וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה לחולה במחלקה: עוזרת רופא בת 33 שנדבקה בקורונה מאושפזת במצב קשה

העוזרת נדבקה בווירוס מחולה קורונה שבו טיפלה בבית החולים שיבא והועברה לטיפול נמרץ, כשהיא מחוברת למכונת לב-ריאה. עד כה חלו בנגיף עשרה אנשי צוות רפואי מבית החולים

צילום: דוברות משרד הבריאות וצלמי וואלה!NEWS, עריכה: אסף דרורי

עשרה אנשי צוות במחלקת קורונה ג' במרכז הרפואי שיבא נדבקו בקורונה, בהם סגן מנהל המחלקה. בין העשרה גם עוזרת רופא בת 33 שמאושפזת במצב קשה ומחוברת למכונת לב-ריאה. מלבדם, ארבעה אנשי צוות במחלקה הוכנסו לבידוד לאחר שהתברר שבאו עמם במגע הדוק שעלול לגרום להדבקתם. לפי גורם בכיר בשיבא, כל אנשי הצוות במחלקה שהיו חשודים בהידבקות נדגמו בשלושת השבועות האחרונים לקורונה.

על פי הנתונים האחרונים שפרסם משרד הבריאות, 1,328 חברי צוות רפואי שוהים בבידוד מחשש להידבקות בקורונה, בהם 176 רופאים ורופאות ו-430 אחים ואחיות.

בתגובה לאירוע בו עוזרת רופא נדבקה בקורונה בבית החולים שיבא,נמסר מארגון המתמחים מרשם כי "אנחנו מתריעים כבר שבועות ארוכים שהבעיה המרכזית היא המיגון של צוותי הרפואה במחלקות שאינן מחלקת קורונה/ מיונים נשימתיים. במחלקות הפנימיות צוותי הרפואה ממוגנים רק באמצעות מסיכה כירורגית והחולים לא תמיד ממוגנים". לדברי הארגון, "החולים לא תמיד מגיעים עם תסמינים נשימתיים ולעיתים ללא תסמינים כלל. כך נדבקו עשרה אנשי צוות בשיבא וכך ימשיכו להידבק אנשי צוות נוספים".

היחידה המיוחדת לטיפול במצבי חירום בבית חולים שיבא תל השומר, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
עשרה אנשי צוות חלו. היחידה המיוחדת לטיפול במצבי חירום בבי"ח שיבא/ראובן קסטרו

עוד נמסר מארגון מרשם כי "אנחנו שבים ומתריעים: חייבים למגן את הצוותים הרפואיים במחלקות הפנימיות. ככל שימשיכו להתנהל ללא מיגון עוד ועוד אנשי צוות יחשפו וידבקו".

בתוך כך, משרד הבריאות הנחה את בתי החולים להיערך למחזור של ציוד מיגון רפואי. בהודעה שהוציא המשרד, נכתב כי תדירות והיקף השימוש בציוד המיגון גדלים באופן משמעותי כשפורצת מגיפה, וכי "צפוי מחסור". במשרד הסבירו כי העלייה בביקוש ופגיעה בשרשרת הייצור, עלולים להוביל לדלדול מהיר של הציוד במדינות העולם, ללא יכולת נאותה לחידוש המלאי.

בעקבות זאת, ריכז משרד הבריאות במסמך את הפעולות עליהם ממליצים לנקוט במוסדות הרפואיים על מנת להיערך למצב של חוסר בציוד מיגון. המסמך כולל הנחיות לניהול מלאי וניהול שימוש מושכל בציוד מיגון. מטרת ההנחיות היא לוודא שימוש מושכל ומעקב יומי של מלאי הציוד החיוני בעת התפרצות הקורונה. ההערכה תיעשה בהתחשב בצרכים המתעדכנים, בהתאם לשינויים במלאי. מספר החולים עלה הערב ל-13,265 איש, מתוכם 164 במצב קשה ו-113 מונשמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully