וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולה קורונה ראשון אובחן בבית אבות משען ברמת אפעל, הדיירים הוכנסו לבידוד

14.4.2020 / 21:37

הדייר פונה לבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שמצבו הידרדר, שם עבר בדיקה ונמצא חיובי לנגיף. דיירת נוספת שפיתחה תסמינים הועברה לאיכילוב. כל השוהים במקום עברו בדיקות וממתינים לתוצאות. בנו של החולה: "הוא בקריסת מערכות, צריך לוודא ששאר הדיירים מטופלים"

מד"א ערך בדיקות קורונה לדיירים ולצוות בבית האבות "מעון הורים" בירושלים/צילום: מאיה הורודניצ'אנו

בבית האבות משען ברמת אפעל אובחן היום (שלישי) חולה קורונה. מדובר בחולה הראשון בבית האבות, ובמהלך היום הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר. דיירת אחרת שפיתחה תסמינים הועברה לבית החולים איכילוב.

שאר הדיירים ואנשי הצוות נכנסו לבידוד. אתמול נלקחו בדיקות מ-15 אנשים בבית האבות, והיום הושלמה נטילתן. סך הכל הוכנסו לבידוד 23 דיירים במתחם ורופא.בנו של החולה סיפר לוואלה! NEWS כי "ביום שישי הודיעו לנו שיש לו חום, כמובן ששאלנו ישר אם זה קורונה ואמרו שיש לו דלקת בשתן". הוא הוסיף כי "לפני יומיים זה הפך לדלקת ריאות, אבל עדיין אמרו שלא קורונה, ונתנו לו אנטיביוטיקה. היום ביקשו שנבוא לפנות אותו למיון". לדברי הבן, "במיון ישר קבעו שהמצב קשה ועשו בדיקת קורונה שחזרה חיובית, הוא בקריסת מערכות ולא ינסו החייאה, ביקשו שנבוא להיפרד ממנו".

בנו של החולה הוסיף כי המשפחה לא יודעת כרגע בוודאות אם הוא היה בבידוד מאז יום שישי. "קיבלנו מידע סותר מהצוות, מה שחשוב כרגע זה לוודא שמטפלים בשאר הדיירים. מי שנידבק זה גזר דין מוות", אמר הבן. "לא ברור למה לא פינו אותו לפני כן ולמה הוא לא היה בבידוד מוחלט. אתמול עשו לכל המחלקה בדיקות קורונה אבל אין תוצאות עדיין".

היחידה המיוחדת לטיפול במצבי חירום בבית חולים שיבא תל השומר, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
בית אבות נוסף שבו חלו דיירים. צוות רפואי מתמגן מפני נגיף הקורונה/ראובן קסטרו

בהודעה שהועברה מטעם בית האבות לדיירים אמרה ההנהלה כי עיקר תשומת הלב מוקדשת כעת לטיפול בהם, בדגש על פעולות הבידוד. "אנו פועלים כעת לייצר מצב שכל דייר במחלקה יהיה בבידוד נפרד", אמרו. "מחר יבוצע חיטוי במחלקה. אנחנו ממתינים כמוכם לתשובות הבדיקות שבוצעו אתמול. אנחנו לוחצים לקבל את התשובות במיידי".

זהו המקרה השלישי של בית אבות מרשת משען שבו נדבקו דיירים בנגיף הקורונה. 13 דיירים מבית האבות משען בבאר שבע מתו מנגיף הקורונה. גם בבית האבות של הרשת בחולון נדבקו כמה מהדיירים, והשאר נמצאים בבידוד. מעבר לכך, גם בבתי אבות נוספים נדבקו חלק מהדיירים בקורונה, כמו בית האבות יוקרה ביבנאל ובית האבות מגדל נופים בירושלים.

מרשת משען נמסר כי "דייר במחלקת רימון בבית הדיור משען באפעל, חש לא בטוב. הוא פונה לבית החולים שיבא תל השומר, שם נערכה לו בדיקה והתגלה כי הוא נושא את הנגיף. הדייר מאושפז בשיבא. הודעה נמסרה למשפחתו. מטעמי זהירות והגנה על הדיירים, מחלקת רימון תוכנס לבידוד וגם כל מי שיש לבודד על פי הנהלים".

עוד בוואלה!

13 דיירים ממשען בבאר שבע כבר מתו מקורונה: "רשלנות של משרד הבריאות"

לכתבה המלאה
בית האבות משען בבאר שבע שבו מתו דיירים שנדבקו בקורונה. אתר החדשות באר שבע נט, אתר רשמי
בית האבות משען בבאר שבע/אתר רשמי, אתר החדשות באר שבע נט

במקביל, כמה ממשפחות דיירי "משען" באר שבע מתכוונות להגיש ביום ראשון תלונה במשטרה בגין טיפול לקוי והתנהלות לא אחראית של בית האבות. מרשת משען מסרו בתגובה: "אין שום עילה או סיבה מוצדקת לפתיחה בחקירה. אין לנו ספק שהמשטרה לא תיתן ידה לתעלולי יחצנות של גורמים ערלי לב וחסרי אחריות שמנצלים משפחות בשעת אבלן כדי לייצר כותרות סנסציוניות שאין להן כל בסיס".

ברקע המשבר המתמשך בהתפשטות הנגיף בבתי האבות ברחבי הארץ, משרד הבריאות ומד"א החלו אתמול ב-3,000 בדיקות קורונה יזומות בדיור מוגן. זאת בהמשך להחלטתו של מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, לפיה במקום בו התגלה חולה קורונה ייבדקו כל דיירי וצוות בית האבות. יותר מ-20 דיירי בתי אבות מתו בישראל כתוצאה מנגיף הקורונה מאז פרוץ המגיפה.

(עדכון ראשון 20:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully