וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מטחי כבוד: אליזבת חוגגת 94 וצנוע בגלל הקורונה

21.4.2020 / 17:48

מלכת בריטניה מסתגרת בארמון ווינדזור עם בעלה פיליפ בן ה-98 בשל מגיפת הקורונה, והיא החליטה שלא יהיה זה "ראוי" לחגוג כמו בכל שנה לאור המצב. גם המצעד השנתי ביוני, המציין רשמית את יום הולדתה, בוטל

המלכה אליזבת בנאום נדיר: "אם נהיה מאוחדים - נתגבר על הקורונה"/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

אליזבת מלכת בריטניה מציינת היום (שלישי) את יום הולדתה ה-94 באופן צנוע בשל מגיפת הקורונה, שגבתה את חייהם של כ-16 אלף איש בממלכה. בפעם הראשונה בעידן מלכותה הממושך, המאורע לא לווה במטחי כבוד ברחבי לונדון והממלכה כולה, בעקבות בקשתה של המלכה.

"היא לא מרגישה שזה ראוי לאור הנסיבות הנוכחיות", אמר גורם בארמון בקינגהאם בתחילת השבוע. היא תבלה את יום הולדתה באופן פרטי בארמון ווינדזור, שם היא ובעלה, הנסיך פיליפ ב ה-98, שוהים בתקופה האחרונה ללא מגע עם אנשים מבחוץ. בני משפחתה צפויים לברך אותה בשיחת וידאו.

המלכה אליזבת, במהלך חג הפסחא בארמון וינדזור, אנגליה 21 באפריל 2019. רויטרס
חוגגת בצנעה. המלכה אליזבת באירועי הפסחא, בשנה שעברה/רויטרס

באופן מסורתי, מטחי הכבוד נורים בימי ההולדת של המלכה ממגדל לונדון ומהייד פארק. בנוסף לכך, אין חובה השנה על מבני ממשל ומועצות מקומיות להניף את דגל הממלכה בראש התורן, כפי שנהוג מדי שנה, והן עשו זאת על פי בחירתן ובהתאם להנחיות הריחוק החברתי שפרסמה הממשלה כחלק מהמאבק בנגיף. כמו כן, לא יתקיים המצעד השנתי לציון יום הולדתה, שבדרך כלל נערך ביוני, ואין בשלב זה תכניות חלופיות לציון המאורע.

אליזבת, המונרך המבוגר והוותיק ביותר בעולם, מבלה בדרך כלל את יום הולדתה באופן פרטי, אך השנה האירוע היה מצומצם עוד יותר. האזכור הרשמי היחיד של משפחת המלוכה הגיע דרך טוויטר, שם פרסם ארמון בקינגהם סרט משפחתי פרטי של אליזבת בילדותה, כשהיא משחקת עם אחותה הצעירה והמנוחה מרגרט.

"ראש חבר העמים, ראש הכוחות המזוינים, ראש המדינה ב-16 מדינות והמונרך הוותיק ביותר בהיסטוריה הבריטית. אישה, אם, סבתא וסבתא רבא. יום הולדת שמח, הוד מלכותך!", נכתב.

עוד בוואלה!

הלך בחצר 100 פעמים: בן 99 מבריטניה גייס 12 מיליון ליש"ט לצוותי הרפואה

לכתבה המלאה

המלכה מסרה בשבועות האחרונים כמה הודעות תמיכה לאומה מהארמון, כולל את הנאום הטלוויזיוני החמישי בלבד ב-68 שנות שלטונה. אתמול מסר הצהרה חריגה גם בעלה פיליפ, שפרש מהחיים הציבוריים לפני שלוש שנים, שבה הודה לצוות הרפואיים הנאבקים בנגיף.

אליזבת נולדה ב-21 באפריל 1926 במרכז לונדון, ללא ציפיה להפוך למלכה. אביה, ג'ורג' השישי, קיבל את הכתר רק אחרי שאחיו הבכור אדוארד השמיני פרש מהכס אחרי שהתחתן ב-1936 עם ווליס סימפסון האמריקנית. אליזבת עלתה לכס המלכות ב-1952, בגיל 25, ועקפה את סבתה של סבתא שלה, המלכה ויקטוריה, עם משך תקופת המלוכה הארוכה ביותר בבריטניה בספטמבר 2015

וירוס הקורונה הגיע גם למשפחת המלוכה הבריטית, כשבחודש שעבר נדבק בנה הבכור של המלכה ויורש העצר, הנסיך צ'ארלס, שהחלים מאז. מספר המתים בממלכה הוא החמישי בגובהו בעולם, והיא נמצאת בשבוע הרביעי לסגר, שבמסגרתו מרבית העסקים סגורים והאזרחים נדרשים להישאר בבתיהם. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון חלה בעצמו אחרי שנדבק בנגיף, ומוקדם יותר החודש אף אושפז בטיפול נמרץ. הוא מחלים בימים אלו במעונו הפרטי מחוץ ללונדון, בזמן שהעביר זמנית את סמכויותיו לשר החוץ שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully