וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק רבנים, בלי משתתפים: חגיגות ל"ג בעומר בהר מירון יצומצמו

19.4.2020 / 18:15

מדי שנה משתתפים באירוע כחצי מיליון בני אדם, אולם בעקבות המגבלות במרחב הציבורי הוחלט כי הכניסה להר במהלך ההילולה תוגבל למורשים בלבד. הדלקות המדורות המסורתיות יועברו בשידור חי ולא תותר שהייה בקבר או הקמת אוהלים במתחם

הר מירון: אלי אביב ירושלים: רוני כנפו רחובות: אבי כהן

(בווידאו: הילולת הרשב"י במירון, בשנה שעברה)

משרד הבריאות והמשרד לשירותי דת החלו היום (ראשון) בגיבוש מתווה מיוחד לקראת חגיגות ל"ג בעומר בהר מירון, זאת בצל המגבלות במרחב הציבורי בשל התפשטות נגיף הקורונה. המתווה צפוי לעלות לאישור בימים הקרובים בממשלה באמצעות תקנות לשעת חירום.

בדיון שהתקיים היום אצל שר הדתות יצחק ועקנין יחד עם שר הבריאות יעקב ליצמן ונציגים נוספים, הוחלט להגביל את הכניסה להר מירון למורשים בלבד, לאסור הקמת אוהלים בכל היישוב ולקבוע מראש את זהות מדליקי המדורות. עד כה הוגשו כ-19 בקשות על ידי חסידויות וקהילות חרדיות לערוך הדלקה בל"ג בעומר, וההערכה היא כי רק חלקן יאושרו. מדובר באחד האירועים הגדולים ביותר הנערכים בישראל מדי שנה בהשתתפות כחצי מיליון בני אדם.

חרדים חוגגים את ל"ג בעומר, כפר קריית יואל, ניו יורק, ארצות הברית. מאי 2016. רויטרס
חוגגים בהילולה במירון/רויטרס

לפי המתווה המתגבש, בכל שעה במהלך 24 השעות של החגיגה ידליק אדמו"ר או רב באישור מראש יחד עם עשרה אנשים בלבד (המספר טרם נקבע סופית). ההדלקות ייערכו בארבעה מתחמים נפרדים והן יועברו בשידור חי בווידאו ובתחנות הרדיו החרדיות. בנוסף, לא תותר שהייה בקבר או בסביבתו, לא תותר פעילות של הכנסת אורחים המספקים מדי שנה כמויות אדירות של שתייה ואוכל לטובת החוגגים.

כמו כן, לא תותר כניסת אח"מים אלא כאלו שנוכחותם נדרשת לצורך ההדלקות או לטובת מילוי תפקידם. המורשים להיכנס להר מירון יאושרו מבעוד מועד, ועל פי פרטיהם האישיים, ייבדק האם הם חולים בקורונה או מחויבים בבידוד. השר ועקנין אמר כי "חשוב לנו להמשיך את הרצף של מאות שנים בו נערכו הדלקות במתחם ציון הרשב"י במירון".

עוד בוואלה!

ההקלות החדשות: התחבורה הציבורית תתוגבר, קווי אוטובוס יחודשו

לכתבה המלאה
חגיגות הילולת ל"ג בעומר במירון 22 במאי 2019. דוד כהן, פלאש 90, פלאש 90
ההדלקות יועברו בשידור חי. חוגגים במירון/פלאש 90, דוד כהן, פלאש 90

הרב יוסף שוינגר, מנכ"ל המרכז הארצי למקומות קדושים, הוסיף כי "נעשה כאן מאמץ גדול לשמר את מסורת ההדלקה שעבור חלק מהאדמו"רים מדובר במסורות שעברו מדור דור. בתקופות הקשות ביותר נערכו במירון הדלקות לכבודו של רבי שמעון בר יוחאי. אני שמח שיש לי את הזכות והחלק להמשיך את המסורות גם בתקופה מאתגרת זו".

בדיון שנערך היום השתתפו השר וקנין, מנכ"ל המשרד עודד פלוס, מנכ"ל המקומות הקדושים הרב שווינגר, הרב שמואל רבינוביץ' רב הכותל והמקומות הקדושים, מוטי בבצי'ק, יועץ שר הבריאות, ד"ר רועי סינגר, סגן מנהל אגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, נציג משטרת ישראל רפ"ק מיכה טובל וישראל דרעי מנהל מחוז צפון במרכז הארצי למקומות קדושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully