וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגעים בין כחול לבן לליכוד נמשכים; ליברמן לגנץ: "נתניהו מושך זמן"

במפלגתו של גנץ טרם החליטו כיצד יפעלו אם עד מחר לא תושג פריצת דרך במו"מ בין הצדדים. יו"ר כחול לבן צפוי לאשר קידום חקיקה פרטית בכנסת, אך טרם החליט לאיזה מהחוקים ייתן פטור מחובת הנחה שיאפשר קידום צהיר להצעות החוק נגד רה"מ. יו"ר ישראל ביתנו: "נתניהו לא יחתום"

-

בכחול לבן ממשיכים בשיחות עם הליכוד גם הערב (ראשון), וטרם החליטו כיצד לנהוג אם עד מחר לא תושג פריצת דרך במגעים בין הצדדים. בשלב ראשון יו"ר כחול לבן בני גנץ צפוי לאשר לקדם חקיקה פרטית בכנסת, אך הוא עוד לא החליט לאיזה מהחוקים לתת פטור מחובת הנחה שיאפשר קידום מהיר להצעות החוק נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן פנה לגנץ ואמר כי "כמי שמכיר את נתניהו טוב מכולם, אני מעריך שהוא לא יחתום איתך על הסכם קואליציוני לא היום ולא מחר. בינתיים כל מה שהוא עושה זה למשוך זמן". ליברמן דרש מיו"ר כחול לבן לאשר מחר את חמשת החוקים שהגישה מפלגתו, בהם הפסקת כהונה של ראש ממשלה בממשלת מעבר שהוגש נגדו כתב אישום, התפטרות ראש הממשלה או שר עקב הגשת כתב אישום והצעת חוק החלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן.

עוד הוסיף יו"ר ישראל ביתנו כי "יש לתת לכל החוקים הנ"ל פטור מחובת הנחה, להורות על הקמת ועדה מיוחדת לקידומם ולהעביר אותם במליאת הכנסת לפני ה-7 במאי, מועד סיומם של 21 הימים עד להתפרזות הכנסת. מחר הוא היום האחרון, מבחינה טכנית, על מנת להספיק ולהעביר את החוקים הנ"ל.

יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בתום פגישתם בכפר המכביה, 9 במרץ 2020. קובי ריכטר, TPS
גנץ וליברמן/TPS, קובי ריכטר

לוואלה! NEWS נודע כי בשבועות האחרונים שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, ניסה לשכנע את גנץ להתפשר בסוגיות המשפטיות שבלב המשא ומתן להקמת ממשלת חירום עם הליכוד. לדברי גורמים המעורבים במשא ומתן, רמון נפגש ושוחח עם גנץ וניסה להציג נוסחאות שיגשרו על הפערים המשפטיים בנושא פסקת התגברות שתמנע מבג"ץ לפסול את מועמדותו לראשות הממשלה כנאשם בפלילים וכן בנוגע לוועדה למינוי שופטים, סוגיות המחלוקת במו"מ.

עוד בוואלה!

המו"מ להקמת הממשלה: חיים רמון ניסה לשכנע את גנץ להתפשר בסוגיות המשפטיות

לכתבה המלאה

בשבוע שעבר הודיע גנץ בישיבת סיעת כחול לבן כי בכוונתו להפעיל את הכנסת באופן מלא החל מהשבוע, כפי שהתחייב עם בחירתו לתפקיד יו"ר הכנסת. בצל המבוי הסתום במו"מ, יו"ר כחול לבן כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי הוא אינו יודע אם אכן תוקם ממשלה. הוא ציין כי לצד דרישותיו הנוגעות לסוגיות חוקתיות ומשפטיות, ידרוש כלים שיסייעו לו ולאנשיו להיות חלק פעיל במאבק בנגיף הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully