וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודש של סגר בבתים, ילדי ספרד יוכלו "לשאוף אוויר"

ראש הממשלה הכריז על ההקלות, לאור ההצלחה המסתמנת בהאטת מגיפת הקורונה במדינה. עם זאת, הוא יבקש להאריך את מצב החירום על מנת למנוע התפרצות מחודשת. ארגונים למען בריאות הילד הזהירו מההשלכות של השארתם הממושכת בבתים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ספרד תאפשר לילדים הסגורים בבתים מאז אמצע החודש שעבר "לשאוף אוויר צח", אחרי הביקורת מצד ראשת עיריית ברצלונה ואזהרות של ארגונים למען בריאות הילד. ראש הממשלה פדרו סנצ'ס מתכנן בהקלות מ-27 באפריל, אך יבקש מהפרלמנט להאריך את מצב החירום עד 9 במאי כדי שהצלחה בבלימת המגיפה תימשך.

אתמול נמשכה מגמת ההתמתנות במספר המתים במדינה 410, הנתון הנמוך ביותר זה קרוב לחודש, בהשוואה לשיא שנרשם ב-2 באפריל, אז מתו 950 איש מהווירוס. המספר הכולל של המתים במדינה הגיע ל-20,453, השלישי בגובהו בעולם אחרי ארצות הברית ואיטליה. מספר הנדבקים עלה ל-195,944 בהשוואה ל-191,726 יום קודם לכן. 15.6% מקרב החולים הם אנשי רפואה.

אף שמשרד הבריאות הזהיר כי ייתכן שהירידה נובעת בשל סוף השבוע, שבמהלכו נרשמים עיכובים בדיווחים של הרשויות המקומיות, נראה שהסגר הנוקשה נושא פרי ויאפשר להקל על המגבלות. ביום שני שעבר שבו לפעילות ענפי הבנייה והייצור אחרי השבתה של כמעט חודש.

ילדים במרפסת בית בעיר קוונקה, ספרד, 10 באפריל 2020. רויטרס
"מטפסים על הקירות". ילדים במרפסת בעיר קוונקה, בשבוע שעבר/רויטרס

על ראש הממשלה הופעל לחץ חברתי הולך וגובר לאפשר לילדים לצאת מבתיהם, ומנהיג האופוזיציה השמרנית פבלו קסדו צייץ כי "הגיבורים הקטנים האלה כבר מטפסים על הקירות". עם זאת, לפי סקר שפורסם 59% מהנשאלים סברו כי יש להמשיך בסגר כמו שהוא. לפי הדיווחים, ההקלות יהיו תקפות רק לבני 12 ומטה, אך זה טרם אושר.

הקואליציה הספרדית לזכויות הילד הזהירה מפני בעיות נפשיות ופיזיות בקרב ילדים כתוצאה מהסגר וקראה לאפשר להם לשחק בחוץ ולעשות פעילות גופנית מסוימת. עדיין לא ברור כיצד תתנהל יציאתם המבוקרת של הילדים מהבתים, שלפי ראש הממשלה תהיה מוגבלת ונתונה לתנאים מסוימים. הוא דן אתמול בנושא עם מנהיגים אזוריים בהמשך לעצתם של רופאי ילדים.

במדינות אחרות ביבשת, כמו דנמרק, נפתחו בתי ספר יסודיים, ובנורבגיה יחזרו היום הילדים לגנים. בגרמניה ייפתחו חלק מבתי הספר ב-4 במאי, כשכמה מדינות מחוז כבר יאפשרו זאת החל מהיום. עם זאת, אף אחד מהמדינות הללו לא נפגעה קשה כמו ספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully