וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ עמיר פרץ: עובדים על איחוד סיעות עתידי של העבודה וכחול לבן

ברקע המגעים להקמת ממשלה, בשתי הסיעות מתכננים להקים צוותים לעבודה משותפת, כמו גם לקראת מערכות בחירות עתידיות: "הדרך הטובה ביותר לשרת את המדינה". בתוך כך, נתניהו וגנץ נועדו במשך מספר שעות במאמץ להתקדם לקראת הסכם. ח"כ מיכאלי: "קוראת לחברי המפלגה להילחם עליה"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

ברקע המו"מ להקמת ממשלה, ח"כ עמיר פרץ אמר היום (שני) כי בעבודה ובכחול לבן עובדים על איחוד סיעות עתידי של שתי המפלגות, מתוך מטרה לעבוד במשותף. שיתוף הפעולה בין שתי הסיעות יתואם בין חברי הכנסת אבי ניסנקורן (כחול לבן) ואיציק שמולי (העבודה).

פרץ אמר את הדברים בדיון של הוועדה המסדרת שעסק בבקשה של סיעת העבודה להתפצל ממרצ. "הגעתי למסקנה כי בעת הזאת זו הדרך הטובה ביותר לשרת את מדינת ישראל ואזרחי ישראל כולם. הלכנו לאיחוד עם מרצ כדי להחליף את הממשלה בראשות נתניהו, עשינו זאת כדי למנוע אובדן קולות בשמאל וזאת למרות שהבהרנו שהשלם יהיה קטן מסך חלקיו", אמר פרץ בפתח הדיון. "היה סיכון שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה. היום אנחנו לא רואים עין בעין את האופן שצריך לשרת את אזרחי ישראל והחלטתי לבחון את האפשרות לשרת את אזרחי ישראל גם מתוך הממשלה".

גנץ מקבל את פטיש יו"ר הכנסת מעמיר פרץ 26 במרץ 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
ישתפו פעולה גנץ וכחול לבן/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

"כבר בעת הקמת האיחוד אמרתי שאני רואה בגנץ כמועמד לראשות הממשלה, ועשיתי הכל כדי שתקום ממשלה בראשותו", הוסיף פרץ. "לצערי המהלך לא צלח, ומשם הדברים התגלגלו לאיפה שאנחנו היום. החלטתי להמשיך בשיתוף פעולה עם גנץ, ולכן סיכמנו לפתוח בדיאלוג לשיתוף פעולה בין הסיעות וגם בין המפלגות. יוקמו צוותים שיעבדו על שיתוף פעולה פוליטי בהמשך לאיחוד הסיעות".

עוד בוואלה!

לא קורונה, כן סיפוח: אחרי שפירק את כחול לבן, התיאבון של נתניהו רק גובר

לכתבה המלאה

על פי החלטת יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר העבודה פרץ, בשתי המפלגות יקבעו כללים לעבודה משותפת ומתואמת בתוך הכנסת, ובהמשך יוקמו צוותו שיעבדו במשותף על נושאים פוליטיים - כמו גם לקראת "מערכות בחירות בעתיד".

בתוך כך, נתניהו וגנץ נועדו הבוקר במעון ראש הממשלה במשך מספר שעות במאמץ להתקדם לקראת הסכם להקמת ממשלה.

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) אמרה בתגובה להודעה כי "כדי לסדר שני תיקים לעמיר פרץ ואיציק שמולי לא זורקים מפלגה של בן גוריון, רבין ופרס. הם בונים על זה שחברות וחברי המפלגה, שרובם הגדול מתנגד למהלך, יעזבו. אני קוראת לכל חברות וחברי מפלגת העבודה להתגייס עכשיו לקרב, להילחם על המפלגה שלנו ולהתנגד למהלך שמשמעותו היא אחת. אין יותר מפלגת העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully