וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש להתפרצות נוספת: ארבעה חולים בקורונה התגלו במשען בחולון

בבית הדיור המוגן אובחנו שלשום שתי דיירות שנדבקו בנגיף, לאחר ששני עובדים במתחם חלו. הדיירים אינם נמצאים בבידוד ולא נערכו להם בדיקות. ברשת טענו כי העובדים הפסיקו להגיע למקום לאחר שחלו וכי הדיירים לא מורשים לצאת מהמתחם

המאבק בקורונה: שוטרים סמויים חשפו בית כנסת ברכסים שפעל בניגוד להנחיות/צילום: משטרת ישראל

בדיור מוגן משען בחולון אובחנו שלשום (חמישי) שתי דיירות כחולות בקורונה ופונו לבית החולים. מוקדם יותר השבוע, אובחנו בבית האבות שני עובדים שמאז אינם מגיעים למקום. ברשת משען אמרו כי מדובר בבית אבות של עצמאיים שאינו כולל מחלקה סיעודית.

הדיירים המתגוררים במתחם אינם נמצאים בבידוד בחדרים, אך ברשת אמרו כי מזה כשבועיים הם אינם מורשים לצאת ממנו ולא מתאפשרת כניסה למקום, למעט של צוותי העובדים שנדרשים לאמצעי מיגון. בנוסף לכך, הדיירים סיפרו כי עד כה לא נערכו בדיקות ליתר הדיירים.

בית אבות משען בחולון, שבו נדבקו עובדים ודיירים בנגיף הקורונה. 4 באפריל 2020. פלאש 90, אתר רשמי
"בידוד מהסביבה החיצונית". בית משען בחולון/אתר רשמי, פלאש 90

זהו מקרה שני של בית אבות מרשת משען, שבו נדבקים אנשי צוות בנגיף הקורונה ומדביקים בעקבותיהם דיירים בבית האבות. בבית הדיור המוגן משען בבאר שבע מתו חמישה דיירים, האחרונה שבהם היא ד"ר נליה קרביץ, בת 89 שסבלה ממחלת לב כרונית. היא הועברה למרכז הגריאטרי נאות התיכון ביפו בהוראת משרד הבריאות ביום רביעי שעבר, ומשם לבית החולים איכילוב - שם נקבע מותה. מקרה דומה נוסף אירע דיור המוגן נופים בירושלים שארבעה מדייריו נדבקו ומתו.

בין הדיירים שנדבקו בנגיף בבית האבות בבאר שבע, 26 קשישים מהמחלקה הסיעודית (שלושה במצב קשה), ו-14 אנשי צוות שאובחנו כחולים ושוהים בבידוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צוות בדיקות במשען בבאר שבע, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרביץ, ניצולת שואה, עלתה לארץ בשנת 1973 ועבדה כרופאה בבית החולים סורוקה עד שפרשה לגמלאות. בני משפחתה אמרו היום כי התנגדו להעברתה למוסד ביפו ודרשו לאשפזה, אך לדבריהם נמסר להם כי "אין אופציה אחרת" בהתאם להנחיות משרד הבריאות. קרביץ, מצטרפת לארבעה דיירים נוספים ממשען שמתו אף הם מהנגיף, בהם דיירת נוספת, בת 67 עם ריבוי מחלות רקע קשות. הן מצטרפות ל-45 נדבקים בנגיף ברשת בתי האבות, ששמה עלה לאחרונה בעקבות ריבוי אנשי הצוות והקשישים החולים במרכזיה.

בתוך כך, קרא מנכ"ל רשת משען עמרי כהן לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במשבר בבתי האבות, לאחר שחמישה דיירים בסניף הרשת בבאר שבע מתו מהנגיף, והדבקה נוספת נרשמה בסניף בחולון. "אני זועק הערב את זעקת הקשישים ובתי הדיור המוגן ברחבי ישראל", אמר כהן.

רשת משען מנהלת תשעה בתי דיור מוגן ברחבי הארץ, בהם חוסים אלפי דיירים. לטענת כהן, "מצב הדיירים בבתי הדיור המוגן הוא דקה לפני בני ברק, יש לעשות הכל על מנת שבתי הדיור המוגן לא יהפכו לגרסה קשה יותר של בני ברק". הוא הסביר כי "כשם שהיה נכון ומוצדק להעביר לידי צה"ל את הטיפול בבני ברק, כך מתחייב כעת להעביר לידי פיקוד העורף את הטיפול בבתי האבות".

מנכ"ל רשת משען דרש בשם כל בתי הדיור המוגן בארץ שלושה צעדים, שיש לדעתו לבצע מיידית: בדיקות לכלל הדיירים ואנשי הצוות בכל בתי הדיור המוגן, הטלת צווי חירום שיאפשרו גיוס כח אדם רפואי וטיפולי לבתי הדיור המוגן וחליפות מיגון לכלל אנשי הצוות. כהן הוסיף כי ללא נקיטת הצעדים האלו באופן מיידי, יש חשש להתפרצות בלתי נשלטת בכלל בתי הדיור המוגן. כהן הדגיש כי המשק כולו מושבת והמדינה בסגר על מנת שמערכת הבריאות תתפנה לטפל באופן מיטבי בציבור הקשישים, "אולם לצערנו הרב משרד הבריאות נעדר מהמערכה. יותר מחודש ימים חלף מאז פרצה המגיפה ועד לרגע זה לא קבלנו מסמך מדיניות מנחה מטעם משרד הבריאות", אמר כהן.


(עדכון ראשון 18:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully