וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20% מהנבדקים בבני ברק וכפר חב"ד חולים בקורונה; בירושלים - 11%

12.4.2020 / 10:10

בני ברק מובילה בשיעור החולים בנגיף ביחס לכמות התושבים - 925 מקרים מאובחנים על כל מאה אלף איש. שיעורים גבוהים נרשמו גם בקריית יערים והתנחלויות אפרת וכוכב יעקב. 4% מסך הנבדקים בג'סר א-זרקא אובחנו כחולים בקורונה. תמונת מצב

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

אחד מכל חמישה נבדקים לקורונה בבני ברק נדבק בנגיף - כך על פי נתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר (ראשון). לפני כשבועיים שיעור החולים עמד על כשליש מסך הנבדקים. העיר מובילה בשיעור החולים ביחס לכמות התושבים - 925 מקרים מאובחנים על כל מאה אלף איש. הבאה בתור נמצאת קרית יערים עם 683 חולים מאובחנים על כל מאה אלף איש, כאשר כ-10% מהנבדקים נמצאו חולים בנגיף.

בכפר חב"ד נמצא כי ישנם 654 חולים על כל מאה אלף איש, וכי כ-20% מהנבדקים נמצאו חולים. בהתנחלות כוכב יעקב נמצא כי ישנם 639 חולים על כל מאה אלף איש, וכי כ-20% מהנבדקים נמצאו חולים. בהתנחלות אפרת ישנם 599 חולים על כל מאה אלף איש, ושיעור החולים מסך הנבדקים עומד על כ-10%. הנתונים מתייחסים רק ליישובים שמונים מעל 5,000 תושבים.

על פי הנתונים המתייחסים לערים ערביות ומעורבות, נמצא כי בירושלים ישנם 216 חולים על כל מאה אלף תושבים, וכי כ-11% מסך הנבדקים נמצאו חולים. דבוריה מובילה בטבלה זו עם 221 חולים על כל מאה אלף איש. בפילוח לאחוזים, מדובר בכ-5% מכלל הנבדקים לקורונה. בג'סר א-זרקא נמצא כי 210 מכל מאה אלף תושבים חולים בקורונה - וכ-4% מהנבדקים נמצאו נגועים בנגיף. במועצה המקומית שבלי - אום אל-גנם נמצא כי ישנם 157 חולים על כל מאה אלף אזרחים, וכי כ-7% מכלל הנבדקים נמצאו עם קורונה. בג'ת הנתון עומד על 134 חולים על כל מאה אלף תושבים, כאשר כ-3% מהנבדקים נמצאו חולים בקורונה.

מהערכת מצב של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, עולה כי יחס הדבקה גבוה למדי נמצא במודיעין עילית (1.9), אלעד (1.8) וביתר עילית (1.7). בבני ברק ובירושלים היחס הוא 1.5. היחס הממוצע במגזר הערבי, 1.6, אף הוא גבוה למדי.

בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 3 באפריל 2020. ראובן קסטרו
925 מקרים מאובחנים על כל מאה אלף איש בבני ברק/ראובן קסטרו

אתמול התפרסם פילוח של המתים מהנגיף בישראל עד כה. לבד מירושלים, בה התגוררו 22 מהחולים שהלכו לעולמם בגלל המגיפה, בבאר שבע התגוררו 11 מהם, ובבת ים שבעה. מרבית מקרי המוות נקבעו בהתאמה בירושלים - 14 בשערי צדק ושמונה בהדסה עין כרם. תשעה מקרי מוות נקבעו בבית החולים וולפסון שבחולון ומספר דומה נרשם באיכילוב שבתל אביב.

מרבית המתים לפי אותו פילוח, היו זכרים - 51 מקרים לעומת 46 נקבות בעת ההשוואה. הקורבן המבוגר ביותר היה בן 98 במותו, והצעיר היה בן 37. מרבית מקרי המוות התרחשו בקרב בני יותר מ-70 - 77 מהמקרים. בהם, 26 חולים מתו בשנות ה-90 לחייהם, 26 בשנות ה-80 ו-25 בשנות ה-70.

רחוב יפו בירושלים, 10 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
ארבעה רובעים הוגדרו כאזור מוגבל. רחוב יפו בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

ועדת שרים המוסמכת להכריז אל "אזור מוגבל" אישרה את ההצעה להגדיר ארבעה רובעים מתוך שבעה בירושלים באופן כזה. ברובעים אלו תוגבל תנועת התושבים למעט צרכים חיוניים. ההחלטה שאושרה כחלק מהמאבק בהתפשטות מגיפת הקורונה, צפויה להיכנס לתוקפה ב-12:00 בצהריים, עד ליום רביעי ב-07:00 בבוקר.

על פי הטיוטה שהוגשה לשרים, העיר תחולק לשבעה רובעים. ארבעת הרובעים שסומנו כמתאימים להכרזה כאזור מוגבל נבחרו על פי כמות חולי קורונה גבוהה (לפחות 50 חולים), קצב עלייה בתחלואה הגבוה בשלושת הימים האחרונים מעל הממוצע הישראלי ושיעור תחלואה ל-100 אלף תושבים הגבוה משיעור התחלואה הממוצע בכלל האוכלוסייה.

ארבעת הרובעים כוללים את רובע 1 למעט עוטף ירושלים כפר עקב, אזור התעשייה עטרות, בית חנינא, פסגת זאב ועוטף ירושלים שכונת השלום; רובע 2 למעט אזור התעשייה הר החוצבים, פארק מטרופוליני עמק הארזים ופארק מטרופוליני עמק מוצא; רובע 3 למעט אזור התעשייה גבעת שאול, בית הכרם, מנהל מוסדי הר הרצל, יובלים, גנים, רמת דניה ובית החולים הדסה עין כרם; רובע 5 למעט מנהל מוסדי קריית הלאום ובית דוד.

בכל אחד מהאזורים תתאפשר יציאה מאזור הרובע לעבודה, טיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים, הליך משפטי וכל צורך חיוני אחר באישור מראש של רשות החירום הלאומית.

(עדכון ראשון: 09:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully