וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב מתפקדי העבודה נגד כניסה לממשלה וסבורים שפרץ לא ראוי להנהיג

13.4.2020 / 17:07

רוב מתפקדי המפלגה סבורים שהיו"ר הפר הבטחה לבוחריו בהחלטתו להצטרף לממשלה ושהצעד יביא לחיסולה, ומתנגדים גם למיזוג עם חוסן לישראל. רק 29% מאמינים שזהו "כורח המציאות". 65% לא היו מצביעים לעבודה לו הבחירות היו מתקיימות היום

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

רוב גורף מקרב מתפקדי מפלגת העבודה מתנגד להחלטה של יו"ר המפלגה, עמיר פרץ, להיכנס לממשלת נתניהו-גנץ, וסבורים שהוא אינו ראוי להמשיך בתפקידו - כך עולה מסקר מכון מדגם בראשות מנו גבע שנערך בשבוע שעבר, במדגם מייצג של 704 מתפקדי העבודה, והגיע היום (שני) לידי וואלה! NEWS.

למעלה משני שלישים (68%) מהמתפקדים אינם תומכים בכניסת העבודה לממשלה בראשות נתניהו ברוטציה עם גנץ, ורק 29% תומכים. בשיעורים דומים, למעלה משני שלישים מהמתפקדים חושבים שפרץ הפר הבטחה לבוחריו, ואילו 29% חושבים שכניסתו הצפויה לממשלה עם נתניהו היא "כורח המציאות".

הסקר הוזמן על ידי קבוצת פעילים במפלגת העבודה המתקראת "מחנה האמת", שמתנגדת לכוונת פרץ להיכנס לממשלה ונערכת לסכל את המהלך בוועידת המפלגה שצפויה להתכנס בהמשך. פרץ התחייב כבר פומבית כי אם אכן תוקם ממשלת רוטציה של נתניהו וגנץ והעבודה תיקח בה חלק, ההסכם יובא לאישור הוועידה, שתתכנס לראשונה באופן דיגיטלי לאור מגבלות הקורונה.

הסקר אמנם בוצע בקרב מתפקדים, ולא צירי הוועידה שהם הגוף הבוחר, אך הוא מעיד על הלך הרוח השלילי כלפי פרץ בקרב תומכי המפלגה ובקרב הצירים החופשיים, שאינם מזוהים עם קבוצת כוח כמו ההסתדרות או קק"ל.

מהסקר עולה באופן עקבי כי קרוב לשני שלישים ממתפקדי העבודה מביעים חוסר אמון בפרץ, מהלכיו, ומניעיו. 62% חושבים שהוא אינו ראוי להמשיך בתפקידו, ואילו רק 26% ממשיכים לתמוך בו. גם הכוונה של פרץ לחבר בעתיד את מפלגת העבודה לחוסן לישראל לא מתקבלת בעין יפה. 62% מהמשיבים אמרו שהם מתנגדים למיזוג של העבודה וחוסן לישראל, ורק 30% תומכים בכך.

עוד בוואלה!

בחלוף גל הקורונה הראשון אפשר לומר: אסור לספק לנתניהו תירוץ לשלטון

לכתבה המלאה

באשר לעתיד המפלגה - 57% מהמשיבים חושבים שכניסת העבודה לממשלה תביא לחיסולה, 20% חושבים שהמהלך לא ישנה את מצבה, ורק 14% סבורים שהיא תחייה אותה מחדש. אם הבחירות היו מתקיימות כיום, רוב המתפקדים (65%) לא היו מצביעים למפלגת העבודה, ורק 24% השיבו באופן חיובי. באשר למניע שדוחף את פרץ וח"כ איציק שמולי להיכנס לממשלה, רוב המתפקדים (43%) סבורים שהשניים נכנסים עבור קבלת תיקים, 28% מאמינים שהסיבה היא "התגייסות למען מדינת ישראל", ואילו 13% אמרו שפרץ נכנס לממשלה עבור קידום מועמדותו לנשיאות.

מצד שני, סקר דומה שהוזמן על ידי ח"כ שמולי בסוף החודש שעבר - לפני הכניסה לממשלה - גילה תוצאות שונות. מהסקר שבוצע על ידי מכון סמית לסקרים בקרב 400 מתפקדים עלה כי 50% היו בעד הצטרפותה של העבודה לממשלת אחדות בראשות נתניהו וגנץ, ורק 44% היו נגד.

בבחירות האחרונות, מפלגת העבודה התמודדה ביחד עם מרצ וגשר של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס והתחייבה שלא להיכנס לממשלה בראשות נתניהו, אך השותפות הזו התפרקה לחלוטין מאז הבחירות; לוי-אבקסיס הייתה הראשונה לעזוב את המסגרת המשותפת ולחבור לגוש הימין, ואילו פרץ ושמולי הודיעו בשבוע שעבר על פירוק השותפות עם מרצ לטובת כניסה לממשלה ביחד עם כחול לבן בראשות גנץ. ח"כ מרב מיכאלי, הח"כית היחידה במפלגה שמתנגדת לכניסה לממשלה, דרשה לכנס בהקדם את ועידת המפלגה כדי להביא את המהלך להצבעה. פרץ כבר התחייב לכינוס דיגיטלי של הוועידה, אך מועד כינוסה טרם נקבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully