וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין שוקל להשתמש בצבא כדי לבלום את התפשטות הקורונה

נשיא רוסיה הזהיר כי המצב מחמיר, וכי "אפשר וצריך" להשתמש במשאבי הכוחות המזוינים. מערכת אלקטרונית להנפקת אישורי יציאה מהבתים במוסקבה חווה תקלות, ובתי חולים בעיר חוששים מקריסה. שיא יומי במספר הנדבקים - 2,774 - ומספר המתים עלה ל-170

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה ברוסיה רשם שיא יומי היום (שלישי), עם 2,774 מקרים מאובחנים, ובסך הכול 21,102 ברחבי המדינה. על פי המרכז הלאומי לטיפול בנגיף, מניין המתים עלה ל-170, אחרי 22 מקרים חדשים במהלך הלילה.

לפי הנשיא ולדימיר פוטין, המצב במדינה מחמיר, וייתכן שיהיה צורך לעשות שימוש בצבא כדי לבלום את המגיפה. זאת בזמן שבמדינות אחרות באירופה נרשם שיפור במצב, וחלקן מקלות בסגר שהטילו כדי לעצור את התפשטות הווירוס, שגבה את חייהם של כ-110 אלף איש ברחבי עולם. קרוב לשני מיליון בני אדם נדבקו.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשיחת וידאו על משבר הקורונה, 13 באפריל 2020. רויטרס
המצב במוסקבה קשה במיוחד. פוטין, אתמול/רויטרס

בשיחת וידאו עם בכירים בממשלו, שהתקיימה אתמול, אמר פוטין כי "אפשר וצריך להשתמש בכל היכולות" שיש לצבא רוסיה. "אנחנו רואים שיש שינוי במצב כמעט בכל יום, ולרוע המזל, השינוי אינו לטובה. מספר החולים גדל, כולל יותר ויותר מקרים קשים של המחלה. השבועות הקרובים יהיו מכריעים בהיבטים רבים".

פוטין, שנאלץ לדחות את משאל העם שהיה אמור להתקיים החודש ולאפשר לו להמשיך לשלוט עד 2036, הצביע על מדינות אחרות באירופה, כמו איטליה, שהשתמשו בצבא שלהן בתגובתן למשבר. "עלינו להשתמש בניסיון הזה", אמר. אף שמספר המתים הרשמי ברוסיה נמוך משמעותית מאשר במדינות רבות אחרות באירופה כמו איטליה, ספרד וצרפת, מומחים מזהירים כי המדינה נמצאת רק בשלבים הראשונים של המגיפה.

עוד בוואלה!

ממשלת רוסיה שולחת מסרים סותרים בנושא הקורונה, ואזרחיה נותרים מבולבלים

לכתבה המלאה
רחובות מוסקבה בזמן הבידוד, רוסיה - 14 אפריל 2020. AP
האזור שנפגע באופן הקשה ביותר. מוסקבה במהלך הסגר/AP

סגר הוטל על עיר הבירה מוסקבה, האזור שנפגע בצורה הקשה ביותר, כמו גם בכמה אזורים אחרים, ועל התושבים להישאר בבתיהם פרט למקרים חיוניים. מוסקבה השיקה מערכת אלקטרונית להנפקת אישורי יציאה מהבתים, אך בעיות טכניות גרמו לשיבושים, וגורמים רשמיים אמרו כי מתקפות סייבר גרמו לכך.

בנוסף לכך, רופאים בעיר הזהירו כי בתי חולים מתקרבים לקצה היכולת שלהם. בסרטון שהועלה לרשתות החברתיות נראו עשרות אמבולנסים עומדים בתור בכדי לפנות חולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully