וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ הודיע על פירוק איחוד העבודה-מרצ; הורוביץ: "מעל באמון הבוחרים"

4.4.2020 / 22:22

יו"ר מפלגת העבודה הודיע ליו"ר מרצ על סיום השותפות בין המפלגות, לקראת כניסתה המסתמנת של המפלגה לממשלה. "עמיר פרץ קובר את מפלגת העבודה קבורת חמור", אמר הורוביץ, שקרא לחברי העבודה לחבור אליהם: "ליצור אלטרנטיבה חדה וברורה מול שלטון הימין"

עריכה: אסף דרורי

יו"ר מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ הודיע הערב (שבת) ליו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ על סיום האיחוד של מפלגות העבודה ומרצ, ברקע ההיערכות של מפלגת העבודה להיכנס לממשלה. מפלגת העבודה העבירה הערב בקשה לוועדה המסדרת, לצורך פירוק הסיעה המשותפת בכנסת ה-23. חברי הכנסת עמיר פרץ ואיציק שמולי צפויים לקבל תיקים כחלק מההסכם בין כחול לבן והליכוד, ואילו ח"כ מרב מיכאלי הודיעה שלא תיכנס לממשלה, אך היא צפויה להישאר חברת מפלגת העבודה והסיעה בכנסת ותצביע באופן עצמאי.

העבודה ומרצ חברו לפני הבחירות האחרונות כחלק מלחץ כבד מאוד בגוש השמאל, ומחשש שאחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה. במסגרת המגעים, בהם היו מעורבים גם אנשי כחול לבן, פרץ סיכם עם יו"ר כחול לבן בני גנץ כי במידה ומפלגתו תיכנס לממשלה - מפלגת העבודה תיכנס יחד איתה.

השותפות, שבה לקחה חלק גם ח"כ אורלי לוי אבקסיס, החלה להתפרק שבוע לאחר הבחירות, כשלוי אבקסיס הודיעה כי אינה תומכת בהקמת ממשלת מיעוט בראשות גנץ, והתפצלה לסיעת יחיד עצמאית של מפלגת גשר. בשבוע שעבר סיכמו פרץ ושמולי עם גנץ על כניסה לממשלה בראשות נתניהו, בניגוד להבטחה מפורשת של העבודה-גשר-מרצ במהלך קמפיין הבחירות, בתמורה לתיק הכלכלה ותיק הרווחה.

עמיר פרץ, ניצן הורוביץ בישיבת סיעת העבודה גשר מרצ, תל אביב 20 בינואר 2020. ראובן קסטרו
פרץ והורוביץ בישיבת הסיעה המאוחדת/ראובן קסטרו

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ תקף את פרץ ,ואמר כי "עמיר פרץ קובר את מפלגת העבודה קבורת חמור. פרץ ושמולי מועלים באמונם של מאות אלפי בוחרים, ומזדחלים כאחרוני העסקנים לזרועות הנאשם מבלפור עבור ג'וב בממשלת ימין". הוא הסביר כי "ההתחייבות שלא לשבת תחת הנאשם נתניהו היתה גם הבסיס לחיבור עם מרצ. פרץ הפר את ההתחייבות הזו, תוך יריקה בפרצופם של כל אלה שנתנו בו אמון". הורוביץ הוסיף: "אני קורא לחברינו בתנועת העבודה - בואו אתנו כדי ליצור אלטרנטיבה חדה וברורה מול שלטון הימין. מרצ תגיש מחר בקשה להתפצל מהעבודה ותוביל שמאל גאה, אידיאולוגי ונאמן לבוחריו".

עוד בוואלה!

לזחול אל הניצחון: שני הנכסים האחרונים שעומדים לרשותו של גנץ

לכתבה המלאה
מצ״ב תמונות מהוועדה המיוחדת להיערכות מערכת ניהול לשנת הלימודים הבאה והחינוך המיוחד. 
25 במרץ 2020. דוברות הכנסת, עדינה ולמן, אתר רשמי
"פרץ קובר את מפלגת העבודה", ח"כ הורוביץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת, עדינה ולמן

גם ח"כ תמר זנדברג (מרצ) תקפה את פרץ, ואמרה כי "עמיר פרץ סיים קריירה פוליטית מכובדת כאופורטוניסט ונוכל ויירשם ככזה בספרי ההיסטוריה". לדבריה, "פרץ רימה את הבוחרים, רימה את מרצ ורכב על גבי השמאל הישראלי לעבר ג'וב עלוב בממשלה בזויה". היא הוסיפה כי "מרצ תמשיך להיאבק בשחיתות, הגזענות והסיפוח כמו שתמיד נלחמה, ותמשיך לשרת את בוחריה כפי שתמיד עשתה". הזנדברג קראה למרב מיכאלי להצטרף למרצ "ולהוביל יחד אתנו את השמאל האידאולוגי בכנסת".

ח"כ נוספת ממפלגת מרצ, יאיר גולן, הצטרף לחבריו וגינה את המהלך של יו"ר העבודה. "‏עמיר פרץ, ברוך שפטרנו מעונשך. רק חבל על רבבות המצביעים שהלכו שולל אחריך", אמר גולן. "תיזכר לעד כמי שיצריו האישיים גברו על שיקול דעתו הערכי והפוליטי. נוח על כיסאך לשלום, ועמוד לגורלך הנקלה לקץ הימים. שלום ולא להתראות".

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully