וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: משרד הבריאות מכין הצעה להטיל סגר על ערים נוספות

12.4.2020 / 13:33

שר הפנים טוען שהמשרד מתכנן להטיל סגר על אזורים נוספים לצד בני ברק ושכונות בירושלים, בהם מודיעין עילית, אלעד, ג'סר א-זרקא ואשקלון. לדברי דרעי, הוא מוביל החלטה שתאפשר שחרור מסגר של 50% מתושבי בני ברק

צילום: רוני כנפו, עריכה: ירדנה עבודי -פוקס

שר הפנים, אריה דרעי, אמר הבוקר (ראשון) כי הוא מוביל מול המל"ל ומשרד הבריאות החלטה לשחרר 50% מתושבי בני ברק מהסגר, ובמקביל להטיל סגר על אזורים נוספים ברחבי הארץ. זאת בהתאם לקריטריונים ושיקולים מקצועיים שהתקבלו גם בירושלים למניעת התפשטות נגיף הקורונה.

לטענת דרעי, בהצעת משרד הבריאות המתגבשת יוטל סגר - מלבד על שכונות בירושלים ועל בני ברק - על מודיעין עילית, אלעד, ג'סר א-זרקא, אשקלון, שכונות מסוימות בבית שמש וריכוזים נוספים. לדברי דרעי, הוא מתנגד לצעד זה שכן מדובר באזורים שאינם "מוקפי אוכלוסיה", כלשונו. "זה עדיין לא קרה אבל זה לא אומר שלא יקרה היום או מחר. משרד הבריאות מכין הצעה כזו".

יו"ר ש"ס אריה דרעי בישיבת סיעה בכנסת, 17 בפברואר 2020. ללא שם, ראובן קסטרו
"הציבור הבין שאנחנו לא מצורעים". דרעי/ראובן קסטרו, ללא שם

השר דחה את הביקורת על כך שההחלטה על סגר בשכונות בירושלים התקבלה רק בשל האופי החרדי של התושבים בשכונות אלה ולא בשל קריטריונים מקצועיים. לדבריו, ההחלטות התקבלו על "בסיס מקצועי וענייני, כל המטרה היא הצלת חיים ודאגה לשלום הציבור".

דרעי טען כי הציבור הבין "שאנחנו לא מצורעים, אנחנו במידה רבה ממושמעים יותר מהציבור הכללי. היו כל מיני הפרות נקודתיות כמו במאה שערים ובבית שמש שלא היו בשליטה שלנו אבל סך הכל הציבור ממושמע". בתדרוך לכתבים חרדים חשף דרעי כי משרד הפנים בראשותו החליט על הקמת "כתר תורה", ישיבה חדשה לאברכים ובחורים חולי קורונה, בדומה למתכונת של המלוניות לחולי קורונה. לדברי דרעי, משרד הביטחון אף מעורב בהחלטה על הקמתה, והיא תוקם בימים הקרובים בשדה חמד.

עוד בוואלה!

מחסומים ומאות שוטרים: סגר הוטל על שכונות בי-ם מחשש להתפרצות קורונה

לכתבה המלאה
מחסומים בבצלאל, ירושלים, 12 באפריל 2020. רוני כנפו
"סך הכל הציבור ממושמע". ירושלים, היום/רוני כנפו

שר הפנים התייחס גם לדיווחים על אסטרטגיית היציאה המסתמנת, הצפויה להקל את ההגבלות על בתי הכנסת בשלב מאוחר יחסית. "מטריד אותי גם איך נחזיר את אורח החיים החרדי למסלול - מתי ייפתחו הישיבות ובתי הכנסת, אנחנו לא יכולים להישאר בסוף התור בלי שיקולים וסיבות מקצועיות", אמר דרעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully