וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דיירים בבית אבות בנהריה חלו בקורונה, שני אנשי צוות נדבקו

3.4.2020 / 21:19

בתחילת השבוע אובחן דייר חולה בנגיף, אז נערכו בדיקות לכלל הדיירים וחברי הצוות שהתבררו כחיוביות לנגיף. הודעות נמסרו למשפחות הדיירים והאופוטרופוסים. קשיש נוסף הסובל מדלקת ריאות אושפז ונחשד כחולה בווירוס. מנהל בית האבות: "רוב אנשי הצוות נדרשו להיכנס לבידוד"

צילום: שלומי גבאי, קובי ריכטר/TPS עריכה: שאול אדם

(בווידאו: הסגר בבני ברק בעקבות התפרצות הקורונה)

חמישה קשישים בבית אבות "בית הורים הבונים החופשיים" בנהריה חלו בקורונה. שני עובדים, בהם לפחות מטפלת אחת, אובחנו אף הם כחיוביים לנגיף. מנהל בית האבות, מיקי סייג, אמר כי לאחר שנתגלה השבוע החולה הראשון מבין הדיירים, נמסרה הודעה לבני משפחה והאפוטרופסים של כלל הדיירים. לדבריו, לפני יומיים הגיעה נערכה בדיקה לדיירים וכן לכל אנשי הצוות, שתוצאותיה חזרו אמש עם האבחנה.

בית האבות "בית הורים הבונים החופשיים" הממוקם סמוך לחוף הים בנהריה, הוקם בשנת 1998 ופועל ברשיון משרד הרווחה בניהולם של מיקי וג'וסלין סייג. במבנה ששימש בעבר כפנסיון, מתגוררים 41 קשישים בני כ-100-70, ברמות תפקוד שונות, עצמאיים ותשושים.

מוקדם יותר דיווח המרכז הרפואי לגליל כי למחלקה המבודדת שמטפלת בחולי קורונה הובאו שלושה קשישים מבית האבות, שתי נשים בנות 96 ו-91 וגבר בן 85, שלושתם במצב קל. לאחר מכן נמסר מהמרכז הרפואי כי קשישה נוספת מאותו בית אבות שנדבקה בקורונה, בת 97, אושפזה במחלקה. עוד נמסר כי קשיש נוסף מאותו בית אבות, בן 91, הגיע למרכז הרפואי כשהוא סובל מדלקת ריאות, ועולה חשש כי גם הוא נדבק בנגיף.

מספר הדיירים שהגיעו מבית אבות זה עומד על חמישה, לאחר שביום שני השבוע הובא למחלקה חולה קורונה בן 75, אף הוא במצב קל. הבוקר נמסר כי כל החמישה המאושפזים במצב קל.

מחלקת חולי הקורונה בבית החולים איכילוב בתל אביב 19 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"כמעט כל אנשי הצוות נדרשו לבידוד"/ראובן קסטרו

"אין להם סימפטומים", הבהיר סייג. "זה בדיוק הקטע שהדהים את כולם". הוא הוסיף כי כמעט כל אנשי הצוות הזמינים לו נדרשו עכשיו לבידוד. "אנחנו בבעיה רצינית מאד של כוח אדם. מתוך 32 עובדים במצבה 14 עובדים צריכים לשבת בבית בבידוד. חלק מהשאר מפחדים לבוא. יש חלק שעובדים רק חלקית אצלנו ועובדים גם במוסדות אחרים וחוששים לבוא כדי לא להעביר את המחלה הלאה. במחלקת הרווחה של נהריה הבטיחו לעזור. נראה איך זה יעבוד. שני עשורים אני מנהל את המקום הזה, מעולם לא היה משהו שאפילו מתקרב לזה. עברנו עם הקשישים את המלחמות, את התקפות הטילים, הכל. תמיד הסתדרנו. על דבר כזה אף אחד לא חלם".

מעיריית נהריה נמסר כי "המקרה מטופל ומנוהל על ידי הנהלת מחוז צפון במשרד הרווחה ובמשרד הבריאות. עם היוודע המקרה הראשון, דרשה העירייה לבצע בדיקות לשוהים במקום והבדיקות בוצעו עוד באותו היום. העירייה עומדת בקשר רציף עם בעלי בית האבות הפרטי, ומסייעת ככל שניתן במעטפת הלוגיסטית, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. נאחל מכאן רפואה שלמה ומהירה לחולים".

מתחם בדיקות קורונה בבני ברק, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"החולים לא פיתחו סימפטומים"/ראובן קסטרו

התפשטות התחלואה בקורונה בבתי האבות היא מכשול משמעותי בבלימת הנגיף. אתמול מת הדייר השלישי מבית האבות "משען" בבאר שבע, בו התרחשה הדבקה. הדייר, מיכאל ג'קסון בן ה-87 היה שותפו לשולחן של אברהם ארושס, הדייר הראשון במוסד לדיור מוגן שמת. הדיירת השנייה היא קשישה כבת 98, שסבלה אף היא ממחלות רקע ומתה גם כן בבית החולים.

עשרה דיירים נוספים במוסד אובחנו כחולים, זאת בנוסף לאנשי צוות רבים. 37 מבין הדיירים ואנשי העסק נדבקו בנגיף בסך הכל. "אנחנו חסרים אונים, גם מול ציבור המטופלים וגם מול המשפחות. הדרישה שלנו ממשרד הבריאות להעביר אותם לטיפול במרכז ייעודי לחולי קורונה, לא נתקבלה", אמר מנכ"ל רשת משען, עמרי כהן".

בעקבות הידבקותם של הדיירים, צוות מד"א ערך שלשום בדיקות לקורונה לכל דיירי המקום וכן לאנשי הצוות. "המצב לא טוב, כל עוד לא יעשו בדיקות לדיירים, לראות את כל הקטסטרופה, זה לא ייעצר", אמרה מלי אביעוז, שאביה נמצא עדיין בבית האבות. "הם רוצים קודם כל תסמינים, אבל אם יש תסמינים בגיל הזה - זה גזר דין מוות. אני כועסת על כל העולם, אני זועקת, כולם מפילים על כולם ואף אחד לא יודע שום דבר. אני בפחד אלוהים. עשו לאבא שלי בדיקה רק בגלל שנלחמתי בשבילו, יש כאלה דיירים שאף אחד לא נלחם עבורם".

(עדכון ראשון: 13:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully