וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל החוזרים מחו"ל: האחריות לניהול השבים תועבר למשרד הביטחון

12.4.2020 / 2:54

בשיחה בהשתתפות נתניהו, השר בנט, ראש המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות, הוחלט כי מעתה משרד הביטחון יהיה אחראי על ניהול חזרתם של אזרחים הנוחתים בנתב"ג. זאת, לאחר שנוסעי טיסות שנחתו בישראל בשבת האחרונה לא הועברו לבידוד, ואף לא נבדקו או תושאלו

צילום: ניב אהרונסון

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה אתמול (שבת) להעביר את האחריות הכוללת לניהול סוגיית החוזרים מחו"ל למשרד הביטחון. זאת, לאחר שטיסות מכמה יעדים שונים מסביב לעולם נחתו אמש בנתב"ג ללא העברת הנוסעים לבידוד - ללא בדיקות וללא תשאול - בזמן שהמדינה נתונה תחת סגר בצל החשש מהתפשטות הנגיף. בין הנוכחים בשיחה, שר הביטחון נפתלי בנט, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שר הפנים אריה דרעי, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב ועוד.

עוד הוחלט, כי כלל החוזרים מחו"ל יועברו לבידוד במלוניות למשך 14 יום. ההחלטה תועבר לאישור השרים תקנות לשעת חירום אשר יאפשרו את מימוש ההחלטה.

נוסעים ישראלים נוחתים בנתב"ג, 11 באפריל 2020. דנה ירקצי
נוסעים ישראלים נוחתים בנתב"ג, אתמול/דנה ירקצי

לאחר שמחדל השבים מחו"ל עורר ביקורת, הורה אתמול נתניהו לעצור את הטיסות הנכנסות לישראל, עד להשגת הסדרה משפטית שתאפשר לפיקוד העורף לקחת את הנוחתים בארץ למלוניות קורונה. גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו בתשובה לפניית וואלה! NEWS בשאלה מדוע התעכבה הסמכת פיקוד העורף לטיפול בשבים הנכנסים לארץ כי עד כה הייעוץ המשפטי לממשלה לא איפשר בידוד במלוניות לשבים מחו"ל.

בתגובה להאשמות הגורמים, טען היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי לא עיכב או מנע את פעולות הממשלה בנוגע לבידוד החוזרים לישראל מחו"ל. "מדובר בתדרוך שקרי וכוזב".

עוד בוואלה!

מנדלבליט על המחדל בנתב"ג: לא עיכבתי את בידוד השבים מחו"ל, זה שקר

לכתבה המלאה

מטעמו של היועמ"ש נמסר כי ב-2 באפריל אישרה הממשלה את התיקון לתקנות שעת חירום שמסמיך את משרד הבריאות להורות על כך שכל אדם שנוחת בישראל ייכנס לבידוד במלונית למשך 14 ימים, כולל בכפייה. "זהו כלי משמעותי ואפקטיבי אותו ביקשה הממשלה ואושר משפטית על ידי היועץ המשפטי לממשלה, כדי להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה מאת אלו המגיעים לארץ מחו"ל", אמרו. "מובן כי לשם הבטחת האפקטיביות של כלי זה נדרש יישומו באופן קפדני על ידי הגורמים המבצעים בשטח. יש לוודא כי הדברים אכן מבוצעים, כנדרש על פי התקנות לשעת החירום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully