וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההקלות פורסמו לציבור לפני שאושרו; תסיסה בממשלה: "בשביל מה הדיון?"

ההנחיות החדשות שיובאו להצבעה בהמשך הערב כבר פורסמו, ובקבוצת הווטסאפ של הממשלה התרעמו. ארדן וחוטובלי דרש הצבעה על כל סעיף בנפרד. בנוסף לארדן, כהן ובנט מתנגדים לפעילות ספורטיבית בטווח של עד 500 מטרים. אחד השרים: "לא הבינו למה צריך דיון אם הכול יוצא החוצה"

צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

לאחר הצגת ההקלות החדשות לציבור, היו בממשלה מי שהתרעמו על פרסום התקנות - לפני שהשרים שצפויים לאשר אותן בהמשך הערב (שבת) עודכנו בעצמם. חלק מהשרים מחו על פרסום ההנחיות מבלי שהתקיים עליהן דיון, והשר ארדן אף דרש בקבוצת הווטסאפ של הממשלה להצביע על כל סעיף בנפרד, מאחר שלדבריו יש לו הערות על ההנחיות. השרה ציפי חוטובלי הצטרפה לדרישתו.

ההקלות החדשות פורסמו על ידי משרד הבריאות ומשרד האוצר, לאחר שהוצגו בהצהרה לתקשורת על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ"ל משרד האוצר שי באבד. לאחר מכן משרד הבריאות הבהיר כי "ההנחיות לציבור יפורסמו במלואן בפירוט מלא, לאחר הדיון בממשלה". משרד הבריאות מחק מחשבון הטלגרם שלו את המצגת שפרסם, אך בקבוצת הוואטסאפ היא עדיין מופיעה.

ההנחיות החדשות שפורסמו על ידי משרדי הבריאות והאוצר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרתו לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 18 באפריל 2020. קובי גדעון/לע"מ, GettyImages
נתניהו בהצהרה, הערב/GettyImages, קובי גדעון/לע"מ

נכון לעכשיו, בין המתנגדים להגבלת הפעילות הספורטיבית לטווח של עד 500 מטרים הם השרים ארדן, אלי כהן ונפתלי בנט. ארדן מתנגד גם למתן קנס למי שלא חבשו מסיכה במרחב הציבורי. לדבריו, מספיקה אזהרה בפעם הראשונה. ארדן מתכוון לתמוך גם בהגבלת ההפגנות, בדומה למגבלות המוטלות על תפילה במרחב הציבורי.

ארדן אמר כי אין הגיון לאפשר פעילות ספורט, לפתוח חנויות, אבל ליצור התרחקות של עד 500 מטרים. זה לא הגיוני ולא אכיף. כמו כן, ארדן טען כי הקנס על אי נשיאת מסכה גבוה מאוד ויש להפחיתו.

ציפי חוטובלי: "מסכימה עם גלעד, גם להצביע על הסעיפים וגם מצטרפת לדרישה לדון בנושא החזרת מערכת החינוך. אין החזרה של המשק באופן רציני אם אין תוכנית לתלמידי בית הספר והגנים".

ארדן: "נכון מאוד, איך יחזרו לעבודה אם אין לנו שום דבר להציע להורים עם ילדים קטנים".

אקוניס: "הכל מוכן עם גרפים אז למה מחכים?".

עוד בוואלה!

מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-164; ירידה במספר המונשמים

לכתבה המלאה

אלקין: "איך משרד הבריאות מפרסם הכל בלי דיון בממשלה? אז בשביל מה הדיון הערב, אולי הוא מיותר".

היועץ של ליצמן מוטי בבצ'יק: "אנחנו לא פרסמנו כמו שאני יודע".

אלקין: "פורסם רשמית לכל עם ישראל, במיוחד בטלגרם של משרד הבריאות על ידי דוברות המשרד".

היועץ של ליצמן מוטי בבצ'יק: "מתואם, אבל לא אמרנו שיצא לטלגרם, אבדוק".

גלנט: "אני מציע לחכות ולגלות אחריות כי כל השיח בקבוצה מיותר, ממילא בשגרה כל ההצעות מובאות ביום רביעי במעטפה ומפורסמות לציבור, במידה ויש שינוי כתוצאה מהדיון נוהגים בהתאם. המצב כעת דומה מבחינה עניינית".

שר נוסף אמר לוואלה! NEWS כי "פרסומי ההנחיות התסיסו את קבוצת הווטסאפ של השרים. לא הבינו למה צריך דיון אם הכול יוצא החוצה". עדיין לא קיבלנו את התקש"חים (תקנות לשעת חירום), ואפילו עוד לא קיבלנו שעה לדיון".

במסגרת הצעדים, שיובאו להצבעה במהלך הלילה, מתכונת העבודה תועלה ל-30%, תתאפשר פתיחת חנויות במרחב הפתוח לפי ענפים מסוימים, תתאפשר תפילה של עד עשרה משתתפים וכן פעילות ספורטיבית בזוגות קבועים לטווח של עד 500 מטרים. כמו כן, מוסדות החינוך המיוחד יחזרו לפעול ותתאפשר שמירה משותפת על ילדים בשלוש משפחות על ידי מטפל קבוע ובהתאם לכללים. עוד נקבע במתווה כי מוסדות החינוך המיוחד ישובו ללימודים ב-21 באפריל, הכיתות המשולבות בבתי הספר הרגילים ישובו ב-22 באפריל והלימודים בחברה הערבית יחלו ב-25 באפריל.

הלמידה תתבצע לסירוגין בימים שייקבעו מראש לכל תלמיד על פי המערכת האישית שלו או במתכונת של למידה במשמרות. היא תתקיים בקבוצות של שניים עד שלושה תלמידים במרחב הגן או הכיתה, תוך הקפדה על שני אנשי צוות קבועים שייפגשו עם התלמידים. לכל תלמיד שיגיע למוסד החינוכי, תתוכנן מערכת אישית עד שלוש פעמים בשבוע בתיאום עם ההורים. כמו כן, משך כל מפגש יהיה בין שעתיים לשלוש, ההפסקות ייקבעו לכל כיתה בזמן נפרד והתנועה במרחבים המשותפים תיעשה תוך שמיר על הנחיות הזהירות של משרד הבריאות.

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully