וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיור לממלא המקום והסמכות לפטר שרים: בליץ החקיקה לקראת הקמת הממשלה

21.4.2020 / 13:31

לפי הסיכום בין הליכוד וכחול לבן, הכנסת תחל בימים הקרובים לקדם חוקים שיאפשרו את עיגון ההבנות ביניהן בחקיקה, ומיד לאחר מכן יגישו 61 חברי כנסת בקשה להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו. השבעת הממשלה צפויה להתרחש בהקדם, ברקע חשש מפסילה אפשרית של נתניהו בבג"ץ

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אביחי ברוך

אחרי ההסכם בין הליכוד לכחול לבן על הקמת ממשלה בראשות נתניהו וגנץ, הכנסת צפויה להתחיל בימים הקרובים בבליץ חקיקה למימוש חלקים ממנו, עוד לפני הקמת הממשלה הבאה.

לפי הסיכום, כחול לבן, הליכוד ושאר מפלגות גוש הימין צפויות לקדם כעת תיקון לחוק יסוד: הממשלה וחוקים נוספים באופן שיאפשר את עיגון ההסדר ביניהן בחקיקה. אחד התיקונים למשל נועדו להבטיח כי לא יהיה צורך בהשבעת ממשלה חדשה בתום תקופת כהונת נתניהו, בתום 18 חודשים. תיקון נוסף נועד להבטיח שראש הממשלה לא יכול לפטר שרים מהגוש של כחול-לבן אלא רק ממלא מקומו יוכל לעשות זאת, ובהתאם, עם חילופי ראש הממשלה, רק נתניהו כממלא-מקום יוכל לפטר או למנות את שרי גוש הליכוד. בנוסף, תקודם הצעת חוק שתעגן את מעמדו של ממלא מקום ראש הממשלה באופן שיהיה זכאי גם לאבטחת אישים, דיור ומשרד.

דיון במליאת הכנסת, 17 במרץ 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
לאחר יותר משנה, הכנסת תשוב לפעולה סדירה/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

אחרי שיסיימו את הליך החקיקה או בסמוך לסיומה, יגישו כחול לבן, הליכוד ושאר השותפות בימין מכתב עם 61 חתימות של חברי כנסת בדרישה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעוד שבועיים ויומיים תסתיים תקופת 21 הימים שניתנו לחברי הכנסת להגיש בקשה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת שהסכים לכך. אם הנשיא ריבלין יטיל את המלאכה על נתניהו, יעמדו לרשותו שבועיים נוספים כדי להשביע ממשלה.

עוד בוואלה!

אחרי 3 מערכות בחירות, גנץ העניק לנתניהו חסינות פוליטית שתשמור אותו בשלטון

לכתבה המלאה

עם זאת, ההערכה היא כי הקואליציה המתגבשת לא תמתין עם השבעת הממשלה, כדי לצמצם את חלון הזמן שבו בג"ץ יוכל לעצור את השבעת הממשלה הצפויה, במידה ויכריע כי נתניהו לא יוכל להרכיב את הממשלה בשל כתב אישום שעומד נגדו. לאחר השבעתה של הממשלה, יוקמו הוועדות הקבועות בכנסת ה-23, וזו צפויה להתחיל בעבודתה באופן סדיר, יותר משנה אחרי שפוזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully