וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין דחה את מצעד הניצחון על הנאצים בשל הקורונה

16.4.2020 / 19:53

נשיא רוסיה אמר כי בשל המגיפה יהיה מסוכן מדי להתכנס בכיכר האדומה במוסקבה כמדי שנה במאי, לציון תבוסתה של גרמניה במלחמת העולם השנייה. האירוע, שהיה בראש האג'נדה הפוליטית של הקרמלין, הוזז למועד לא ידוע

בווידאו: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתייחס לנגיף הקורונה/צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה היום (חמישי) על דחיית מצעד יום הניצחון לציון 75 שנה לתבוסת גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה. האירוע חגיגי, שהיה בראש האג'נדה הפוליטית של הקרמלין, ייערך בהמשך השנה.

פוטין, שפרצופו היה חמור סבר, אמר כי בשל המגיפה, התכנסויות ציבוריות בכיכר האדומה הן מסוכנות מדי. "הסיכונים הקשורים למגיפה, שטרם הגיעה לשיא, הם גבוהים במיוחד, ואין לנו את הזכות להיערך למצעד ולאירועים חגיגיים אחרים", אמר נשיא רוסיה, שדבריו שודרו בטלוויזיה הממלכתית.

דחיית המצעד מצטרפת להחלטתו של פוטין לדחות את משאל העם שהיה אמור להתקיים החודש, ולעגן שינויים בחוקה שהוי מאפשרים לו להישאר בתפקידו עד 2036. שני האירועים היו בראש סדר העדיפויות של הקרמלין במשך חודשים, וההחלטה הכואבת לדחות אותם התקבלה לאחר שבועות של השתהות.

פוטין הורה על השבתה חלקית של הכלכלה עד 30 באפריל, והוא הזהיר לאחרונה את הרשויות להיערך לתרחיש הקיצוני ביותר, בשל הזינוק במספר הנדבקים ברוסיה.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך שיחת וידאו עם חברי מועצת הביטחון במעונו במוסקבה 16 באפריל 2020. רויטרס
המגיפה לא הגיעה לשיאה ברוסיה. פוטין, היום/רויטרס

מאז תקופת ברית המועצות, "יום הניצחון" היה החג החשוב ביותר במדינה, ששיקף את המספר העצום של הקורבנות שאיבדה בתקופת המלחמה. על פי הנתונים הרשמיים, 27 מיליון איש מתו באותן שנים, כשחלק מההיסטוריונים סבורים שייתכן שהמספר גבוה יותר.

בין המנהיגים הזרים שהיו אמורים להשתתף השנה במצעד, שכלל 14 אלף חיילים ו-300 כלי רכב צבאיים, היו נשיא סין שי ג'ינפינג ונשיא צרפת עמנואל מקרון. החיילים כבר החלו בחזרות למצעד, שאמור היה להציג את עוצמת הצבא הרוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully