וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפר חסידים חששו מהידבקות בקורונה, והקימו מחסום בטון מול רכסים

10.4.2020 / 17:36

28 נשאים של הנגיף אותרו במועצה המקומית בצפון הארץ, בה מתגוררים 12 אלף תושבים. בדרך לקניות לפני השבת ביישוב השכן גילו כי המעבר נחסם והוסר רק כעבור שעות על ידי ראש המועצה. "אנחנו לא מצורעים, אם היינו צריכים אמבולנס להתקף לב או ליולדת?"

״אנחנו לא מצורעים״: מספר הנדבקים ביישוב רכסים גדול מבישובים אחרים/צילום: יואב איתיאל

ביישוב החרדי רכסים שבצפון הארץ סוערות הרוחות. תושבים שהתעוררו הבוקר (שישי) לקניות וסידורים ביום שישי הקצר שבין חג לשבת מצאו מחסום המונע מהם את המעבר למושב כפר חסידים הסמוך, שם חלקם עושים קניות, מקבלים שירותי דואר וטיפול רפואי במרפאות שתי קופות חולים. הרקע לחסימה הוא חששם של תושבי היישוב השכן מנגיף הקורונה.

מבין 12 אלף תושבי המועצה המקומית רכסים 28 נשאים מאומתים - יותר מאשר ביישובים גדולים בהרבה. המועצה המקומית עלתה בשבועות האחרונים לכותרות בפשיטות משטרה על שוק דוכנים מאולתר, בית כנסת עיקש שהמשיכו להתקיים בו תפילות ועסקים שנותרו פתוחים. במועצה אומרים שמדובר בקומץ, שאף הוא התעשת מאז ובאירועים שהיו ואינם קורים עוד. גם במחוז חיפה של משרד הפנים חלקו למועצה ותושביה שבחים בעניין זה בביקור שערך הממונה על המחוז, פאיז חנא, בתחילת השבוע.

מחסום הוצב בגבול כפר חסידים רכסים, 10 באפריל 2020. יואב איתיאל
חששו מהידבקות בנגיף. המחסום בין כפר חסידים לרכסים, היום/יואב איתיאל

ברכסים טוענים שמחסום הבטון שבקצה רחוב הגפן על הגבול בין היישובים הוקם בערב החג. לדברי ראש המועצה, דן כהן מש"ס, עם גילוי המחסום הבוקר הוא הודיע על כך מיד למשטרה שאמרה לו שהעניין לא באישורה, ולראש המועצה האזורית זבולון, עמוס נצר, שבתחומה מצוי המושב כפר חסידים.

כהן הוסיף כי לאחר שבמשך שעות הובטח לו פעמיים לשווא כי העניין יטופל, הוא שלח משאית מטעמו שסילקה הצידה את החסימה. המועצה האזורית מצדה שיגרה למקום את הקב"ט עם מאבטחים בווסטים צהובים שמתשאלים את החרדים הבאים והולכים. הבסיס החוקי לזה לא ברור. המשטרה הציבה כוח משמר הגבול שהשקיף, אולי לראות שהאירוע אינו מסלים, ושבינתיים עזב.

עוד בוואלה!

בניגוד להנחיות: ריבלין אירח את בתו בליל הסדר

לכתבה המלאה
מחסום הוצב בגבול כפר חסידים רכסים, 10 באפריל 2020. יואב איתיאל
המחסום בגבול בין רכסים לכפר חסידים, היום/יואב איתיאל
מחסום הוצב בגבול כפר חסידים רכסים, 10 באפריל 2020. יואב איתיאל
פקחי המועצה האזורית זבולון במחסום, היום/יואב איתיאל

"החליטו על דעת עצמם וכנגד החוק ובאופן חד-צדדי לחסום את המעבר. זהו צעד חמור ולא מקובל שכן הוא גם משמש למעבר חירום", אמרו במועצה. "חלילה שלא נצטרך אותו למעבר אמבולנס להתקף לב או ליולדת, אבל יש להתייחס לזה בחומרה".

ראש המועצה כהן אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי אף אחד לא יידע אותו, את סגנו, את המנכ"ל או את קב"ט המועצה במהלך. "אנשים מרגישים כאן מצורעים", סיפר. "אם התושבים של כפר חסידים חוששים מהחרדים אז שיבואו לדבר, אבל אי אפשר לעשות משהו כזה באופן חד-צדדי".

"אין שנאה, יש הגיון"

רכז הביטחון השוטף של כפר חסידים, בועז בקר, הסביר את הסיבות להקמת המחסום בין שני היישובים. לדבריו, "עם רגשות אי אפשר להתווכח אבל אין פה שנאה ואין הדרה. יש הגיון ויש הוראות. לבי איתם, אני בבית 80 מטר עם ארבעה ילדים והמזל שלנו זה שיש לנו חצר גדולה, אז אני מבין את משמעות הלחץ בסגר, אבל היו משם כאלה שבאו לפה והסתובבו סתם בניגוד להוראות - נכנסו לסופרמרקט בלי מסיכות ובאו לפה למעין לטבול כי אין מקוואות. זה לא בסדר, אבל להבדיל מכמה קיבוצים באזור אצלנו השער דווקא פתוח".

במועצה האזורית זבולון אמרו בתגובה כי "יש יחסי שכנות ושיתוף פעולה טובים בין כפר חסידים והמועצה האזורית זבולון ובין רכסים ואנו נמשיך לשמור עליהם גם בהמשך". עוד הוסיפו כי "המעבר בין כפר חסידים לרכסים נסגר למעבר כלי רכב בשל החג והנחיות הממשלה לסגר ולהמנע ממעבר בין ישובים. המעבר נפתח הבוקר בחזרה לתנועת כלי רכב. חשוב לציין שהמעבר בין כפר חסידים לרכסים אינו הכניסה היחידה לרכסים או לכפר חסידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully