לא מגבילה את המפגינים.

10:26 - השר פרץ: "מסמך הלמידה מרחוק אינו מהווה כל חובה"

שר החינוך רפי פרץ אמר כי מסמך הלמידה מרחוק מהווה סטנדרטיזציה ואינו מהווה חובה. "כל מנהל ומורה יחליטו באיזה אופן הם נעזרים בכלים האלו", כתב השר פרץ בפייסבוק. "משבר הקורונה מאתגר את מערכת החינוך, ואנחנו לא יודעים מתי נוכל לחזור לשגרה מלאה וחשוב שהלמידה מרחוק תהיה טובה ואיכותית".

הפגנת סוחרי השווקים והחקלאים, מול הכנסת, ירושלים, 19 באפריל 2020. רוני כנפו
הפגנת העצמאים מול הכנסת, היום/רוני כנפו

10:20 - משרד האוצר: יקבעו אחוזי משרה שונים לגורמי חינוך לפי גילאי הילדים

במשרד האוצר אמרו כי יקבעו אחוזי משרה דיפרנציאלים למורים וגננות, בהתאם לגיל ההילדים אותם הם מחנכים. ועדה של משרד החינוך, האוצר וראש הממשלה תקבע את אחוזי המשרה, עד 50%, בהתאם ליכולת הילדים ללמוד מרחוק, והזמן אותו יצטרכו להחזיר בחופש הגדול.

10:12 - משרד האוצר יאשר קרן סיוע לעסקים על סך חמישה מיליארד שקלים

שר האוצר כחלון הודיע כי יקצה 5 מיליארד ש"ח לטובת קרן נוספת לעסקים קטנים ובינוניים. התוכנית צפויה להיות מוצגת במהלך היום על ידי שר האוצר וראש הממשלה.

10:03 - משרד הבריאות: בני ברק בראש טבלת שיעור התחלואה

לפי נתונים שפרסם משרד הבריאות, בבני ברק 1,181 חולים לכל 100 אלף איש. אחריה דיר אל-אסד עם 715, וביישובים כוכב יעקב, קרית יערים, אלעד וכפר חב"ד בין 660 ל-690 חולים ל-100 אלף איש. בתל אביב-יפו נדבקו 500 תושבים עד כה, בירושלים 2,579, בחיפה 149 ובבאר שבע 152.

קורונה בתל אביב, 18 באפריל 2020. מרים אלסטר\ פלאש 90, פלאש 90
תל אביב, היום/פלאש 90, מרים אלסטר\ פלאש 90

09:09 - מניין המתים עלה ל-171, מספר החולים עלה ל-13,362, בהם 109 מונשמים

משרד הבריאות מסר כי מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-171. כמו כן, מספר החולים עלה ל-13,362. מתוכם 156 קשה ובהם 109 מונשמים. 3,564 חולים החלימו ושוחררו לביתם

08:48 - קשיש בן 96 מת מהנגיף בבית החולים לניאדו

קשיש בן 96 מת הלילה מנגיף הקורונה בבית החולים לניאדו בנתניה. במחלקת ההתפרצות קורונה - כתר של בית החולים מאושפזים 30 מטופלים. 8 מטופלים במצב קשה מתוכם שבעה מורדמים ומונשמים, 4 מטופלים במצב בינוני, 18 מטופלים במצב קל.

08:38 - תאילנד: מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-2,765

32 חולים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו ביממה האחרונה בתאילנד, ובכך עלה מניין הנדבקים במדינה ל-2,765 - כך מסרו רשויות הבריאות בתאילנד. עוד נמסר כי מניין המתים מהנגיף במדינה עומד על 47 בני אדם.

8:200 - סבב לוחמים ראשון יצא לחופשה לאחר יותר מ-30 יום בבסיס

סבב הלוחמים הראשון יצאו לחופשה ראשונה אחרי יותר משלושים יום בבסיסים. לפי הנחיות חיל הרפואה כל לוחם ולוחמת חותמים על מסמך בו הם מתחייבים לא לצאת מהבתים ולהישאר בבידוד בתא המשפחתי. קיימת אי בהירות בקרב הלוחמים האם לחזור עם ציוד לחודש ימים ויותר.
124 חיילים בסך הכל חולים בקורונה.

צוותים רפואיים בבית חולים המטפל בחולי קורונה בלוס אנג'לס שבארצות הברית. 19 באפריל 2020. רויטרס
צוותים רפואיים בבית חולים המטפל בחולי קורונה בלוס אנג'לס/רויטרס

08:07 - הדיירת ה-18 מבית אבות "יוקרה": קשישה בת 85 מתה מקורונה

קשישה בת 85, הדיירת ה-18 של בית האבות "יוקרה" ביבנאל מתה מנגיף הקורונה. הקשישה אושפזה בבית החולים פדה-פוריה, וסבלה ממחלות רקע מרובות.

07:39 - הממשלה אישרה הקלות במגבלות הקורונה

הממשלה אישרה את ההקלות במגבלות שהוטלו במסגרת משבר הקורונה. כחלק מההקלות תועלה מתכונת העבודה ל-30% ממצבת כוח האדם ונקבע כי הפעלה של עסק בניגוד לאמור בתקנות תחשב כעבירה פלילית וכן כעבירה מנהלית שניתן להטיל בגינה קנס. כמו כן ניתן יהיה לבצע משלוחים מכל החנויות, ואיסוף עצמי מכל החנויות הפתוחות על פי התקנות. תתאפשר יציאה לברית או לחתונה בשטח פתוח בלבד, בהשתתפות של 10 אנשים לכל היותר ותוך שמירה מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם. עוד תותר יציאה למקווה גברים ובלבד שבכל עת לא ישהו במתחם מעל ל- 3 אנשים.

07:09 - הממשלה החליטה להשאיר את המגבלה על 100 מטרים יציאה מהבית

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כתב כי הממשלה החליטה ברוב קולות להשאיר את המגבלה על 100 מטרים יציאה מהבית, ו-500 מטרים יציאה למטרת ספורט כחלק מההגבלות במאבק בנגיף הקורונה. ארדן כתב את הדברים בטוויטר והוסיף כי "מהיום ניתן יהיה לקיים תפילה במקום פתוח עד ל-19 איש כאשר יש לשמור כמובן על שני מטרים מרחק מאדם לאדם".

אזרחים ספרדים מעודדים צוותים רפואיים בעיר רונדה, ספרד - ה-18 באפריל 2020. רויטרס, רויטרס
אזרחים ספרדים מעודדים צוותים רפואיים בעיר רונדה, ספרד/רויטרס, רויטרס

06:00 - השרים אישרו: 30% עובדים במשק, קנס על אי חבישת מסיכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים התכנסו הלילה (ראשון) לדיון בכדי להביא לאישור את ההקלות במגבלות שהוטלו במסגרת משבר הקורונה, עליהן הצהיר נתניהו אמש. עד כה אישרה הממשלה העלאת מתכונת העבודה ל-30 אחוז, וכן מתן קנס כספי של 200 שקלים על אי-חבישת מסיכה לאחר אזהרה.

05:50 - ברזיל: מניין הנדבקים בנגיף הקורונה עלה ל-36,925

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בברזיל עלה ב-203 ל-36,925 - כך נמסר מהרשויות המקומיות. מניין המתים במדינה עלה ב-11 ל-2,372.

04:46 - דרום קוריאה: מניין הנדבקים בקורונה עלה ב-8 בלבד

מניין הנדבקים מנגיף הקורונה בקוריאה הדרומית עלה בשמונה בלבד ביממה האחרונה ל-10,661, לראשונה מזה חודשיים - כך נמסר מהמכון לבקרת מחלות ומניעה במדינה. מניין המתים מהנגיף בקוריאה הדרומית עלה ל-234.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג את ההקלות לציבור ב-18 באפריל 2020. קובי גדעון / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בהצהרה לתקשורת, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון / לע"מ

03:45 - מקסיקו: מניין הנדבקים בנגיף הקורונה עלה ל-7,497

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה במקסיקו עלה ב-622 ל-7,497 - כך אמר שר הבריאות במדינה, הוגו לופז-גטל. מניין המתים מקורונה במקסיקו עלה ב-104 ל-650.

02:47 - איטליה: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-23,227

מניין המתים מנגיף הקורונה באיטליה עלה ב-482 ל-23,227 - כך נמסר מהרשויות המקומיות. מניין הנדבקים בנגיף במדינה עלה ב-3,491 ל-175,925.

01:47 - טראמפ: אם סין הייתה אחראית ביודעין להפצת הנגיף, יהיו השלכות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי אם סין הייתה אחראית ביודעין על הפצת נגיף הקורונה לעולם היא תתמודד עם השלכות. "אם זו הייתה טעות - טעות היא טעות. אבל אם הם היו אחראים ביודעין, אז בטוח שיהיו השלכות", אמר טראמפ לעיתונאים בתדרוך יומי. הנשיא כבר מתח בעבר ביקורת על חריפה על סין על חוסר שקיפות מצידה עם התפרצות הנגיף בווהאן.

01:12 - ספרד: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-20,043

מניין המתים מנגיף הקורונה בספרד עלה ב-41 ביממה האחרונה ל-20,043 - כך נמסר מהרשויות המקומיות. במקביל, מניין הנדבקים במדינה עלה ב-887 ביממה האחרונה ל-191,726.

00:30 - נשיא מועצת גדולי התורה: כל המחמיר ומתפלל בביתו עושה כראוי

נשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הרב גרשון אדלשטיין, אמר הלילה בהוראה לקראת ההיתר לתפילה במניין במרחב הציבורי כי עושה כראוי מי שעדיין מתפלל בביתו. "בוודאי שכל המחמיר ומתפלל עדיין בביתו עושה כראוי ואין בזה כל חשש".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בתדרוך לעיתונאים - ה-19 לאפריל 2020. רויטרס, רויטרס
טראמפ בתדרוך לעיתונאים, הלילה/רויטרס, רויטרס

00:26 - ארה"ב: מניין המתים עלה ב-1,891; טראמפ: סימנים שהנגיף עבר את שיאו

מניין המתים מנגיף הקורונה בארצות הברית עלה ב-1,891 תוך יממה והנו 39,014. מניין החולים עלה ל-738,792. בתוך כך, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה בתדרוך עליתונאים כי המדינות ורמונט וטקסס יאפשרו החל ממחר פתיחה של עסקים מסוימים תחת שמירה והקפדה על כללי הזהירות. הנשיא הוסיף כי ביום שישי הקרוב גם מונטנה תאשר פתיחה של חנויות תחת הגבלות. "אנו ממשיכים לראות מספר סימנים חיוביים לכך שהנגיף עבר את שיאו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully