וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הקשישים שאובחנו כחולי קורונה בשוגג זועמות: "מזעזע, אין למי לפנות"

18.4.2020 / 11:28

לאחר בדיקה חוזרת, 49 הדיירים ואנשי הצוות במוסדות באשדוד ובאשקלון שאובחנו בטעות כנשאים - נמצאו שליליים לנגיף. בני המשפחה מתחו ביקורת חריפה על ההתנהלות, במיוחד משום שחלק מהקשישים אושפזו במחלקות קורונה: "יש בנו כעס. זה ממש מפחיד"

צילום: אשקלון ניוז, עריכה: אביחי ברוך

שישה אנשי צוות מהמוסד הגריאטרי "בית הדר" באשדוד נמצאו היום (שבת) שליליים לקורונה בבדיקות החוזרות, לאחר שאובחנו בשוגג כחולים בנגיף. ממצאי הבדיקות מצביעים כי 49 הקשישים ואנשי הצוות במוסד ובבית האבות "זהבית" באשקלון שאובחנו כנשאים - אינם חולים בקורונה.

בני משפחותיהם של הקשישים מתחו ביקורת חריפה על ההתנהלות ואמרו כי "זה מזעזע, לא ידענו בכלל מה נסגר". חן אהרוני, שאביה הנזקק להנשמה באופן כרוני פונה לקפלן, הביעה זעם על פינויו לבית החולים. "אני שמחה שהוא לא נדבק, אבל יש בנו כעס כי אין למי לפנות", אמרה. "הוא בסיכון והוא הוכנס למחלקת הקורונה. זה ממש מפחיד - בעיקר עכשיו כשאנחנו יודעים שמדובר בטעות".

בית האבות בית הדר באשדוד. אתר רשמי, אתר רשמי
"יש בנו כעס, אין למי לפנות". בית האבות "בית הדר" באשדוד/אתר רשמי, אתר רשמי

לבקשת המוסד, נערכו בדיקות קורונה לדיירי "בית הדר" באשדוד. 14 הקשישים אובחנו כחיוביים לנגיף, ואושפזו בעקבות כך במחלקות הקורונה בבתי החולים "אסותא" באשדוד, קפלן ברחובות וברזילי באשקלון. משום שלא הראו תסמינים, הדבר העלה את חשדם של אנשי הצוות, ולכן נערכו להם הבדיקות החוזרות. כעת קיים חשש כי הקשישים, שנמצאו שליליים לנגיף, נדבקו בקורונה במחלקות בהן אושפזו.

בעקבות הטעות ב"בית הדר", נערכו בדיקות חוזרות גם ל-29 דיירים בבית האבות "זהבית" באשקלון - ואף הן העלו כי הקשישים אינם חולים. זאת, בנוסף לשלושה שנמצאו שליליים בבדיקות הראשונות. במקרה זה, החולים לא פונו עדיין לבתי החולים ונשארו בבידוד בבית האבות.

"היינו בלחץ אבל עכשיו הכול בסדר", אמר סמי סאם, דייר בבית האבות. "הנהלת המקום דאגה לנו. עברנו תקופה קשה אבל עכשיו אנחנו בסדר. במשך שלושה שבועות לא נתנו לנו להסתובב בחוץ, אבל עכשיו כולם נושמים לרווחה".

גם ויקטור אוחיון, דייר נוסף בבית האבות, אמר שכעת המצב תקין. "אנחנו מרגישים בסדר עכשיו", סיפר. "היינו מאוד מודאגים. ביום שני עשו בדיקות וקיבלו תשובה אתמול שזה חיובי ועכשיו הודיעו לנו שזה שלילי. תודה לאל - הכול נקי".

עוד בוואלה!

המחדל בבתי האבות: 29 דיירים נוספים שאובחנו אמש כחולי קורונה נמצאו שליליים

לכתבה המלאה
הצוות של בית החולים ברזילי בבית האבות "זהבית" באשקלון, שם ישנו חשד לטעות בביקות הקורונה של של 29 חוסים (2020\04\17). דוברות אשקלון, אתר רשמי
צוות בית החולים ברזילי בבית האבות "זהבית"/אתר רשמי, דוברות אשקלון

את הבדיקות ב"בית הדר", שהתבררו ככוזבות, ביצע מכון ויצמן. בעקבות כך, המעבדה במכון הפסיקה לקבל בדיקות חדשות וכעת מתבצעת בה בחינה של כלל פרוטוקולי הבדיקות.

מכון ויצמן מסר כי העמיד לרשות משרד הבריאות "מעבדה מתקדמת, שפועלת בפיקוחו ובאחריותו הבלעדית של משרד הבריאות. לפי הנחיות חד-משמעיות של משרד הבריאות, בדיקות שתוצאתן גבולית - כפי שהיה במקרים אלה - נקבעות כחיוביות. מכון ויצמן למדע ומשרד הבריאות משתפים פעולה באופן מלא וחיובי, על בסיס הערכה מקצועית הדדית".

במשרד הבריאות התייחסו לטעות באבחון דיירי "בית הדר" וטענו כי קיימת בעיה באחד משלבי תהליך האבחון במעבדה. "בהמשך למבצע הדיגומים המקיף המתבצע בבתי אבות, התגלו מספר חולים מונשמים מאומתים לקורונה במוסד בית הדר באשדוד. המטופלים המונשמים הועברו לבתי חולים כלליים להמשך טיפול. בדיקות חוזרות שנעשו לאחר הגעתם לבית החולים נמצאו שליליות. הועלה חשד לבעיה באחד משלבי תהליך האבחון במעבדה. הנושא נמצא כעת בתחקיר מעמיק".

במשרד הדגישו כי "בדיקות חוזרות של חולים ומטפלים נוספים מהמקום תעשנה ככל שיידרש. החולים המונשמים שהועברו לבתי החולים נמצאים כעת בבידוד, ונבחן המקום המתאים להמשך אשפוזם כך שלא יידבקו במקרה בו חלקם אינם חולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully