וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנסות של עד אלף שקלים: כך תאכוף המשטרה את השימוש במסיכות בציבור

18.4.2020 / 23:17

ממסמך פנימי של המשטרה שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי המשטרה תופקד על אכיפת החיוב לעטות מסיכות מגן למניעת הידבקות בנגיף הקורונה. לפי המסמך, בעלי עסקים ייענשו אם יתירו כניסה של לקוחות שאינם משתמשים במסיכה

צילום: משטרת ישראל, עריכה: אביחי ברוך

המשטרה נערכת לאכיפה של השימוש במסכות מגן על ידי האזרחים במרחב הציבורי - כך עולה ממסמך פנימי של המשטרה שהגיע הערב (שבת) לידי וואלה! NEWS. במסמך צוין כי נקבעו שתי עבירות חדשות: אי נשיאת מסיכה במרחב הציבורי ואי חבישת מסיכה במבנה סגור שבו נדרשת חבישת מסיכה. את שתי העבירות מוצע לשוטרים להגדיר כעבירות מנהליות שבגינן יוטל קנס בסך 500 שקלים. "אנו סבורים כי יש להפחית את גובה הקנס", הוסבר לשוטרים במסמך.

"אכיפת העבירה של אי נשיאת מסיכה במרחב הציבורי תתבצע על ידי המשטרה. את אכיפת העבירה של אי חבישת מסיכה במקום סגור אנו מבקשים שיבצעו פקחי הרשויות המקומיות שיפעלו מול עסקים", הובהר במסמך שהופץ בשורות המשטרה. עסקים שיפרו את ההנחיות ייענשו בקנס כפול.

"לפי ההצעה, מחזיק או מפעיל של מקום שחלה לגביו חובת חבישת מסיכה לא יכניס אדם למבנה ללא שחבש מסיכה, וידאג שלא יינתן שירות לאדם שלא חבש מסיכה. העובר על הוראה זו מבצע עבירה פלילית שתוגדר כעבירה מנהלית ותיאכף על ידי הטלת קנס בסך אלף שקלים", נכתב. "גם עבירה זו נכון שתיאכף על ידי הרשויות המקומיות ולא על ידי המשטרה".

המסמך המלא

המשטרה אוכפת אתת התקנות לשעת חירום במסגרת מבצע ׳אביב מוגן, 10 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
המשטרה אוכפת את התקנות לשעת חירום במסגרת המאבק בנגיף הקורונה, השבוע/דוברות משטרת ישראל

בנוסף לכך, לפי המסמך המשטרתי, נעשתה הרחבה משמעותית של המטרות לשמן מותר לאדם לצאת מבית מגוריו. בוטלה ההגבלה על הצטיידות במזון, תרופות או מוצרים חיוניים ונקבע כי אדם רשאי לצאת מביתו לצורך קניות או קבלת שירותים בכל מקום הפועל על פי דין. מאחר שאדם רשאי להניח כי כל מקום הפותח את שעריו לציבור רשאי לעשות כן, המשמעות היא כי כל יציאה מהבית לצורך הצטיידות במקום פתוח מותרת ולמעשה אין משמעות לאכיפה של האיסור.

עוד בוואלה!

ההקלות החדשות: חנויות במרחב הציבורי ייפתחו, מתכונת העבודה תעלה ל-30%

לכתבה המלאה

בנוסף לכך, לצד האפשרות לצאת מהבית לטווח של 100 מטרים לצורך התאווררות, נקבע כי אדם רשאי לצאת לפעילות ספורטיבית, לבד או עם אדם קבוע נוסף (וכן עם אנשים שגרים אתו באותו בית), וזאת ללא הגבלת מרחק. הוראה זו הופכת את איסור היציאה מטווח המאה מטרים לבלתי אכיפה, שכן כל יציאה מעבר לתחום האמור עשויה להטען כפעילות ספורטיבית.

עוד הוגבלה האפשרות לצאת לצורך קבלת טיפול רפואי כירורגי שאין בו צורך חיוני רפואי. הוראה זו אינה אכיפה מבחינה מעשית, מאחר שאין לשוטר כל דרך לדעת מה טיב הטיפול הרפואי שאותו מבקש האדם העומד בפניו לקבל, והאם מדובר בטיפול כירורגי שיש בו צורך רפואי חיוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully