וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להנחיות הקורונה: השגריר האמריקני נכח בתפילת ברכת הכהנים בכותל

12.4.2020 / 12:04

הממשלה התירה לקיים את התפילה המסורתית, במתכונת מצומצמת של עשרה אנשים בלבד שגרים במרחק של פחות ממאה מטרים מהמקום. למרות זאת, יותר מעשרה מתפללים לקחו בה חלק, כולל השגריר פרידמן. "השתתפותו הייתה בהתאם להנחיות הממשלה לשמירת מרחק", נמסר מהשגרירות

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

יותר מעשרה מתפללים, כולל השגריר האמריקני דיוויד פרידמן, השתתפו היום (ראשון) בתפילת ברכת הכהנים בכותל המערבי בירושלים, בניגוד להנחיות נגיף הקורונה. הממשלה אישרה באופן חריג לבצע את המעמד המסורתי לרגל חג הפסח, ובתנאי שיהיו במקום עשרה מתפללים בלבד, במרחק של שני מטרים אחד מהשני. הגעתו של פרידמן הינה הפרה של ההיתר שניתן, התקף לתושבי הרובע שגרים במרחק של פחות ממאה מטרים מהכותל.

המעמד מתקיים ברחבת הכותל המערבי פעמיים בשנה, בחול המועד של פסח וסוכות, בהשתתפות עשרות אלפי בני אדם. השנה, הממשלה התירה לקיים את האירוע במתכונת מצומצמת, באמצעות מניין כהנים אחד בלבד - עשרה אנשים, לפי החלטתה הנוגעת לתפילות בכותל המערבי. "רב הכותל והמקומות הקדושים רשאי לאשר תפילה בשטח פתוח בכותל המערבי לעשרה אנשים קבועים, ככל האפשר, הגרים בקרבת מקום, במועדים ובתנאים שאישר בהסכמת שר הבריאות", נכתב בה.

תפילת ברכת הכהנים בכותל המערבי, ירושלים, 12 באפריל 2020. הקרן למורשת הכותל המערבי - חיים צח/לע"מ, אתר רשמי
מתכונת מצומצמת. ברכת הכהנים בכותל המערבי, ירושלים/אתר רשמי, הקרן למורשת הכותל המערבי - חיים צח/לע"מ

עוד נאמר בהחלטת הממשלה כי רב הכותל והמקומות הקדושים יעביר מבעוד מועד למשטרת ישראל את שמות האנשים שאישר להם להתפלל, ואת המועדים והתנאים לכך. למרות התנאים המפורשים, בתפילה היום השתתפו קצת יותר מעשרה מתפללים, ועוד לפחות משתתף נוסף - צלם.

"השתתפותו של השגריר פרידמן בברכת כהנים הייתה בהתאם להנחיות הממשלה לשמירת מרחק", נמסר מהשגרירות האמריקנית בתגובה, "השגריר הגיע לתפילה בהזמנת רב הכותל. בסופה, הרב נשא תפילה למען הסובלים מנגיף הקורונה בארצות הברית".

עוד בוואלה!

מחסומים ומאות שוטרים: סגר הוטל על שכונות בי-ם מחשש להתפרצות קורונה

לכתבה המלאה
שגריר ארצות הברית לישראל דיויד פרידמן בירושלים ב-9 בפברואר 2020. רויטרס
הגיע בהזמנת רב הכותל. שגריר ארצות הברית, דיוויד פרידמן/רויטרס

הקרן למורשת הכותל המערבי הזמינה את "רבבות המשתתפים מדי שנה והציבור הרחב" להצטרף לתפילה מהבית. הקרן העבירה את התפילה בשידור חי באתר ובדף הפייסבוק שלה, וחלקה הוקדש לרפואת חולי הקורונה. מהקרן נמסר בתגובה: "מהלך ברכת הכוהנים הבוקר בכותל המערבי הוחלט מבעוד מועד להיות מוקדש לתפילה וברכה מיוחדת לרפואה שלמה לתושבי ניו יורק, ארה"ב והעולם כולו, וזאת כמחווה של ישראל לאזרחי ארה"ב ולנשיא טראמפ בשעתם הקשה". עוד הוסיפו כי "הגעתו של שגריר ארה"ב לארוע כנציג העם האמריקאי תואמה מראש עם משטרת ישראל, והשתתפותו במניין נעשתה על פי הנחיות המרחק והמיגון של משרד הבריאות".

בקרן לא הגיבו לשאלה כיצד התפילה תואמת את ההוראות אם השתתפו בה למעלה מעשרה אנשים והשגריר אינו מתגורר בקרבת מקום, כנדרש בתקנות שאישרה הממשלה.

לפני כשבועיים הממשלה הודיעה על איסור תפילות במרחב הפתוח, כחלק מהצעדים למניעת התפשטות נגיף הקורונה, והותרו תפילות ביחידות בלבד. במהלך הזמן שעבר מאז, המשטרה חילקה 35 דוחות על איסור תפילה מחוץ למקום המגורים, ו-799 דוחות בגין תפילה עם אדם נוסף או יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully