וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במסגרת המאבק בקורונה: החל מהיום חובה לעטות מסיכה במרחב הציבורי

12.4.2020 / 2:09

משרד הבריאות מנחה את הציבור לעטות מסיכות ביציאה מהבית כחלק מהניסיון להיאבק בנגיף, אך מדגיש כי החובה לא חלה על ילדים מתחת לגיל 6 או על בעלי מוגבלויות המתקשים בחבישת המסיכה. המשטרה לא תאכוף את ההנחיה בשלב זה, כך שלא יינתנו קנסות או דוחות על אי חבישת מסיכה

צילום: ניב אהרונסון

בהתאם להנחיית משרד הבריאות החל מהבוקר (ראשון) ישנה חובה לעטות מסיכה בכל יציאה למרחב הציבורי. עם זאת, המשטרה לא תאכוף את ההנחיה בשלב זה, כך שלא יינתנו קנסות או דוחות על אי חבישת מסיכה.

המשרד מבהיר כי חובה זו לא חלה על ילדים מתחת לגיל שש, בעלי מוגבלויות המתקשים בחבישת מסיכה, הנוסעים לבד ברכב או עם אנשים המתגוררים עימם, אדם המשתתף בשידור בכלי תקשורת או על שני עובדים היושבים בחדר בקביעות ובלבד שנשמר ביניהם מרחק של שני מטרים.

התקנה מצטרפת לשאר המגבלות שהוטלו במסגרת המאבק בנגיף. נכון לעכשיו, בכלל היישובים שמרבית תושביהם יהודים ניתן לצאת למרחק של עד מאה מטרים מהבתים, למעט מקרים חיוניים: הגעה לעבודה במקום המותר על פי החוק; הצטיידות במזון, תרופות, מוצרים חיוניים וקבלת שירותים דחופים; קבלת שירות רפואי; תרומת דם; הליך משפטי; הפגנה; הגעה לכנסת; טיפול במסגרות רווחה; סיוע רפואי לאדם אחר או סיוע לאדם עם קושי או מצוקה; תפילה במקום פתוח, הלוויה, חתונה וברית וכן יציאת אישה לטבילה במקווה; העברה של קטין למסגרות חינוך לילדי עובדים חיוניים ומסגרות מיוחדות. הציבור מתבקש להישאר בבתים, אלא במסגרת המטרות שנקבעו בתקנות.

הכנות לערב פסח בצל הקורונה, יבנה, 8 באפריל 2020. ניב אהרונסון
אישה עם מסיכה ביבנה, שבוע שעבר/ניב אהרונסון

כמו כן, תנועת הרכבות תישאר מושבתת, בדומה למצב ששרר טרם חג הפסח. שירותי המוניות ממשיכים כרגיל, אך מותרת הסעת נוסע אחד בלבד, או מלווה נוסף לצורך רפואי. זאת, כשהנוסעים יושבים במושב האחורי וחלונות הרכב פתוחים. בנוסף לכך, מותרים שירותי הסעה למקומות עבודה בכפוף למגבלות.

עוד בוואלה!

השרים אישרו: מגבלות תנועה ב-4 רובעים בירושלים, שכונות עם ריבוי חולים יוגדרו "אדומות"

לכתבה המלאה

במהלך חול המועד, נתניהו צפוי לכנס ועדה שתבחן תכנית להחזרת המשק לשגרה בהדרגתיות. לפי המסתמן, הצעדים הראשונים שיהיו על הפרק יהיו הגדלת היקפי העבודה במקומות עבודה חיוניים ופתיחת חנויות רחוב ומסחרים מרכזיים. עם זאת - טיסות מסחריות, כמו גם בתי כנסת, מסעדות ובתי קפה, אינם על הפרק בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully