וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת בית אבות ושני אנשי צוות נדבקו בקורונה: "עומס לא אנושי"

4.4.2020 / 23:15

חמישה קשישים, דיירי "הבונים החופשיים" בנהריה, חלו גם הם בנגיף. מייסדת המקום, ג'וסלין סייג, סיפרה בשיחה לוואלה! NEWS כי יש מחסור חמור בציוד מיגון ובמטפלים, ומתחה ביקורת על התנהלות המדינה: "לא לוקחים את הנושא ברצינות. יכול להיגרם נזק לקשישים"

המאבק בקורונה: שוטרים סמויים חשפו בית כנסת ברכסים שפעל בניגוד להנחיות/צילום: משטרת ישראל

(בווידאו: שוטרים סמויים חשפו בית כנסת ברכסים שפעל בניגוד להנחיות)

עובדת נוספת בבית האבות "הבונים החופשיים" בנהריה נמצאה היום (שבת) חיובית לנגיף הקורונה. בכך, עלה מספר החולים מבית אבות זה לשמונה בני אדם. חמישה מהם קשישים בני 75-97 שמאושפזים במצב קל במרכז הרפואי לגליל בעיר. קשיש נוסף מבית האבות, בן 91, אושפז בבית החולים כשהוא סובל מדלקת ריאות, במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם. טרם התקבלו תוצאות הבדיקה לגילוי קורונה שנערכה לו.

אחת משלוש העובדות שחלו היא ג'וסלין סייג, שייסדה את בית האבות עם בעלה לשעבר, מיקי סייג, ומנהלת את המקום יחד איתו. "לא היה לי שום מושג שחליתי בקורונה, לא היה לי שום תסמין", סיפרה ג'וסלין בשיחה לוואלה! NEWS. "בשבועות האחרונים הייתי בחופשה בבית. בשבוע שעבר, כשעשינו את הבדיקות לכל הקשישים ולכל העובדים, גם אני נבדקתי ויצאתי חיובית. ביום רביעי הקרוב אני אמורה לעבור בדיקה נוספת, ואני מקווה שהיא תצא שלילית הפעם".

מחלקת חולי הקורונה בבית החולים איכילוב בתל אביב 19 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"זה מקום רגיש. יכול להיגרם נזק לקשישים"/ראובן קסטרו

לאחר התפשטות הקורונה בבית האבות, מ-30 העובדים במקום נותרו רק הבעלים, שעובדים מהבית, ארבעת ילדיהם, וכן אחות המקום העובדת סביב השעון. בימים רגילים מתחלקים במשימה הזו 5 אחים ואחיות. "העומס בלתי אנושי. אנחנו עובדים בלי עובדים והילדים בחזית", תיארה. "למה המדינה לא שולחת לנו חיילים? לפחות שישב מישהו בכל קומה ויראה שהקשישים מקיימים את הבידוד ולא יוצאים".

ג'וסלין לא חסכה בביקורת, ואמרה כי הצעדים שהמדינה נוקטת למאבק בנגיף אינם מספיקים, וכי אין מספיק ציוד מיגון במוסדות בהם מאוכלסים קשישים. "בית אבות כמו בית חולים, זה מקום רגיש. אם באמת היו לוקחים את הנושא ברצינות, היו דואגים קודם כל לבדיקות, לצוותים של רופאים, אחיות ומטפלים בבתי חולים, בתי אבות ומוסדות רפואיים אחרים", אמרה. "אז, היינו יודעים מוקדם הרבה יותר מי חולה ומי בריא. כל אחד יכול להבין את זה, וכל אחד יכול להבין איזה נזק יכול להיגרם לקשישים. זו פאשלה מאוד מאוד רצינית".

עוד בוואלה!

בהוראת הביטוח הלאומי: מאות קשישים בבתי אבות לא יקבלו טיפול סיעודי

לכתבה המלאה
המרכז הרפואי לגלילאתרהוראות הגעה, נהריה. אוגוסט 2013. אדריאן הרבשטיין
בן 91 מבית האבות שאושפז במצב קשה ממתין לתוצאות בדיקת הקורונה/אדריאן הרבשטיין

מי שמנהל יחד עמה את בית האבות, מיקי סייג, אמר בשיחה לוואלה! NEWS כי מעבר לצורך בכוח אדם, הצורך הדחוף ביותר כעת הוא ציוד מיגון. הוא סיפר כי "יש בעיה רצינית של כוח אדם בבית האבות". לדבריו, לא רק שמרבית העובדים נדרשו לבידוד - היתר מפחדים לבוא. "יש חלק שעובדים רק חלקית אצלנו, ועובדים גם במוסדות אחרים וחוששים לבוא כדי לא להעביר את המחלה הלאה", אמר. "במחלקת הרווחה של נהריה הבטיחו לעזור. נראה איך זה יעבוד. שני עשורים אני מנהל את המקום הזה, מעולם לא היה משהו שאפילו מתקרב לזה. עברנו עם הקשישים את המלחמות, את התקפות הטילים, הכל. תמיד הסתדרנו. על דבר כזה אף אחד לא חלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully